Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-13 20:53:03 följande:
Du verkar mest prata med dig själv. Jag sitter i soffan och tittar på TV med frugan.
Även om jag skulle, så ändrar det inte dina fel och dina extrem generaliseringar eller hur samtycke är inget att bry sig om.
Och du säger du ingen incell är, ja, om man ska se på sakligheten så förstår jag att möjligtvis kan vara sant och med tanke på alla felen.
Men sen komemr alla ggr du stampar över kvinnor som berättar nått annat, en incell får sluta vara på Familjeliv och istället gå ut och träffa kvinnor.
För det är så man till slut träffar en kvinna, och så vi alla andra gjort och gör, utom den arga och aggressiva incellen, den anser att samtycke och kvinnans rätt och bestämma över sin egen kropp är något som den inte behöver bry sig om.
Och det argumenterar ni för, och det är riktigt intressant att du tror ingen skulle se.
Anonym (Klop) skrev 2022-12-13 21:38:33 följande:
Varför gör du inte det då? Du verkar mest surfa runt och leta efter incelpropaganda som du klipper och klistrar in på familjeliv. Sen så tycker du att det är så jävla synd om män hela tiden. Röda tråden i dina inlägg är att vara mot kvinnor och tyck-synd om män.
Ja, jag fann det också riktigt intressant och hur användare med tokiga argument försöker ursäkta arga och aggressiva incells beteende och anledningen till många av dom inte träffar kvinnor ens, som tex gå ut ur sin mansgrotta.
Och det är inte så att saklighet får användaren att utvecklas och följa sakligt vart det tar sig, nej, utan benhårt håller vid att kvinnor, det är något man inte behöver bry sig om vad de tycker......
När man med en sådan frenesi som denna användare argumenterar mot kvinnor och hur ska förminskas och göras att deras åsikter, tankar eller sexpartners till något som är helt betydelselöst och att allt som gäller är hur en person ska få bete sig hur som helst, och att kvinnor ska bara dela sina ben och ta emot sex.
Men såklart, råd klarar de inte av att ta, så de lär förbli sexlösa med det hatet mot kvinnor, de borde vända sig till män istället för sex och med det beteendet.
Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-13 21:49:41 följande:
Är artiklar ur Forskning och framsteg incelpropaganda?
Är följande forskare incel som sprider incelpropaganda?
Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent.
Är Jenny Sonesson incel?
www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-si...
Reflexmässigt gapas det incel så fort någon ifrågasätter kvinnors beteende.
Tycker du att det är en bra utveckling som beskrivs här?
Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.
För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner.
Tyvärr ser prognosen dyster ut. Allt för många pojkar misslyckas med sina grundläggande studier och det är inget nytt fenomen. När det gäller betygen i grundskolan klarar sig pojkar som grupp sämre än flickor. Statistik från Skolverket avslöjar att nästan 21 procent av pojkarna som gick ut nian 2017 inte blev behöriga till gymnasiet, bland flickor är siffran runt 13 procent. Färska data från myndigheten visar glädjande nog att bland pojkarna ökade behörigheten med drygt 3 procentenheter i år men det är fortfarande oroande siffror och osäkert om vändningen håller i sig.
Det är inte svårt att förstå parbildning för kvinnor blir högre med utbildade män, och när de är mer som tar en högre utbildning.
För det enda du gör med denna forskning är att berätta att om man umgås så kommer man para upp sig också, som det vore svårt och missa.
Och ditt argument med detta är då menar du?(För du glömde av detta nu.)
Är argumentet då att kvinnor inte ska få välja partner och vem de ska ha sex med?(Eller är detta något du bara postar när det är jobbigt för dig med sakligheten?)
Anonym (Klop) skrev 2022-12-13 22:59:47 följande:
Tolkningsföreträde, vad vill du säga med dina artiklar? Att män inte vill ha ett förhållande med kvinnor och skaffa barn? Varför det? Är det roligare att rulla hatt än att stadga sig om man är lågutbildad?
Det är ingen som vet, och svaret under här, berättar att den inte vill veta av att om man träffar kvinnor, så para man upp sig och har sex också, och med tanke på kvinnor mer frekventa i högre utbildningar idag, så blir svaret givetvis också att de har mer relationer med de som de gått i skolan med.
Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-13 23:40:36 följande:
Det är kvinnor som ratar männen vilket tydligt framgår om man ids läsa artiklarna.
Att du VILL inte läsa artiklarna är en annan sak.
Det är som vi sagt länge i tråden, umgås man, så parar man sig upp med sin omgivning.
Och en enkel lösning, lägg ned att tycka samtycke är inget att bry sig om, och utbilda sig.
Men såklart, de får gå om stora delar av grundskolan och för ens få behörighet är min gissning, men även där finns kvinnor.
Utbildning är bra på det sättet, man lär sig känna människor.
Tackar för din forskning, då den styrker det vi säger om att gå ut ur mansgrottan, för inga tjejer vill komma dit och när ni pratar om att samtycke är inget jag bryr mig om.
Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-14 00:17:35 följande:
Jenny Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
Fler män blir inte blir pappor och tvingas leva utan partner. Detta är något som borde sysselsätta landets nya Jämställdhetsmyndighet snarare än menscertifiering. De ensamstående männens frustration kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Det är obegripligt att så många feminister fortfarande vänder bort blicken från problemet.
Jaha, kanske de skulle träffa kvinnor och träffa dom på lika villkor?
Eller är det för mycket begärt menar du?
Och pappor blir man genom att träffa en kvinna som kan tänka sig att skaffa barn med dig, att sitta i mansgrottan så träffar du inga såna kvinnor, utan du träffar då ingen alls.(Som det vore svårt att komma fram till själv.)
Och detta med samtycke, är det nått att bry sig om när det kommer till kvinnor och sex?
Undrar ärligt, då det är en fundamental fråga för parbildning, och de få som inte bryr sig om samtycke och gillar det, vad ska vi säga med dom få menar du?
Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-14 00:23:19 följande:
Det får du fråga Jenny Sonesson som jag citerar.
Min tolkning är att Jenny menar att feministerna bara är intresserade av jämställdhet när det gynnar kvinnor. Annars är det ointressant.
SÅ du vet inte ens, så systematiskt av dig igen.
Anonym (S-G) skrev 2022-12-14 00:28:41 följande:
Hur fördelar man partners och barn jämställt?
Genom säga att samtycke är inget att bry sig om, det lärde jag mig i tråden en bra bit upp och av denna användare.
Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-12-14 00:33:16 följande:
Genom att stötta pojkar så de lyckas lika bra som flickorna i skolan.
Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar i en färsk intervju med tidningen Forskning & Framsteg att utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.
För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande.
Eget ansvar verkar det som inte det ska få finnas till.
Spelar ingen roll hur mycket stöd du ger, för om de pratar som dig så kommer de skita i allt ändå.(som nu!)
Så förstår inte din poäng alls och med tanke på det var en kontraproduktivt påstående du kom med, som trodde vi skulle glömma av att de inte ens vill gå utanför dörren för sin sex.
Anonym (Klop) skrev 2022-12-14 01:21:55 följande:
Varför citerar du saker som du inte står för i så fall angående min fråga om vad feministerna ska göra åt de barnlösa singelmännen?
för övrigt så håller jämställdhetsmyndigheten på med att göra utbildning jämställt.
jamstalldhetsmyndigheten.se/jamstalldhet-i-sv.../
Jag misstänker det är en diskussionsteknik, för slippa ta ansvar för att samtycke inte är något att bry sig om påståendet.