• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87041 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87041

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Wed 5 Oct 2022 21:02
    #71

    Kvällsfunderingar, hur kommer det sig att du fick ett ultraljud så tidigt Elin?

    Vi som har barn sen innan, kommer ni ihåg när det började synas? Jag funderar på hur länge jag kommer behöva ha lite pösigare kläder på jobbet!

  • Wed 5 Oct 2022 21:08
    #72

    @elin1989 vad läskigt att man kan tro att det är en vanlig graviditet fast det inte är de :O . Ska försöka på VUL kanske vecka 8-9. 

    I förra graviditeten fick jag de , hade ont på sidan som du beskrev. Men allt var normalt då som tur var.

  • Wed 5 Oct 2022 21:12
    #73
    Jennifer23 skrev 2022-10-05 21:02:36 följande:

    Kvällsfunderingar, hur kommer det sig att du fick ett ultraljud så tidigt Elin?

    Vi som har barn sen innan, kommer ni ihåg när det började synas? Jag funderar på hur länge jag kommer behöva ha lite pösigare kläder på jobbet!


    Eftersom jag hade ett utomkvedshavandeskap i juni! Då måste man ha tidigt ultraljud för att se att det är på rätt ställe. Det lite jobbiga är ju att när det är så tidigt så är det för tidigt att se hjärtat slå och det är därför jag har ett till ultraljud nästa vecka nu, där det borde gå att se om allt är som det ska. Men nu vet jag iaf att det inte är utomkveds så det är väldigt skönt!
  • Wed 5 Oct 2022 21:35
    #74

    Hej! 


    Stort grattis allihopa till era plus! :) Själv plussade jag förra veckan och är idag v 7 (6+0). Det är mitt första barn och är både orolig och spänd på denna resa. Har troligtvis BF 1/6.

    Jag har i ca en veckas tid haft väldigt ömma bröst, men idag är dem knappt ömma alls. Alltså har ömheten släppt från ena dagen till den andra. Är det någon som har erfarenhet av det?

  • Wed 5 Oct 2022 21:42
    #75
    frökenolsson skrev 2022-10-05 21:35:38 följande:

    Hej! 


    Stort grattis allihopa till era plus! :) Själv plussade jag förra veckan och är idag v 7 (6+0). Det är mitt första barn och är både orolig och spänd på denna resa. Har troligtvis BF 1/6.

    Jag har i ca en veckas tid haft väldigt ömma bröst, men idag är dem knappt ömma alls. Alltså har ömheten släppt från ena dagen till den andra. Är det någon som har erfarenhet av det?


    Grattis! Vad spännnande! Jag har faktiskt inte haft ömma bröst alls. Iallafall inte hittils och inte i förra graviditen heller.
  • Wed 5 Oct 2022 22:48
    #76
    1/6 Frökenolsson, första barnet 
    3/6 Elin1989, andra barnet

    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    11/6 82lindis, fjärde barnet

    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
  • Thu 6 Oct 2022 18:11
    #77

    Idag hade man första pinsamma gravid-oros händelsen? Varit orolig för utomkvedshavandeskap pga mycket smärta på vänster sida, ringde gyn och de blev oroliga så in for jag och fick träffa en läkare som de ringt in från ett annat sjukhus. Väl i stolen säger han ?kära vän du blev ju gravid typ igår, här syns ingenting?. Så ska tillbaka om en vecka och så ska de kika igen. Hoppas lilla fröet har växt till sig så den syns nästa gång haha? 

    ska försöka sluta oroa mig nu. 


    Hur hanterar ni andra oro såhär tidigt? <3

  • Thu 6 Oct 2022 19:22
    #78
    ElsaCross skrev 2022-10-06 18:11:45 följande:

    Idag hade man första pinsamma gravid-oros händelsen? Varit orolig för utomkvedshavandeskap pga mycket smärta på vänster sida, ringde gyn och de blev oroliga så in for jag och fick träffa en läkare som de ringt in från ett annat sjukhus. Väl i stolen säger han ?kära vän du blev ju gravid typ igår, här syns ingenting?. Så ska tillbaka om en vecka och så ska de kika igen. Hoppas lilla fröet har växt till sig så den syns nästa gång haha? 

    ska försöka sluta oroa mig nu. 


    Hur hanterar ni andra oro såhär tidigt? <3


    Jag försöker att inte tänka på det alls. Har också ont på ena sidan, men tänker att det säkert är för att det är den sidan som det fäst i... 

    Hade gärna ringt gyn också men om de är som du säger så lär de ju inte se något på mig heller :(
  • Thu 6 Oct 2022 21:53
    #79

    Hej på er! plussade 1/10 med BF 14/6. Detta är första barnet och kan fortfarande inte tro att det är sant. 


    brösten ömmar, fruktansvärd trötthet, gråter för minsta lilla och värk i korsryggen annars mår jag prima. Är livrädd för att något skall gå fel? 

  • Thu 6 Oct 2022 21:55
    #80

    BF 13/6, första barnet, planerat. Är i vecka 5+4 enligt appen. ultraljud bokat 2 november. 

Svar på tråden BF JUNI 2023