• Bix1
    Tue 8 Nov 2022 07:14
    1596 visningar
    4 svar
    4
    1596

    Hur snabbt kan man göra fet efter en misslyckad fet?

    Hej,
    Nån som vet om man kan göra en FET månaden direkt efter man fått negativt svar på en FET? Alltså 2 om man får lov att göra FET 2 månader i rad?

  • Svar på tråden Hur snabbt kan man göra fet efter en misslyckad fet?
  • Tue 8 Nov 2022 12:52
    #1

    Det borde fungera. Jag gjorde en misslyckad FET och sedan direkt en ny full IVF cykel på mensen efter. Läkaren rekomenderade oss att vänta ytterligare en månad men då min make hade en planerad, stor operation månaden därpå så ville vi chansa och prova i alla fall då vi inte visste hur länge vi skulle behöva vänta annars. Eftersom vi pgs testade våra embryon så behövde vi vänta till mensen efter IVFen innan vi startade för ny FET (som lyckades, är i v.20 nu).

  • Bix1
    Tue 8 Nov 2022 18:10
    #2
    SunnyP skrev 2022-11-08 12:52:41 följande:

    Det borde fungera. Jag gjorde en misslyckad FET och sedan direkt en ny full IVF cykel på mensen efter. Läkaren rekomenderade oss att vänta ytterligare en månad men då min make hade en planerad, stor operation månaden därpå så ville vi chansa och prova i alla fall då vi inte visste hur länge vi skulle behöva vänta annars. Eftersom vi pgs testade våra embryon så behövde vi vänta till mensen efter IVFen innan vi startade för ny FET (som lyckades, är i v.20 nu).


    Tack för svar! Och stort grattis! Verkligen roligt att höra. :)
  • Anonym (1)
    Tue 8 Nov 2022 20:41
    #3

    Jag gjorde FET direkt efter misslyckad färsk återföring. Inte exakt samma ju, men kanske ändå kan ge en indikation.

  • Bix1
    Wed 9 Nov 2022 20:49
    #4
    Anonym (1) skrev 2022-11-08 20:41:13 följande:

    Jag gjorde FET direkt efter misslyckad färsk återföring. Inte exakt samma ju, men kanske ändå kan ge en indikation.


    Aha, tack för svar. Verkar som det görs olika på olika klinker. :) återstår att se helt enkelt.
Svar på tråden Hur snabbt kan man göra fet efter en misslyckad fet?