• Anonym (Bill)

    Varför är svenska tjejer så bortskämda?

    Hej!

    Är en vanlig kille som börjar närmar sig 30 år. Tyvärr så tycks det omöjligt för vanliga grabbar i min ålder att träffa någon. Jag har installerat tinder och badoo och får mängder med matchningar med utomeuropeiska tjejer. Dessa tjejer är oftast väldigt trevliga och chattar gärna.

    Men när det kommer till svenska tjejer är det i princip omöjligt. Varför är det så? Misstänker att många svenska tjejer bara är ute efter sex, ingenting annat, så då blir det ju svårt att hitta någon att inleda nåt seriöst med. Varför är ni så bortskämda?

  • Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (R) skrev 2022-12-07 12:46:57 följande:
    Tyvärr sitter könsnormerna hårt, ja.

    Men det är inte bara kvinnor som ska steppa upp, män måste också lära sig att coola ner och inte ragga på första bästa kvinna de ser.

    Kvinnor hade steppat upp automatiskt om männen hade tagit ett steg tillbaka. Problemet är ju då, som du belyser att en del män alltid kommer att vara framfusiga och för vissa kvinnor kanske det funkar med sådana män? Jag kan inte se charmen i tjat och i lögner som i "du är den vackraste kvinna jag sett" efter att han precis gått fram till mig. Han har förmodligen sagt samma sak till minst tio kvinnor denna veckan eller dagen om det är riktigt illa.
    Det är så genomskinligt med överdrivna lögner man inte går på alls.
    Män som beter sig så är inte intressanta alls.

    Tyvärr ser andra män att det lönar sig att vara påstridig och då härmar de det beteendet.


    Samma sak gäller för kvinnor som bryter mot gängse könsnormer.

  • Anonym (Mandelkubb)
    Anonym (R) skrev 2022-12-07 22:59:55 följande:

    Sen kan jag tillägga att den mannen jag hyllar jobbade som skadedjurssanerare så nej, inget med makt eller speciellt välbetald.

    Vi vanliga kvinnor vill ha vanliga män med vanliga jobb.

    Hur personen är på fritiden är ju det som är intressant för mig då jag inte jobbar med honom... 


    Du ger ett exempel, det finns säkert fler. Men om man diskuterar i generella termer så stämmer inte det. Alla kvinnors knän blir inte svaga av en skadedjursbekämpare.
  • sextiotalist
    Anonym (Mandelkubb) skrev 2022-12-08 17:23:58 följande:
    Du ger ett exempel, det finns säkert fler. Men om man diskuterar i generella termer så stämmer inte det. Alla kvinnors knän blir inte svaga av en skadedjursbekämpare.
    Det räcker väl med tillräckligt många eller hur?
  • Anonym (japp)
    sextiotalist skrev 2022-12-08 17:31:10 följande:
    Det räcker väl med tillräckligt många eller hur?
    varför diskutera undantag när du vet att det knappast är normen?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-04 21:25:30 följande:
    Varför är svenska tjejer så bortskämda?

    Hej!

    Är en vanlig kille som börjar närmar sig 30 år. Tyvärr så tycks det omöjligt för vanliga grabbar i min ålder att träffa någon. Jag har installerat tinder och badoo och får mängder med matchningar med utomeuropeiska tjejer. Dessa tjejer är oftast väldigt trevliga och chattar gärna.

    Men när det kommer till svenska tjejer är det i princip omöjligt. Varför är det så? Misstänker att många svenska tjejer bara är ute efter sex, ingenting annat, så då blir det ju svårt att hitta någon att inleda nåt seriöst med. Varför är ni så bortskämda?


    Jag har två förhållanden med svenskor, men nu är jag gift med en thailändska och vi har två döttrar ihop. Jag hade aldrig några avsikter att bli ihop med en thailändska. Det bara blev så, men det är jag förstås överlycklig för idag.

