• Thu 1 Dec 2022 20:11
    1564 visningar
    3 svar
    3
    1564

    Fråga om partners beteende

    Kanske konstig fråga.  Men jag går rakt på sak. Handlar om en man jag träffar som jag börjat undra lite hur hans känloliv är. Jag frågade häromdagen om han gråter ofta.  Han berättade att det inte sker ofta. Att han inte börjat gråta ens då han för några år sedan fann sin 81- åriga mamma avliden i hennes hem efter att hon ramlat nerför trappan. De hade en god relation enligt honom. Att han inte minns om han grät på hennes begravning. Jag tänker...hur är det möjligt? Men jag kanske bara har fördomar? Vi hanterar ju känslor så klart på olika sätt men detta lät så...jätteavstängt på nåt vis? 

  • Svar på tråden Fråga om partners beteende
  • Thu 1 Dec 2022 20:20
    #1
    +1

    Endel har inte så lätt att fälla tårar. Ledsen kan man vara ändå.

  • Thu 1 Dec 2022 20:26
    #2
    +1

    Som Cusoon skriver ovan så är nedstämdhet och sorg något som människor hanterar olika. Och det betyder inte att man är mindre ledsen för man inte gråter.
    Däremot tror jag många skulle må bra av att kunna gråta mer och oftare. Men det är inte för alla. Och för män är det ofta svårare, eftersom det inte anses så okej.

  • Anonym (Avstä­ngd)
    Fri 2 Dec 2022 08:39
    #3
    +1

    Jag har varit på väldigt många begravningar...inte gråtit en enda gång. Det går inte. Det är som att min kropp och min hjärna stänger av. Kanske någon slags skyddsmekanism? För ledsen över att människorna inte finns kvar har jag varit. Men just när jag sitter där på begravningen är det som att jag inte kan ta in det...avstängd som sagt. Andra som är där måste ju tro att jag är helt känslokall.

    Sen kan jag gråta andra gånger...vid bråk eller svek tex Eller en sorglig film.

Svar på tråden Fråga om partners beteende