• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22161 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22161

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Anonym (Famil­j)
    Thu 22 Sep 2022 01:29
    #11
    +3
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 01:23:04 följande:

    ja men de tror jag, tycker inte ni de är barnsligt att ens skriva så??
    enligt henne så skrev hon bara fakta att sonen ramla med sin pappa. Men enligt mig hängde hon ut min bror på ett sätt som inte är okej, man kunde läsa mellan radeerna att hon tycker han är en dålig pappa.
    Skrev också de till henne att hon skulle sluta skriva att min bror är en dålig pappa. Hon blev då sur och skrev att hon inte hade skrivit så, men nej de hade hon inte, men man kunde förstå va hon ville få ut av sitt skitinlägg...


    Så hon skrev 
    " Sonen ramlade och slog sig i dag när han var hos sin pappa" och du får det till att hon svartmålar pappan?
    Det är du som märker ord och letar fel.
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 22 Sep 2022 01:45
    #12
    Anonym (Familj) skrev 2022-09-22 01:29:10 följande:
    Så hon skrev 
    " Sonen ramlade och slog sig i dag när han var hos sin pappa" och du får det till att hon svartmålar pappan?
    Det är du som märker ord och letar fel.
    nej hon skrev " sonen ramlade i trappen idag när han var med sin pappa"
    Ja de är sjukt onödigt och elakt skrivet. Visst var de så, men fortfarnade inte min brors fel....
  • Anonym (Lilla S)
    Thu 22 Sep 2022 07:09
    #13
    +4

    Hej
    Det låter som att det har blivit polariserat och att både hon och du ser den andre med negativa ögon. Så ni har alltså BÅDA ansvar i att det har blivit som det har blivit.
    Men det låter även som det har blivit en  negativ gruppdynamik, "vi andra mot henne" och det låter inget bra. 

    Hennes tolkningar kan du inte påverka men fundera och ta ansvar för hur du tolkar och hur du beter dig. Det är lätt att bli hemmablind och det är lätt att man tar sig rätten att bete sig illa/ignorant och skjuter över ansvaret på den andre för att man tycker att hens beteende är dåligt/löjligt etc.
    Hon har absolut en del i att det har blivit som det har blivit men försök att tänka dig in i hur det känns för henne, att känna sig utanför är ju jätteledsamt.

    Fundera på vad DU kan göra för att förändra situationen och välj att inte gå på första impulsen när du tolkar. 
    Just nu låter det som att du mest går i försvar och pekar på henne. Men det blir sällan konstruktivt.

    Hon har varit en del av er familj i minst 5 år och hon är mamma till dina syskonbarn. Om du har svårt att ha empati med henne så ha åtminstone empati med barnen och din bror som ju ständigt hamnar emellan. 

    Det är jobbigt att ha en person i familjen som lätt tar på sig offerkoftan men det kan även göra att man aldrig ser deras känslor som legitima eller rannsakar sitt eget beteende.
    Och jag tror att det har blivit så i din familj faktiskt.
    Du är snabb att döma ut henne som löjlig, dramatisk och småaktig. Men det låter som att hon faktiskt till viss del har rätt i att känna sig utanför.

  • Anonym (Mob)
    Thu 22 Sep 2022 07:42
    #14
    +1

    Med tanke på att ni fryser ut henne är det inte så konstigt att hon känner sig utfryst. En person som uttrycker att hon känner sig utfryst ger man så klart lite extra värme ett tag. Du gör precis tvärtom. Snudd på mobbning bitvis. Och det är ändå bara baserat på det du själv skriver och rättfärdigar. 

  • sextio­talist
    Thu 22 Sep 2022 07:46
    #15
    Anonym (Mob) skrev 2022-09-22 07:42:18 följande:

    Med tanke på att ni fryser ut henne är det inte så konstigt att hon känner sig utfryst. En person som uttrycker att hon känner sig utfryst ger man så klart lite extra värme ett tag. Du gör precis tvärtom. Snudd på mobbning bitvis. Och det är ändå bara baserat på det du själv skriver och rättfärdigar. 


    tänkte exakt samma sak. Hon bara inte känner sig utstött, hon är det även
  • Anonym (Klari­ce)
    Thu 22 Sep 2022 07:49
    #16
    +1

    Efter att ha läst din ts håller jag med flickvännen, ni behandlar henne kyligt och det känns inte som att hon får vara en i familjen. Ni kanske har era orsaker, kanske ni inte "klickar" och trivs tillsammans, men man kan i alla fall vara trevlig mot familjemedlemmar.

  • Anonym (Mob)
    Thu 22 Sep 2022 07:54
    #17
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 01:45:38 följande:
    nej hon skrev " sonen ramlade i trappen idag när han var med sin pappa"
    Ja de är sjukt onödigt och elakt skrivet. Visst var de så, men fortfarnade inte min brors fel....
    Förlåt min uppriktighet, men är du knäpp eller låtsas du bara vara det för att rättfärdiga ett riktigt ruttet beteende? Det finns inget - inget - i den meningen som antyder att pappan skulle ha gjort något fel. 
  • Anonym (Vilja­)
    Thu 22 Sep 2022 08:16
    #18
    +1

    Du tror nog på dina egna uppfattningar här. Inte mycket tyder på att det kommer att ändras. Man hade velat komma i kontakt med mamman och berätta att er familj är dysfunktionell och att hon råkar ut för en dysfunktionalitet som hon inte rår på. Det är alltså tur för henne att hon är utfryst, för att vara med sådana som er gör en till en översittare med empatiproblem, vilket inte är fördelaktigt socialt, åtminstone inte i sunda sammanhang. 

    Om du tycker om din bror tycker jag att du kan prata med honom, men om hans personlighet är snäll och undvikande på grund av sina dominanta kvinnliga familjemedlemmar så får du kanske inte ett sant ord ur honom. 

    Ett råd till dig är väl att inte berätta om situationen för utomstående, eftersom du i så fall kommer att skämma ut dig och familjen. Men det kanske du redan vet, eftersom du skrev här. 

  • Anonym (Usch)
    Thu 22 Sep 2022 08:26
    #19

    Fy för vuxna människor som håller på med mobbning och utfrysning ! Ni verkar vara en hög oempatiska idioter. 

  • Thu 22 Sep 2022 09:08
    #20
    +2
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 01:16:42 följande:

    Hon har en privat instagram med endast min familj samt sin egna familj. Hon la ut att sin son hade ramlat när han va med sin pappa, alltså min helbror. Hon hänger ut han. Jag blev arg och frågade varför hon skriver på sånt sätt, framställer min min bror( hennes barns pappa) som helt värdelös som förälder. DÅ blev de tjafs för hon mena på att hon bara skrev att sonen ramlade när han var med sin pappa, alltså fakta och inga pekpinnar mot nån. Så omoget av henne att ens lägga ut ett sånt inlägg.. 


    Du kan inte se att det enbart är din tolkning av det hela?
    Inget i det hon skrev antyder att din bror skulle vara värdelös som pappa.
    Det är precis som hon skriver att hon bara skrev att sonen ramlade när han var med sin pappa.
    Alltså inga pekpinnar eller fördömanden.
    Den enda som verkar vara dömande och oempatisk här är du.

    Samma sak detta med att du skriver till den andra svägerskan att hon strålade och var vacker när hon var gravid,medans du bara gillade denna svägerskans gravidbild.
    Och att du inte ens brydde dig om att fråga din svägerska hur hon mådde då hon låg på akuten skadad.
    Hade du gjort samma sak mot den andra svägerskan som du verkar favorisera?
    Jag förstår att denna svägerskan känner sig utfryst faktiskt. 
Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt