• Wed 21 Sep 2022 16:06
    87045 visningar
    423 svar
    +3
    423
    87045

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Sat 8 Oct 2022 18:30

    1/6 Frökenolsson, första barnet 


    3/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
  • Sat 8 Oct 2022 19:34

    Är i dag i vecka 4+4. Jag är så OFANTLIGT trött och osugen på mat. Inget tålamod över heller till min dotter. Måtte detta försvinna snart haha. Hade glömt hur jävla trött man kunde bli 😴

    Fler som också är supertrötta? 

  • Sat 8 Oct 2022 19:39
    Caaamilla skrev 2022-10-08 19:34:20 följande:

    Är i dag i vecka 4+4. Jag är så OFANTLIGT trött och osugen på mat. Inget tålamod över heller till min dotter. Måtte detta försvinna snart haha. Hade glömt hur jävla trött man kunde bli 😴

    Fler som också är supertrötta? 


    Ja jag har varit sååå trött helt galet 😅 vet inte om det börjar bli bättre eller om jag redan börjar bli van 😝 sitter och gäspar hela tiden och vill lägga mig klockan 21..
  • Sat 8 Oct 2022 23:07

    Jag har också berättat för 2 kompisar, men är osäker på om jag ska berätta för chefen... 
    Är ju dock så himla yr och det är mest troligt på grund av graviditeten. Sen skulle det ju kännas bättre om hon visste om det om jag skulle fortsätta att svimma såhär och det sker på jobbet. Jag tänker liksom OM något händer eller jag behöver kollas upp så kan det vara skönt. Men det kan också vara skönt att vänta... berättade ju förra gången mest för att det påverkade mig så mycket innan vi hade bestämt hur vi ville göra och sen slutade det ju ändå i missfall. 
    Hur hade ni tänkt i min situation?

  • Sun 9 Oct 2022 01:01
    Caaamilla skrev 2022-10-08 19:34:20 följande:

    Är i dag i vecka 4+4. Jag är så OFANTLIGT trött och osugen på mat. Inget tålamod över heller till min dotter. Måtte detta försvinna snart haha. Hade glömt hur jävla trött man kunde bli 😴

    Fler som också är supertrötta? 


    Jag är i vecka 6+0 och också supertrött och ingen aptit. Illamående som kommer och går och vill bara gå och lägga mig hela tiden. 
  • Sun 9 Oct 2022 01:09
    Jennifer23 skrev 2022-10-08 23:07:24 följande:

    Jag har också berättat för 2 kompisar, men är osäker på om jag ska berätta för chefen... 
    Är ju dock så himla yr och det är mest troligt på grund av graviditeten. Sen skulle det ju kännas bättre om hon visste om det om jag skulle fortsätta att svimma såhär och det sker på jobbet. Jag tänker liksom OM något händer eller jag behöver kollas upp så kan det vara skönt. Men det kan också vara skönt att vänta... berättade ju förra gången mest för att det påverkade mig så mycket innan vi hade bestämt hur vi ville göra och sen slutade det ju ändå i missfall. 
    Hur hade ni tänkt i min situation?


    Jag har berättat för min chef och ett par kollegor men då jobbar jag på vårdcentralen som jag också kommer att gå till under graviditeten (bor på Irland och det funkar annorlunda här) så jag var tvungen attt berätta för dem för att ta tidiga hcg-prov och skicka remiss till tidigt ultraljud (min förra graviditet var utomkveds).

    Annars har jag bara berättat för två av mina vänner, har inte ens berättat för min partner! Är så himla nojig efter mitt utomkveds i juni att jag inte vill erkänna graviditeten för mig själv eller någon annan innan jag vet att allt ser bra ut...

    Nu har jag haft ett ultraljud och vet att allt är på rätt ställe, nästa fredag blir det ultraljud 2 i vecka 6+6 för att se om hjärtat slår, det var för tidigt förra gången. Så efter det kommer jag att berätta för min sambo iaf men ingen annan förrän efter NIPT och ultraljud i vecka 12. 
  • Sun 9 Oct 2022 03:17
    +1

    Hej hej,
    Hoppar in här också. Första barnet. V 6+2 nu. Graviditeteten tillkommit via IVF. Försökt i 6 nu att skaffa barn, detta är graviditet nr 8. Haft 5 mf samt 2 X. Gjort flera IVF och slutligen äggdonation. Gjorde nyligen ett ultraljud där man såg att allt satt rätt. Första gången någonsin vi slapp se en tom livmoder så vi är försiktigt optimistiska😊

  • Sun 9 Oct 2022 11:04
    Millan644 skrev 2022-10-09 03:17:39 följande:

    Hej hej,
    Hoppar in här också. Första barnet. V 6+2 nu. Graviditeteten tillkommit via IVF. Försökt i 6 nu att skaffa barn, detta är graviditet nr 8. Haft 5 mf samt 2 X. Gjort flera IVF och slutligen äggdonation. Gjorde nyligen ett ultraljud där man såg att allt satt rätt. Första gången någonsin vi slapp se en tom livmoder så vi är försiktigt optimistiska😊


    Grattis! Jag har inte alls haft lika många förluster som du men jag vet hur det känns att se en tom livmoder på ultraljud! När hade du ultraljud och vad kunde du se? Mitt var i vecka 5+4 och jag såg en hinnsäck och gulesäck, hon trodde att hon kanske såg själva embryot men var inte säker..

    Är bf 2 juni? 
  • Sun 9 Oct 2022 14:30

    Jag hoppar gärna in här! 😊 
    BF 14/6 enligt appen. Har en dotter på 3 år sedan innan 😊

  • Sun 9 Oct 2022 16:21
    1/6 Frökenolsson, första barnet
    2/6 Millan644, första barnet
    3/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    12/6 ElsaCross, första barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    14/6 Gimmethe, andra barnet
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
Svar på tråden BF JUNI 2023