• Thu 11 Aug 2022 22:29
    188316 visningar
    815 svar
    -5
    815
    188316

    Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

    Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????


    Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 


     

  • Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Tue 16 Aug 2022 23:47
    #1

    Ingen? 

  • Sun 21 Aug 2022 18:49
    #2

    Följer gärna med. Jag kommer köra igång igen i sep Skrattande Femte hornombehandlingen så hoppas innerligt att det lyckas denna gång! Jag och min sambo har inga barn sen tidigare. Har ni satt igång behandlingen än eller väntar ni? Glad

  • Thu 25 Aug 2022 23:40
    #3

    Åh vad roligt! Då är vi två iallafall Glad

    Jag får mens inom de närmsta dagarna och då kör vi igång med sprutor ? Känns riktigt nervöst nu när det är så nära. Har ju gjort detta förr men det var 8 år sen sist. 


    Kör ni också med Menopur?
    Hur har det gått de tidigare behandlingarna? Antal befruktade  ägg osv? 

  • Fri 26 Aug 2022 12:38
    #4
    Skrattande
    Drömmenom3 skrev 2022-08-25 23:40:29 följande:

    Åh vad roligt! Då är vi två iallafall Glad

    Jag får mens inom de närmsta dagarna och då kör vi igång med sprutor ? Känns riktigt nervöst nu när det är så nära. Har ju gjort detta förr men det var 8 år sen sist. 


    Kör ni också med Menopur?
    Hur har det gått de tidigare behandlingarna? Antal befruktade  ägg osv? 


    Åhh hoppas allt går bra för er!!

    För oss har det inte gått lika bra
    Sep 21 menopur. Blev överstimulerad men de fick ut ca 20 ägg endast ett fåtal befruktade. Tyvärr överlevde endast en till totalfrys. Insättning en månad senare som misslyckades

    Dec21 tro menopur igen svagare dos. Fick ut runt 20 ägg igen endast ett fåtal befruktade , 2 sattes in men misslyckades, inget till frysen.

    Feb22 gonalf + menopur . Hade inget ont och behandlingen gick så bra. Fick ut ca 20 ägg , 17 befruktade. En överlevde till frysen och 1 sattes in som misslyckades. 

    Mars22 skulle sätta in frysta embryot men den överlevde inte upptining  :(
    Maj 22 rekovelle. Ca 20 ägg igen ut men inget överlevde till frysen. En sattes in som misslyckades.

    Vi testar nu en sista gång I sep. Jag tror det kommer att gå mycket bättre. Jag har bytt jobb där jag mår mycket bättra av och vi har dessutom ätit en hel del tillskott i 3 månader som ska hjälpa fertiliteten och främst för mig gällande åldersrelaterat. Så nu hoppas vi att det tar sig! Jag startar sannolikt 7 sep och då med gonal f + menopur eftersom det resulterade iaf i fler befruktade ägg och jag hade inte ont under behandlingenSkrattande

    Uppdatera gärna hur det går för digHjärta
  • Fri 26 Aug 2022 23:24
    #5

    Åh, stackare som blev överstimulerad. Är min skräck. Ska spruta så hög dos Menopur känns det som ; 375. Nu var det iof 8 år sen jag gjorde detta sist men då hade jag betydligt lägre dos ( med annan typ av hormon) .
    Vad har du haft för dos/- er?
    Jag hoppas på er nästa gång. Ofta behöver man ju ett par ggr på sig för att reglera doser rött bl a.

    Jag känner mig peppad för denna omgång men samtidigt jätterädd . Vi har ju haft turen att ha fått 2 friska barn . Vågar vi börja om ?! Klarar min kropp detta? Också rädd för att det inte ska lyckas såklart. 


     

  • Sun 28 Aug 2022 09:06
    #6

    Jag fick 225 menopur när jag blev överstimulerad om jag inte minns fel. Att du får en så hög dos är nog pga åldern, de vill säkerställa att man får ut så många mogna ägg som möjligt. Har du fått veta något om dina värden, amh+amf?
    Nu ska jag bara ta 75 menopur och 150 gonal-f eftersom jag producerar många ägg varje gång men just menopuren verkar min kropp inte gilla i större dos.
    Jag själv märkte stor skillnad på värken under behandlingen när jag skiftade till gonal-f men det betyder inte att din kropp reagerar på samma sätt! Glad

    Lyckas vi inte denna gång så blir det antingen klinik i utlandet och eller äggdonation. Vi har inga barn sen tidigare och har svårt att acceptera att vi inte kommer få något barn så hoppas och tror att det går bättre denna gång Glad
    Kan tilläggas att jag nu har bytt jobb där jag hoppas att stressnivå  är lägre samt att jag har ett mycket roligare team jag arbetar med som ger mig postiv energi så det måste göra skillnad tänker jag Glad

    Har du börjat behandlingen än?Hjärta

  • Mon 29 Aug 2022 16:04
    #7

    Ok. Får hoppas att jag inte blir överstimulerad . Extra nojig då jag var lättstimulerad med en betydligtlögre dos då jag hade Puregion sist. Tror jag sprutade 125 då. Men det är säkerligen åldern. Men  när upptäcktes din överstimulering? Jag ska få gå på UL under sprutperioden för att se vad som händer fast det gör väl alla kanske ?
    Jag har fått ta AMH värde men inte AMF ? Vad är det? Jag hade iallafall 2.0 i Amh och det var bra sa de. 


    Nej har ännu inte börjat men mensen kommer vilken dag som helst nu ? Börjartyp få kalla fötter men vet att jag ångrar mig om jagande kör. 

  • Sat 3 Sep 2022 22:52
    #8

    Nu är jag igång! Tredje dagen idag 💉

  • Sun 4 Sep 2022 08:20
    #9
    Drömmenom3 skrev 2022-09-03 22:52:11 följande:

    Nu är jag igång! Tredje dagen idag 💉


    Oh så härligt! Har det gått bra hittills? Här är jag i väntan på behandling. Min temp sjönk något idag och har lite molnande värk så mensen kanske t om kommer några dagar tidigare. Egentligen ska den komma på torsdag och vanligtvis kommer den så som min app förutser att den ska komma. 

    Ser att jag skrev fel, skulle ju vara AFC Skrattande jag hade 32 så så iaf ett bra nummer men tyvärr har det ju inte gett någon lyckat resultat än för oss Obestämd saxade nedan från en sida som förklarar det väldigt bra 

    Antral follicle counts are a good predictor of the number of mature follicles that we will be able to stimulate in the woman?s ovaries when we give injectable FSH medications that are used for in vitro fertilization. The number of eggs retrieved correlates with IVF success rates.

    25-34
    Normal
    (good) antral count, should
    have an excellent response to ovarian stimulation.
    Likely to respond well to low doses of FSH drugs.
    Very low risk for IVF cycle cancellation. Some risk for ovarian overstimulation if a Lupron trigger is not used for final egg maturation injection.
    Excellent pregnancy success rates.

  • Mon 5 Sep 2022 17:34
    #10

    Hoppar in här, fyller 43 om ett par veckor Och har försökt få ett fjärde barn . Har försökt sedan hösten -2020 och fått 3 missfall i rad , sista missfallet var för ett år sedan och har inte lyckats bli gravid igen. Kan ivf hjälpa oss eller är det inte lönt? De har väl mer ägg att jobba med på en gång än att vi ska hoppas på guldäggsgalan varje månad? är så förvirrad, vet inte vad vi ska göra. Har AMH  2,1 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?