• Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 00:48
    22228 visningar
    169 svar
    -3
    169
    22228

    Hon känner sig utstött... tröttsamt

    Jag är uppriktigt trött på en i familjen. Min brors flickvän känner sig konstant utfryst av oss. Känner att det är skitgrejer att ens bry sig om. Hon la ut bilder på facebook att hon var gravid, jag gilla inlägget och även min mamma.Det här var för 5 år sen. Min halvbror (alltså en annan än min helbror) han har en flickvän som födde barn för 2 veckor sen. När hon var gravid så la hon ut bilder på sig och sin mage. Jag och min mamma skrev att vi ser framemot att få bli farmor och faster och att hon ser strålande ut som gravid samt vacker mage. Det har min brors flickvän hakat upp sig på, varför vi inte kunde skriva så om henne också, när hon var gravid. Hon nöjer sig inte med att vi gillade inlägget. 

    Vi skulle ses och hitta på nåt i helgen, jag, mina två bröder och deras flickvänner. Flickvännen till min helbror kunde inte delta då hon jobbade över den dagen. Vi skapade då en grupp på facebook med gårdagens bilder och skrev tack för en lyckad kväll. Hon blev då sur att hon inte var med i gruppen eller fick nån inbjudan då de fanns bilder på hennes son och dotter i gruppen. Hade fottat hennes barn och skickat i gruppen. Då hade min helbror nämt det för henne och hon blev sårad. Tycker inte de är nåt att bry sig om...

    När hon var inne på akuten och hade brutit benet så la hon ut ett inlägg om det på instagram med en bild att hon hade ont. Ingen av oss valde att kommentera eller fråga hur hon mådde. Hon blev sur och sa det till sin partner, som i sin tur hörde av sig till mig om det. Tycker inte man kan ta sånt fö givet av nån, att folk ska höra av sig. Vill man nåt så skriv själv? så tröttsamt, va ska vi göra? Ingen orkar speciellt inte jag. 

  • Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt
  • Idaden­fina02
    Fri 23 Sep 2022 12:17
    #92
    +1

    Att hon skrev att hon var besviken till svärmor är väl inget att haka upp sig på? Varför ska du ens blanda dig i?? Svärmor hade kunnat bemött kritiken på ett bättre sätt.

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 12:19
    #93
    -2

    Men hon skrev till min mamma att hon var besviken på min bror för han inte såg efter sonen bättre. onödigt. Och de va då också som min mamma blev sur och skrev att de inte va hans fel och att hon skulle sluta skylla på honom. Barn måste få utvecklas och upptäcka världen?. Och att hon blir ledsen av att hon skriver så. Alltså sonen ramla ute i trappen utan att min bror såg det. Var väl dumt men inget blir bättre av att skriva att man är besviken till min mamma liksom 

  • Kockob­ello
    Fri 23 Sep 2022 12:21
    #94
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:19:11 följande:

    Men hon skrev till min mamma att hon var besviken på min bror för han inte såg efter sonen bättre. onödigt. Och de va då också som min mamma blev sur och skrev att de inte va hans fel och att hon skulle sluta skylla på honom. Barn måste få utvecklas och upptäcka världen?. Och att hon blir ledsen av att hon skriver så. Alltså sonen ramla ute i trappen utan att min bror såg det. Var väl dumt men inget blir bättre av att skriva att man är besviken till min mamma liksom 


    Är det inte dags att gå och tömma askkoppen snart, 30-åringen? 

    Lol 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 12:24
    #95
    Kockobello skrev 2022-09-23 12:21:59 följande:
    Är det inte dags att gå och tömma askkoppen snart, 30-åringen? 

    Lol 
    Röker inte 
  • Anonym (Lilla S)
    Fri 23 Sep 2022 12:24
    #96
    +1
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:08:54 följande:

    Problemet är inte att hon skrev att barnet ramla när han va med sin pappa. Skitsamma egentligen. Problemet Var att hon skrev till min mamma att hon var besviken på min helbror, att han inte hade bättre koll på barnet. visst var min bror frånvarande lite grann. Men inget blir bättre av att skriva så. De va också de som fick min mamma att bli sur och skriva som hon gjorde. Med all rätt ?.


    Fast du skrev att DU gick i klinch med henne utifrån att hon hängde ut din bror på instagram. 
    Det du beskriver ovan har ju inget med dig att göra.
    Det får väl din mamma hantera.

