• Misssandra88

    IVF efter sommaren 2022

    Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????


    Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

  • Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-10-09 19:52:55 följande:

    Nae fyyy stackars dig! Ännu bättre att det faktiskt blev en bra upplevelse då! Och vad skönt med två till frysen vilket bra resultat :D nästa gång du skriver hoppas jag att du testat positivt!

    Ja jag hoppas verkligen vi kan få börja i veckan, väntar på svar på blodprov om blodsmitta, vilken tid det tar. Det känns det riktigt hopplöst nu.. 
    Var hemma och hälsade på min familj i helgen, har alltid vart så tacksam att jag vart besparad frågor som "när ska ni ha barn", men nu hann jag knappt sätta mig i soffan innan min mammas man sa "när ska ni ha en liten då". Dagen efter fick jag veta att min jämngamla kusin väntar sitt första barn och sen kommer jag in i vardagsrummet precis i tid för att höra mamma säga "ja jag är den enda i mammagruppen som inte har barnbarn" (mammagruppen är de mammor som fick barn samtidigt som jag föddes som mamma fortfarande har kontakt med). 


    Sånna saker som får en att vilja skrika högt. Hoppas verkligen att ni kan sätta igång snart {#emotions_dlg.flower}
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-10-06 09:46:48 följande:

    Tack Dibella för ditt svar, nu blir jag så glad och nervös samtidigt Skäms Vi ska vara på Malmös klinik så jag vet inte alls hur långt tid det brukar ta.


    Hoppas alla vi som längtar får ett positivt besked väldigt svart Hjärta


    Hej, 
    vi går också på rmc malmö, kommer inte riktigt ihåg vad dom sa hur många äggplock i veckan de hade kapacitet för, men är antalet platser redan uppbokade så får man vänta till nästa cykel, jag tror de kan neka en tre gånger. 
    Jag tror min mens är på ingång och att jag kan höra av mig imorgon, men jag anser att det blev en lite miss i kommunikationen i från deras sida och vi väntar därför på blodprovs resultat, tog de för en vecka sen, de trodde svaret skulle komma i fredag, icke. Är nervös att de inte trillar in idag heller och att dom nekar oss och att det inte ens räknas som en av dessa tre gånger.. 

  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-10-10 13:54:03 följande:

    Hej, 
    vi går också på rmc malmö, kommer inte riktigt ihåg vad dom sa hur många äggplock i veckan de hade kapacitet för, men är antalet platser redan uppbokade så får man vänta till nästa cykel, jag tror de kan neka en tre gånger. 
    Jag tror min mens är på ingång och att jag kan höra av mig imorgon, men jag anser att det blev en lite miss i kommunikationen i från deras sida och vi väntar därför på blodprovs resultat, tog de för en vecka sen, de trodde svaret skulle komma i fredag, icke. Är nervös att de inte trillar in idag heller och att dom nekar oss och att det inte ens räknas som en av dessa tre gånger.. 


    Hej,


    Jag håller tummarna och hoppas ni får komma på äggplock denna veckan Glad
    Du får gärna uppdatera mig om hur det går, har du blivit nekad innan?
    Detta visste jag faktiskt inte, känns långt kvar då.. vi ska bli utbildade på att ta sprutorna så känns spontant att vi kommer vänta till efter nyår.
    Jag försöker slappna av men det är inte det lättaste Rynkar på näsan

  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-10-10 22:47:45 följande:

    Hej,


    Jag håller tummarna och hoppas ni får komma på äggplock denna veckan Glad
    Du får gärna uppdatera mig om hur det går, har du blivit nekad innan?
    Detta visste jag faktiskt inte, känns långt kvar då.. vi ska bli utbildade på att ta sprutorna så känns spontant att vi kommer vänta till efter nyår.
    Jag försöker slappna av men det är inte det lättaste Rynkar på näsan


    Inget äggplock men förhoppningsvis får jag börja med sprutorna denna veckan.
    Vi hade vårt introduktionsmöte för en månad sedan så har inte hunnit blivit nekad ännu.
    Får helt enkelt hoppas på att det inte är jättemånga andra vars mens inträffar samtidigt som våran så hinner vi båda börja i år! :D
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-10-11 07:11:42 följande:
    Inget äggplock men förhoppningsvis får jag börja med sprutorna denna veckan.
    Vi hade vårt introduktionsmöte för en månad sedan så har inte hunnit blivit nekad ännu.
    Får helt enkelt hoppas på att det inte är jättemånga andra vars mens inträffar samtidigt som våran så hinner vi båda börja i år! :D

    Jaha ok, då förstår jag :)
    Jag har kollat på filmen 2 gånger redan och läst igenom materialet X antal gånger hehe :) känns som jag förbereder mig inför en tenta Glad