    Jag vet inte om jag betraktar svenskor som just bortskämda, men visst är finns det skillnader mellan svenskor och thailändskor. I mitt fall kan jag bara ha mina två tidigare förhållanden med svenskor som preferens, men en sak som sticker ut är att min fru och jag kan ha olika ståndpunkter i en fråga, men efter en kort diskussion har vi alltid kommit fram till en lösning som vi båda är tillfreds med. 

    Så var det inte tyvärr inte med mina två svenskor. De skulle alltid ha som de ville och det tog inte lång stund innan det kröp in prestige i det hela. Du anar inte vika absurda diskussioner och gräl vi kunde ha för småsaker och de gånger man röt ifrån att nu blir det som jag säger för en gångs skull hade man en tjurig partner en hel vecka efteråt. 

    En annan skillnad är att thailändskor är väldigt familjeorienterade. De går verkligen all in i det. Att svenskor knullar runt (sade du inte, men som var poängen) är ju inte så konstigt. I Sverige är det inte tabu att göra det. I Thailand är det fortfarande starkt kopplat till familjehedern, så de aktar sig för ett sånt beteende även om det naturligtvis händer där med.

    Om du skulle få för dig att testa bör du ha i tanke att det kommer att krävas mycket  tålamod och en stabil ekonomi från din sida. Själva ansökningsprocessen för henne är inte så överväldigande även den kräver lite pappersarbete, men det kan ta lite tid beroende på vilken svensk migrationsenhet som hennes ansökan tilldelas. Såvida inte hon själv har god ekonomi får du räkna med att under de första 1-2 åren tillsammans i Sverige kommer ni båda att vara helt beroende av din ekonomi. Mycket viktigt att ha i åtanke om man ger sig in i detta.

    Oavsett vad du tänker göra önskar jag dig lycka till.
  • sextiotalist
    Anonym (japp) skrev 2022-12-08 17:32:46 följande:
    varför diskutera undantag när du vet att det knappast är normen?
    Det är ändå så att folk gifter sig, flyttar ihop och de flesta är vanligt folk. Arbetare, tjänstemän. De har relationer.
    Hur ser det ut på din arbetsplats, i din släkt, bland dina vänner?
    40 000 gifter sig varje år. 3,5 miljoner i Sverige är gifta. Ungefär 3 miljoner lever som sambos. Den stora majoriteten är vanliga Svenssons.
  • Anonym (Ointresse)
    sextiotalist skrev 2022-12-08 18:23:29 följande:
    Det är ändå så att folk gifter sig, flyttar ihop och de flesta är vanligt folk. Arbetare, tjänstemän. De har relationer.
    Hur ser det ut på din arbetsplats, i din släkt, bland dina vänner?
    40 000 gifter sig varje år. 3,5 miljoner i Sverige är gifta. Ungefär 3 miljoner lever som sambos. Den stora majoriteten är vanliga Svenssons.

    ?Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig ? när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.? Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ?framtida intjäningsförmåga? som en viktig faktor i sammanhanget.


    https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/

  • ClumsySmurf
    Västsverige78 skrev 2022-12-06 23:02:43 följande: #284
    Anonym (S) skrev 2022-12-06 22:58:31 följande:
    Du har ju själv krav. Varför är det fel att ha krav?
    Jag har inga krav som jag själv inte kan leva upp till. Det är skillnaden.
     
    Västsverige78 skrev 2022-12-06 23:08:46 följande: #286
    Anonym (S) skrev 2022-12-06 23:04:56 följande:
    Vilka krav har du då?
    Bra kemi, samma humor, att man passar ihop.
      Var det inte du som inte diskriminerar någon baserat på deras individuella kvaliteter?
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Ointresse) skrev 2022-12-08 20:34:39 följande:

    ?Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig ? när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.? Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ?framtida intjäningsförmåga? som en viktig faktor i sammanhanget.


    https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/


    Och ändå är majoriteten av befolkningen i förhållanden. Något att fundera på för er som aldrig lyckas.
  • Anonym (Tjejer)

    Bortskämda med sex är de väl för att män skämmer bort dem med sex.

Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?