    Om din bror dessutom ÄR frånvarande så kan ni väl ha empati kring att hon blir besviken. Inget konstigt med det.

    Ärligt.
    Ni agerar som en grupp vilket för vem som helst blir obehagligt och till slut faktiskt övergår i mobbing. Försök att sätta dig in i hur det kan kännas. Tänk om det var tvärtom. Du ensam med en hel familj som hon, där alla agerar mot dig. 
    Du och resten av familjen har ju övertaget, hon är helt klart i underläge (både i antal och i social kontext)...och då har NI ett större ansvar kring hur ni beter er.
    Hon kanske är jättekänslig men hon är fortfarande tillsammans med din bror och du tjänar på att få en hanterbar relation med henne
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 23 Sep 2022 12:26
    #97
    -1
    Anonym (Lilla S) skrev 2022-09-23 12:24:56 följande:
    Fast du skrev att DU gick i klinch med henne utifrån att hon hängde ut din bror på instagram. 
    Det du beskriver ovan har ju inget med dig att göra.
    Det får väl din mamma hantera.

    Om din bror dessutom ÄR frånvarande så kan ni väl ha empati kring att hon blir besviken. Inget konstigt med det.

    Ärligt.
    Ni agerar som en grupp vilket för vem som helst blir obehagligt och till slut faktiskt övergår i mobbing. Försök att sätta dig in i hur det kan kännas. Tänk om det var tvärtom. Du ensam med en hel familj som hon, där alla agerar mot dig. 
    Du och resten av familjen har ju övertaget, hon är helt klart i underläge (både i antal och i social kontext)...och då har NI ett större ansvar kring hur ni beter er.
    Hon kanske är jättekänslig men hon är fortfarande tillsammans med din bror och du tjänar på att få en hanterbar relation med henne
    Ja men de va min mamma som mest blev upprörd och skrev att hon inte skulle skuldbelägga min bror. Så om till och med min mamma reagerar så säger de väl rätt mycket? Men 
  • Fri 23 Sep 2022 12:29
    #98
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 11:03:48 följande:
    Vad är felet att skriva att hela familjen var på besök? Hon var inte där.. men min faster och farmor och farfar var inte där heller. Dom tog inte åt sig????
    Men ni har kanske inte behandlat dina farföräldrar och din faster på samma sätt som din svägerska heller?
    Beter man sig som ni har gjort mot din svägerska så kan många småsaker till slut bli till en stor sak.
    Så prova vara lite mer tillmötesgående mot henne i fortsättningen så blir det kanske bättre.
  • Anonym (Mob)
    Fri 23 Sep 2022 12:33
    #99
  • Fri 23 Sep 2022 12:37
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:03:43 följande:
    Sa inget negativt. Hon skickade bild på sig när hon var liten där hon var brun. då skrev min mamma att hon behöver mer sol. Sen skrev hon att de är fint med lite färg i ansiktet. Men då blev hon sur. Eftersom hon va brun som barn och idag blek, så kan hon ju få färg 
    Du tycker kanske inte det var negativt. Men svägerskan kanske tog det så?
    Och vad har ni med hennes utseende att göra?
    Om hon inte vill sola så är det hennes ensak.
    Det är inget ni behöver skriva henne i ansiktet.
    Och bara för att hon lätt blev brun som barn så betyder inte det att hon blir lika lätt brun nu.
    Och återigen så kanske hon inte vill sola?
    Vänd på saken. Hur skulle det kännas om svägerskan påpekade något negativt i ditt utseende?
    Med tanke på hur du verkar läsa mellan raderna på alt hon säger och skriver så skulle du väl riva upp himmel och jord?

    Det märks att ni inte gillar svägerskan.
    Men ni behöver inte vara så tydliga med det.
    Försök åtminstone bete er civiliserat och trevligt när ni ses.
    Det ni sysslar med är mobbning och utfrysning. 
    Det är bara synd att du inte ser det själv. 
  • Fri 23 Sep 2022 12:41
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 12:05:57 följande:

    Helt ärligt, bortsett från tråden. Hade ni tagit illa upp om ni inte deltog i aktivet och svägerskan skriver ? kul med hela familjen på besök? tror inte ens ni hade gjort en grej av det. 


    Inte om det var en engångsgrej.
    Men om det hela tiden dyker upp småsaker och antydningar där man tydligt känner ett ogillande så hade nog många tagit åt sig.
Svar på tråden Hon känner sig utstött... tröttsamt