• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87024 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87024

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Thu 22 Sep 2022 19:14
    #1

    Hej hej. Plussade för ett par timmar sedan. Har en son sedan tidigare. Det här blir andra graviditeten och barnet. Drömmer

  • Fri 23 Sep 2022 07:45
    #2
    Mibabe skrev 2022-09-22 19:14:03 följande:

    Hej hej. Plussade för ett par timmar sedan. Har en son sedan tidigare. Det här blir andra graviditeten och barnet.  // Drömmer


    Kul! När blir BF? Jag tar inte ut något i förskott den här gången efter mitt utomkveds i juni. Har inte ens berättat för min sambo än! Kollade hcgn i onsdags (60 så helt okej tror jag) och ska kolla igen idag. Om det har dubblats berättar jag haha. 

    Ultraljud 5 oktober vilket är vecka 5+5 enligt mina beräkningar. Om jag tar mig så långt!
  • Sun 25 Sep 2022 10:58
    #3

    4e Juni är Bf enligt en graviditetskalkylator jag googlade fram på nätet. 
    Vad läskigt med utomkveds! Grattis till ditt plus och att det går bättre den här gången.
    Jag har aldrig testat hcg och sånt så jag vet inte hur jag ligger till. Jag plussade med cb och antar att det håller i sig. 
    När jag fick min första hade jag preventivmedel och hade över en vecka till ägglossning. Så sonen blev en härlig överraskning.  
    Satte in en spiral efter det. Nu många år senare blev jag och min sambo gravida direkt efter att jag tog ut den. Jag är fyller snart 35 så jag trodde verkligen inte att det skulle gå så fort. Lite chockad är jag. 
    Blir dock fundersam när folket i BIM-tråden mäter hcg och skriver om kemisk graviditet. Hur vet jag om jag har en sån? 😬

  • Sun 25 Sep 2022 12:09
    #4
    Mibabe skrev 2022-09-25 10:58:26 följande:

    4e Juni är Bf enligt en graviditetskalkylator jag googlade fram på nätet. 
    Vad läskigt med utomkveds! Grattis till ditt plus och att det går bättre den här gången.
    Jag har aldrig testat hcg och sånt så jag vet inte hur jag ligger till. Jag plussade med cb och antar att det håller i sig. 
    När jag fick min första hade jag preventivmedel och hade över en vecka till ägglossning. Så sonen blev en härlig överraskning.  
    Satte in en spiral efter det. Nu många år senare blev jag och min sambo gravida direkt efter att jag tog ut den. Jag är fyller snart 35 så jag trodde verkligen inte att det skulle gå så fort. Lite chockad är jag. 
    Blir dock fundersam när folket i BIM-tråden mäter hcg och skriver om kemisk graviditet. Hur vet jag om jag har en sån? 😬


    Jag mätte aldrig hcg innan den här graviditeten heller men när man har haft utomkveds så måste man det.

    Kemisk graviditet brukar mensen komma några dagar efter BIM, så om man inte försökte bli gravid skulle man antagligen inte ens veta att man var gravid. Det brukar vara för att implantationen inte funkade ordentligt. 

    Det är svårt att inte oroa sig tycker jag! Gjorde mitt andra blodprov i fredags och får resultat imorgon. 
  • Sun 25 Sep 2022 20:22
    #5

    Jag plussade i fredags 🥰 På morgonen tyckte jag mig se nån skugga på testet, min sambo såg det också. Tog ett till test direkt när jag kom hem från jobbet, och då var där ett streck 😍 Jag har en dotter på 10,5 år och så har vi en gemensam dotter som är 1,5 år.BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

    7/6 Ninja 85, tredje barnet 

  • Tue 27 Sep 2022 22:38
    #6

    Här är en till som plussat 👋🏻 enligt app är det beräknat 6/6.  Blir andra barnet ⭐️

  • Tue 27 Sep 2022 23:37
    #7
    BF-lista

    2/6 Elin89, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet

    Kul! Uppdaterade listan lite. Här har jag gjort tre blodprov och alla har ökat jättebra så hoppas verkligen att det inte är utomkveds igen! 8 dagar kvar till ultraljud 
  • Wed 28 Sep 2022 12:39
    #8
    elin1989 skrev 2022-09-27 23:37:04 följande:
    BF-lista

    2/6 Elin89, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet

    Kul! Uppdaterade listan lite. Här har jag gjort tre blodprov och alla har ökat jättebra så hoppas verkligen att det inte är utomkveds igen! 8 dagar kvar till ultraljud 
    Ååh vilka härliga nyheter!!!
  • Wed 28 Sep 2022 15:06
    #9

    Hej! 


    Har också plussat! 😃 bf 5/6 enligt app. Första barnet 👶🏼 Hoppas att lilla fröet vill stanna❣️

  • 82lind­is
    Wed 28 Sep 2022 15:39
    #10

    Skuttar in här.Glad

    Plussade redan för nån dag sedan med billiga testers stickor men vägrade inse att det var positivt. Testade idag med cb digitala och fick det bekräftat.
    Jag fick missfall i v 5 den 4 september,  Blödde bara 4 dagar och ägglossningen kom igång den 17 sep igen. Och blev gravid igen. Nu blir det kämpiga dagar tills man vet att fröet stannar kvar Hjärta man får helt enkelt intala sig att man väntar barn och inte missfall. 

    Dethär blir isåfall mitt fjärde barn, en sladdis. Mina barn är 12,16 och min äldsta blir 18 i maj. Min sambo har 2 barn sedan innan så det blir vårat första gemensamma barn. 

    När jag fick min första son hade vi bf 12 juni.

    Så lite kul att vi prickade in 11 juni med vårat frö Hjärta

Svar på tråden BF JUNI 2023