    Jag hoppas också, skriv gärna sen om ni får börja, så spännande Glad Jag hoppas vi båda kan börja innan årskiftet och bli gravida {#emotions_dlg.flower}

  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-10-11 08:07:05 följande:

    Jaha ok, då förstår jag :)
    Jag har kollat på filmen 2 gånger redan och läst igenom materialet X antal gånger hehe :) känns som jag förbereder mig inför en tenta Glad


    Jag hoppas också, skriv gärna sen om ni får börja, så spännande Glad Jag hoppas vi båda kan börja innan årskiftet och bli gravida {#emotions_dlg.flower}


    Vilken dag har ni mötet? Haha jag förstår de Skrattande

    Jag får börja idag woho! Dom ringde upp mig igår när jag satt på möte, försökte återgå till mötet utan världens största smile haha, men vad SKÖNT det kändes att få bli så genuint glad för något, det känns som att det var längesen. Ska bli mycket spännande och nervöst!
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-10-12 11:03:32 följande:
    Vilken dag har ni mötet? Haha jag förstår de Skrattande

    Jag får börja idag woho! Dom ringde upp mig igår när jag satt på möte, försökte återgå till mötet utan världens största smile haha, men vad SKÖNT det kändes att få bli så genuint glad för något, det känns som att det var längesen. Ska bli mycket spännande och nervöst!

    Vi har mötet imorgon och jag är så nervös och hoppas vi kan påbörja medicineringen nästa mens Skrattande


    Åhh vad spännande, lycka till och hoppas det blir massor med ägg Glad
    Jag är lite nervös för äggutpockningen vet man datum innan eller är det sista minuten... tänker mest så man kan ta ledigt. 

  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2022-10-12 14:54:53 följande:

    Vi har mötet imorgon och jag är så nervös och hoppas vi kan påbörja medicineringen nästa mens Skrattande


    Åhh vad spännande, lycka till och hoppas det blir massor med ägg Glad
    Jag är lite nervös för äggutpockningen vet man datum innan eller är det sista minuten... tänker mest så man kan ta ledigt. 


    Gick mötet bra? Hur känns det nu?

    Det är jag också, försöker tänka på att det går fort. Jag läste häromdagen att äggplock vanligtvis brukar ske mellan dag 10-13. Jag ska in på vul dag 8, vilket du säkert också ska om du fått korta protokollet, där kommer de se hur man svara på behandlingen, om de är rätt dos, och antingen kan de ge en svar om vilken dag för äggplock då eller om en behöver komma in på ytterligare ett vul. Men ja det är väl ganska sista minuten, någon dag innan. 

  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-10-14 07:37:42 följande:

    Gick mötet bra? Hur känns det nu?

    Det är jag också, försöker tänka på att det går fort. Jag läste häromdagen att äggplock vanligtvis brukar ske mellan dag 10-13. Jag ska in på vul dag 8, vilket du säkert också ska om du fått korta protokollet, där kommer de se hur man svara på behandlingen, om de är rätt dos, och antingen kan de ge en svar om vilken dag för äggplock då eller om en behöver komma in på ytterligare ett vul. Men ja det är väl ganska sista minuten, någon dag innan. 


    Det gick jättebra, dom är ju så trevliga Glad
    Jag fick också korta protokollen, men vad jag inte visste att man måste ha ny gonorre test. Gick in och beställde direkt, sen ska vi lämna lite blodprover... min mens kommer om ca. 2 veckor så inte säkert vi hinner denna gången men hon sa att väntetiden var mycket kortare just nu och det var inte omöjligt Glad


    Hur känns det nu när du börjat? har du fått biverkingar?
    hoppas du mår fint {#emotions_dlg.flower} 

  • Misssandra88
    Dibella skrev 2022-10-05 08:40:06 följande:

    Yes, vi väntar på provsvar i dagsläget, planen är att sätta igång om en månad ungefär, då bör resultaten vara inne. Vi håller fortfarande på och inventerar ekonomin och ser hur vi ska lösa det efter sista försöket, inflationen kommer verkligen lagom, har vi otur så tar vår resa slut här, så ångestnivåerna är lagom höga just nu Skrikandes
    Åh jag hoppas verkligen att ni inte behöver tänka på det mer, att ni får ut massa fina ägg och att det tar sig. Så svårt att tänka positivt men vi håller alla våra tummar för att det ska gå denna gång. och all denna väntan....

    inte för att strö salt i såren men jag fick två streck på stickan i måndags morse, kunde knappt tro att det var sant!! Så nu skickar jag massa lycka till till dig och er Hjärta
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022