• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22251 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22251

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Kockob­ello
    Fri 23 Sep 2022 09:32
    #71

    Vad är poängen med tråden? Att få medhåll? Ingen håller med dig, uppenbarligen.

    Moderatorn kan kassera tråden. 

  • Fri 23 Sep 2022 10:10
    #73
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 09:23:00 följande:

    Varför är de kul att jag skrev hela familjen när hon inte var med? Skulle jag skriva nästan hela familjen? återigen märker hon på ord


    Hur fasiken är det hon som märker orden när det är vi som anmärker dig, ditt ordmärkande och ditt sopiga beteende du har mot din helbrors flickvän?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 11:03
    #74
    EnAnonumius skrev 2022-09-23 10:10:26 följande:
    Hur fasiken är det hon som märker orden när det är vi som anmärker dig, ditt ordmärkande och ditt sopiga beteende du har mot din helbrors flickvän?
    Vad är felet att skriva att hela familjen var på besök? Hon var inte där.. men min faster och farmor och farfar var inte där heller. Dom tog inte åt sig????
  • Anonym (lite nyfike­n)
    Fri 23 Sep 2022 11:31
    #75

    TS, vilka slutsatser drar du av att verkligen ingen håller med dig?

  • Anonym (...)
    Fri 23 Sep 2022 11:46
    #76
    +1

    Uppenbarligen gillar du inte henne.
    Kanske inte de andra respektive i familjen heller, och det märker hon.

    Att du blir sur för att hon tar illa upp av att bli utstött är ju märkligt. Det är väl HON som är 'offret' här. Inte du.

    Men du måste inte gilla henne, och hon måste inte gilla dig. Bara för att man är släkt eller till och med nära familjemedlemmar så kan man inte gilla alla lika mycket. 

    Det enda du bör göra är att vara trevlig mot henne när ni väl ses, men du måste inte umgås något med henne annars om du inte vill. 

    Jag upplever det som att du mobbar henne, och hon märker det. SLUTA UPP MED DET.
    Som att du verkligen skriva henne på näsan att hon inte är en del av gemenskapen. 

    Har inte läst alla inlägg men det går att läsa mellan raderna att det är mer än avstånd. Det är lite 'trycka i ansiktet på henne att hon inte är en del av gemenskapen.'

    Inte fint gjort alls.

  • Fri 23 Sep 2022 11:55
    #77
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:02:41 följande:

    Att hon behöver sol, va av välmening då alla människor behöver solen? Eller har jag inte rätt? 


    Felet var att påpeka hennes utseende på ett negativt sätt.
    Att du och din mamma kanske inte gillar henne må vara hänt.
    Men kan inte gilla alla.
    Men man behöver inte visa det så tydligt som ni gör.

    Jag hoppas verkligen att du trollar.
    För så här dum kan väl ingen vara. 
  • Anonym (Lilla S)
    Fri 23 Sep 2022 11:56
    #78
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 11:03:48 följande:
    Vad är felet att skriva att hela familjen var på besök? Hon var inte där.. men min faster och farmor och farfar var inte där heller. Dom tog inte åt sig????
    Och jag hade inte varvat igång för att min svägerska skrivit att barnet skadat sig med pappa.
    Det gjorde du.

    Man tolkar och upplever olika.

    Men skillnaden är väl att du inte måste gå i försvar och skapa konflikt för din brors del. Han är vuxen och får ta sina konflikter själv. Om han känner sig uthängd får han ta det med sin sambo/fru.

    Hon upplever att ni som grupp systematiskt utesluter och nervärderar henne. Vilket av dina beskrivningar faktiskt låter som ni gör. Sen att allt sker utportionerat i småstick (som du väljer se som skitsaker) gör det inte bättre eller mer ok.
    Hon kanske har lätt att dra på sig offerkoftan men det gör inte att ni får bete er hur somhelst för det.
  • Fri 23 Sep 2022 12:00
    #79
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:00:55 följande:

    Helt onödigt att nämna att sonen ramla med sin pappa. Hade inte behövt skriva så. En pekpinne till att han är ansvarslös


    Det där är,återigen,enbart din egen tolkning.
    Anonym (S) skrev 2022-09-22 18:01:51 följande:

    Hon blir ju sur för minsta grej. min mamma hennes svärmor sa att hon behövde mer sol, då hon är rätt blek. Hon blev sur över det. Tycker inte man kan märka minsta lilla ord. 


    Om någon hakar upp sig på minsta lilla grej så är det ju du.
    Du verkar leta fel i allt hon säger och gör.

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 12:03
    #80
    -1
    molly50 skrev 2022-09-23 11:55:58 följande:
    Felet var att påpeka hennes utseende på ett negativt sätt.
    Att du och din mamma kanske inte gillar henne må vara hänt.
    Men kan inte gilla alla.
    Men man behöver inte visa det så tydligt som ni gör.

    Jag hoppas verkligen att du trollar.
    För så här dum kan väl ingen vara. 
    Sa inget negativt. Hon skickade bild på sig när hon var liten där hon var brun. då skrev min mamma att hon behöver mer sol. Sen skrev hon att de är fint med lite färg i ansiktet. Men då blev hon sur. Eftersom hon va brun som barn och idag blek, så kan hon ju få färg 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 12:04
    #81
    -3

    Alltså hon skickade bilder på sig när hon var liten. Där hon skrev att hon var brunare som barn. Och då svarade min mamma att hon behöver mer sol då de faktiskt är fint med färg i ansiktet. Och de har ju min mamma rätt i 

Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt