• Odd Even

    Vad kan vi män göra åt mäns våld mot kvinnor?

    Det sägs ibland att män inte engagerar sig i problemet med mäns våld mot kvinnor. Kanske är det så, och då borde det bli ändring på det. 
    Men vad kan vi göra, konkret?
    Förslag?

  • Svar på tråden Vad kan vi män göra åt mäns våld mot kvinnor?
  • Tow2Mater
    Anonym (Fortsätt) skrev 2022-08-05 20:14:54 följande:
    Men det är det som är problemet med dej: Att du inte har några bra förslag (om hur vi ska komma tillrätta med mäns våld mot kvinnor). Off topic rakt igenom.
    Jag har gett flera forslag, om du inte gillar dem får stå for dig.
    Inte alls OT vilket jag också redan forklarat.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mjölk) skrev 2022-08-05 20:14:55 följande:

    Hur kan du ens jämföra mäns våld mot kvinnor med att kvinnor enligt dig tror sig ha mer rätt i föräldrafrågor? 

    du Verkar ta en stark position mot kvinnors säkert med motivationen att män är diskriminerade enligt svens k lag och att kvinnor tror sig veta bäst i föräldrafrågor.


    Jag tror du får koppla loss tänket om hur dåliga kvinnor är till att faktiskt vara en del av lösningen för kvinnors säkerhet. för som det är nu så uppfattar jag dig som en antagonist till frågan.


    Om du läser från början, så handlar sammanhanget om frånvarande pappor som en riskfaktor för att barn kan bli bl a våldsamma när de växer upp.
  • Anonym (Mjölk)

    Tow2mater 
    du får nog färska upp mitt minne, vilka föreslag har du för att motverka mäns våld mot kvinnor?

  • Anonym (Fortsätt)
    Anonym (Mjölk) skrev 2022-08-05 20:14:55 följande:

    Hur kan du ens jämföra mäns våld mot kvinnor med att kvinnor enligt dig tror sig ha mer rätt i föräldrafrågor? 

    du Verkar ta en stark position mot kvinnors säkert med motivationen att män är diskriminerade enligt svens k lag och att kvinnor tror sig veta bäst i föräldrafrågor.


    Jag tror du får koppla loss tänket om hur dåliga kvinnor är till att faktiskt vara en del av lösningen för kvinnors säkerhet. för som det är nu så uppfattar jag dig som en antagonist till frågan.


    Tow2Mater skrev 2022-08-05 20:16:19 följande:
    Jag har gett flera forslag, om du inte gillar dem får stå for dig.
    Inte alls OT vilket jag också redan forklarat.
    Nej, det är fler än jag som inte gillar dina förslag eftersom de inte motverkar mäns våld mot kvinnor. 

  • Tow2Mater
    Anonym (Mjölk) skrev 2022-08-05 20:29:42 följande:
    Tow2mater 
    du får nog färska upp mitt minne, vilka föreslag har du för att motverka mäns våld mot kvinnor?
    Med visa endast kan du se inläggen #94, #100, #208, och sen de inlägg (t ex #278) som handlar om hur pappor borde ges lagligt rätt att faktist ta ansvar for sina barn for att motverka kriminalitet/våld.
  • Anonym (Fortsätt)
    Tow2Mater skrev 2022-08-05 20:21:51 följande:
    Om du läser från början, så handlar sammanhanget om frånvarande pappor som en riskfaktor för att barn kan bli bl a våldsamma när de växer upp.
    Mmm och närvarande pappor är också en riskfaktor i och med den utbredda och ständigt pågående misshandeln av kvinnor och barn. Jag vet ingen enda kvinna som stängt dörren för en ansvarsfull pappa och make. Men däremot vet jag personligen hur illa det kan bli när en rädd kvinna inte vågar lämna sin man och därmed låter misshandeln fortgå.
  • Anonym (Mjölk)

    pappor har faktiskt laglig rätt att ta ansvar för sina barn. Trots det så verkar inte kvinnors säkerhet vara tryggad.

  • Tow2Mater
    Anonym (Fortsätt) skrev 2022-08-05 20:42:36 följande:
    Mmm och närvarande pappor är också en riskfaktor i och med den utbredda och ständigt pågående misshandeln av kvinnor och barn. Jag vet ingen enda kvinna som stängt dörren för en ansvarsfull pappa och make. Men däremot vet jag personligen hur illa det kan bli när en rädd kvinna inte vågar lämna sin man och därmed låter misshandeln fortgå.
    Så för att du inte känner någon så finns de inte?

    Jag känner ingen som blivit misshandlad eller inte vågat lämna. Men jag använder inte det som argument, för jag inser de kan finnas ändå.
  • Anonym (Fortsätt)
    Tow2Mater skrev 2022-08-05 20:47:41 följande:
    Så för att du inte känner någon så finns de inte?

    Jag känner ingen som blivit misshandlad eller inte vågat lämna. Men jag använder inte det som argument, för jag inser de kan finnas ändå.
    Jo, det finns ju statistik för att en kvinna var tredje vecka dör i sitt svenska hem som följd av mäns våld mot kvinnor. Så det låter lovande att du inser att de kan finnas....
  • Tow2Mater
    Anonym (Fortsätt) skrev 2022-08-05 20:57:12 följande:
    Jo, det finns ju statistik för att en kvinna var tredje vecka dör i sitt svenska hem som följd av mäns våld mot kvinnor. Så det låter lovande att du inser att de kan finnas....
    15 kvinnor och 4 män föll offer för dödligt våld i närstående parrelation under 2021 (av totalt 113 fall av dödligt våld) enligt Brå.
Svar på tråden Vad kan vi män göra åt mäns våld mot kvinnor?