• Anonym (?)

    Har vi valt så hemska namn?

    Läste precis en tråd om så kallade wt-namn. Flera av namnen som skrevs finns i vår familj och jag måste erkänna att det inte var så kul läsning! 


    Är de här namnen så hemska? Barnen heter Liam & Leon. Barnens kusiner heter Ester, Oskar & Livia och barnens andra kusiner heter Freja & Loke samt Ellen och Lovis. 


    Är det kört för alla våra barn nu? Solig

  • Svar på tråden Har vi valt så hemska namn?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (?) skrev 2022-07-18 17:08:40 följande:
    Har vi valt så hemska namn?

    Läste precis en tråd om så kallade wt-namn. Flera av namnen som skrevs finns i vår familj och jag måste erkänna att det inte var så kul läsning! 


    Är de här namnen så hemska? Barnen heter Liam & Leon. Barnens kusiner heter Ester, Oskar & Livia och barnens andra kusiner heter Freja & Loke samt Ellen och Lovis. 


    Är det kört för alla våra barn nu? Solig


    Hemska och hemska, knappast. Men lite WT ja. Men spelar det någon roll? Så gott som alla barn har dom där namnen idag. Jag har syskon och kompisar som har valt värre namn.

    Personligen gillar jag inte "hittepå"-namn, asatro-namn, amerikanska namn eller pensionärsnamn, så det finns inte mycket kvar då Drömmer  Oskar och Ellen är dock helt okej i min bok.
  • Anonym (....)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-07-20 16:29:01 följande:
    Hemska och hemska, knappast. Men lite WT ja. Men spelar det någon roll? Så gott som alla barn har dom där namnen idag. Jag har syskon och kompisar som har valt värre namn.

    Personligen gillar jag inte "hittepå"-namn, asatro-namn, amerikanska namn eller pensionärsnamn, så det finns inte mycket kvar då Drömmer  Oskar och Ellen är dock helt okej i min bok.
    Alla namn är "hittepå"-namn från början. Även Oskar och Ellen. 
  • Anonym (123)
    Anonym (?) skrev 2022-07-20 16:02:08 följande:
    Jo.. personer som skriver att alla namnen är wt är troll. Fegar du ur nu? 
    Andra får stå för sin åsikt. Jag har inte skrivit det du anklagar mig för. Och feg är jag inte heller.

    Du behöver lugna ner dig. 
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2022-07-20 17:48:06 följande:
    Alla namn är "hittepå"-namn från början. Även Oskar och Ellen. 
    Ja såklart alla namn är hittepå-namn från början, någon har ju kommit på namnet oavsett om det är namnet Gustav eller Liam
  • Anonym (?)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-07-20 16:29:01 följande:
    Hemska och hemska, knappast. Men lite WT ja. Men spelar det någon roll? Så gott som alla barn har dom där namnen idag. Jag har syskon och kompisar som har valt värre namn.

    Personligen gillar jag inte "hittepå"-namn, asatro-namn, amerikanska namn eller pensionärsnamn, så det finns inte mycket kvar då Drömmer  Oskar och Ellen är dock helt okej i min bok.
    Är inte Ellen ett pensionärsnamn då? Så Ester och Livia anser du vara wt eller vilka anser du vara wt? 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (?) skrev 2022-07-18 17:08:40 följande:
    Har vi valt så hemska namn?

    Läste precis en tråd om så kallade wt-namn. Flera av namnen som skrevs finns i vår familj och jag måste erkänna att det inte var så kul läsning! 


    Är de här namnen så hemska? Barnen heter Liam & Leon. Barnens kusiner heter Ester, Oskar & Livia och barnens andra kusiner heter Freja & Loke samt Ellen och Lovis. 


    Är det kört för alla våra barn nu? Solig


    Liam är ju typ 1a på WT listan. Leon ligger väl typ på 5e plats.

    Ester Oscar och Livia har bättre möjligheter i livet.
  • Anonym (?)
    Anonym (qwerty) skrev 2022-07-20 20:37:19 följande:
    Liam är ju typ 1a på WT listan. Leon ligger väl typ på 5e plats.

    Ester Oscar och Livia har bättre möjligheter i livet.
    Ok?

    Freja, Ellen, Loke och Lovis då?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (?) skrev 2022-07-19 09:50:45 följande:
    Oj, är det så illa alltså? :( Om Liam & Leon är så pass vanliga bland socialfallen vilka flicknamn är då vanligast förekommande? 
    Tindra Nova/Nova-Li Lovelia Milla Ellie Ebba Wilda Nellie Sally Colette Lisette Joline och ultimata förstaplatsen går till Halie i en myriad av varianter Halie/Haylie/Heyli/ etc 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (?) skrev 2022-07-20 21:09:03 följande:
    Ok?

    Freja, Ellen, Loke och Lovis då?
    Ellen helt ok, Freja också
    Lovis är på gränsen och Loke är typ på plats 10
  • Anonym (?)
    Anonym (qwerty) skrev 2022-07-20 22:40:01 följande:
    Ellen helt ok, Freja också
    Lovis är på gränsen och Loke är typ på plats 10
    Intressant! Du verkar ha koll. Hur är det med våra vänners barns namn då? Alice, Elina, Isabelle, Zacharias, Ella, Tom, Ebbe, Aston och Millie. är dessa ok namn? 
Svar på tråden Har vi valt så hemska namn?