• Anonym (Bill)

    Varför är svenska tjejer så bortskämda?

    Hej!

    Är en vanlig kille som börjar närmar sig 30 år. Tyvärr så tycks det omöjligt för vanliga grabbar i min ålder att träffa någon. Jag har installerat tinder och badoo och får mängder med matchningar med utomeuropeiska tjejer. Dessa tjejer är oftast väldigt trevliga och chattar gärna.

    Men när det kommer till svenska tjejer är det i princip omöjligt. Varför är det så? Misstänker att många svenska tjejer bara är ute efter sex, ingenting annat, så då blir det ju svårt att hitta någon att inleda nåt seriöst med. Varför är ni så bortskämda?

  • Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-06 20:13:49 följande:
    Såklart han skrattade, hade han inte gjort det hade du blivit arg och slängt ut honom. 

    Vare sig du vill erkänna det eller ej, mäns primära mål med att skaffa en partner är fortplantning. Givetvis föredrar en man en kvinna vars personlighet han klickar med, men det är inte målet. Samma sak kan sägas om kvinnor, om mannen inte kunde erbjuda resurser och/eller trygghet, så hade kvinnan inte valt mannen heller. Det handlar de facto om en transaktion eftersom det är så vi är biologiskt programmerade. 

    Sen kommer såklart din man att hålla med dig, han vill ju inte riskera att bli slagen på fingrarna. 

    Tur att jag känner min man betydligt bättre än vad du gör

    Jag har aldrig skrivit att känslor är det ENDA viktiga. Det materiella är också viktigt för många, liksom familjebildning.

    Men jag undrar som ovan. Har du aldrig haft djupare känslor för någon? Har du öht haft en relation?

    Biologin påverkar oss, men vi är ju inte enbart biologiska varelser. Då hade vi fortfarande levt i grottor eller på savannen.

    Dessutom verkar du förespråka traditionella könsroller. Varför skulle då min man eller andra män behöva frukta att bli utkastade eller få smäll om de var ärliga eller inte höll med? En riktig karl kan väl hantera sånt, eller?

  • Anonym (Bill)
    fornminne skrev 2022-12-06 20:22:12 följande:
    Har du aldrig blivit kär i någon? Aldrig träffat en man som älskar sin flickvän eller fru?
    Ja, det har jag, men det var länge sen. Fruktansvärt länge sen.
  • nihka
    Anonym (japp) skrev 2022-12-05 18:05:54 följande:
    Hur många länder finns det i världen, 195? Och en sjätteplats menar du inte är högt? 

    Dessutom skrev jag inte bara skilsmässor, jag skrev även singeltätast. Slå samman dessa två, dvs ett väldigt högt antal människor som väljer att vara singlar med ett väldigt högt antal människor som inte lyckas få sina relationer att hålla så blir ju bilden ganska tydlig, vi är inte så bra på att få långa relationer att fungera ur ett globalt perspektiv... ett perspektiv som för övrigt antagligen är betydligt bredare än din egen lilla bubbla.
    Att bo i ett singelhushåll behöver inte vara detsamma som att vara singel. I singelhushåll ingår alla som har en relation utan att bo ihop, till exempel unga vuxna som inte ännu flyttat ihop, par som bor hos varandra växelvis och alla par som valt att vara särbo. 

    Vi tycker iaf att vi har det rätt bra här i Sverige för vi är 7e lyckligaste landet i världen:

    www.omvarlden.se/nyheter/finland-fortfarande-etta-pa-den-globala-lyckolistan
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • fornminne
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-06 20:27:43 följande:

    Jösses, alla dessa sociologer man diskuterat med genom åren, de förstår aldrig skillnaden mellan kausalitet och korrelation. Det handlar inte om jämställhet utan om socioekonomisk status, det vill säga vilken klass du tillhör. Rikare par har råd med fler pappadagar än vad par i arbetarklassen har. 

    Seriös forskning som är globalt förankrad visar tydligt att konservativa familjeförhållanden och värderingar är det som får relationer att hålla ihop. Som sagt, skilsmässostatistiken talar sitt tydliga språk. 


    Det är du som inte förstår. Om jämställdhet inte var viktigt, skulle väl inte mer välbeställda par heller dela på föräldraledigheten? 

    Sen är delad föräldraledighet inte det enda måttet på jämställdhet i en relation.
  • fornminne
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-06 20:29:08 följande:
    Ja, det har jag, men det var länge sen. Fruktansvärt länge sen.
    Jag förstår det. Det låter inte som det slutade väl.
  • Anonym (Bill)
    fornminne skrev 2022-12-06 20:33:15 följande:
    Det är du som inte förstår. Om jämställdhet inte var viktigt, skulle väl inte mer välbeställda par heller dela på föräldraledigheten? 

    Sen är delad föräldraledighet inte det enda måttet på jämställdhet i en relation.
    Man delar på föräldraledigheten eftersom man har råd att göra det. Det är ett privilegium, alla har inte råd att göra det. Det har inget att göra med jämställdhet, det handlar bara om att visa för alla andra hur "duktig" man är som delar på hushållet och barnen. 
  • AndreaBD
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-06 20:13:49 följande:
    Såklart han skrattade, hade han inte gjort det hade du blivit arg och slängt ut honom. 

    Vare sig du vill erkänna det eller ej, mäns primära mål med att skaffa en partner är fortplantning. Givetvis föredrar en man en kvinna vars personlighet han klickar med, men det är inte målet. Samma sak kan sägas om kvinnor, om mannen inte kunde erbjuda resurser och/eller trygghet, så hade kvinnan inte valt mannen heller. Det handlar de facto om en transaktion eftersom det är så vi är biologiskt programmerade. 

    Sen kommer såklart din man att hålla med dig, han vill ju inte riskera att bli slagen på fingrarna. 
    Allvarligt, har du glömt någon medicin som du behöver eller har du druckit.....? Konstig värld du lever i.....

    Jo, min man skulle också skratta, om han vore hemma. Och han måste inte heller hålla med mig. 
  • Anonym (Bill)
    fornminne skrev 2022-12-06 20:33:59 följande:
    Jag förstår det. Det låter inte som det slutade väl.
    Nä, det var ingen höjdare. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Följa din hjärta) skrev 2022-12-06 20:28:24 följande:

    Smarta trevliga svenska män väljer utländska kvinnor. Jag är en av de. vi är båda högutbildade och älskar varandra mycket. vi skiter vad andra tycker. Jag behandlar honom som man, not emasculate him. Och nej, jag dansar inte efter hans pipa. 


    Smarta trevliga svenska män väljer en kvinna de gillar och passar ihop med. Svensk eller utländsk.

    Enligt TS tror du bara att din man älskar dig. Egentligen är han mest ute efter vad du kan ge honom i sängen, i hushållet samt eventuella barn.
  • Anonym (Bob)
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-06 20:29:08 följande:
    Ja, det har jag, men det var länge sen. Fruktansvärt länge sen.
    Så du är 35 men har ingen direkt erfarenhet av varken kärlek eller seriösa relationer?
Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?