• Tue 20 Dec 2022 20:55
    18807 visningar
    38 svar
    38
    18807

    Socialen hotar

    Om socialen säger att det är frivilligt att åka till ett HVB-hem men om du inte åker så hotar de att ta ditt barn ifrån dig. Hur är det då frivilligt? Och får de göra så, hota att ta ditt barn?

  • Svar på tråden Socialen hotar
  • Anonym (Jolie­)
    Thu 22 Dec 2022 18:33
    #21
    Anonym skrev 2022-12-22 18:26:00 följande:
    Aldrig hört talas om sidospår?
    Varför gnäller du inte på personen som jag citerade, som eskalerade i ditt utbrott mot mig?
    Jag förstår hur du menar.

    Det är ingen mening med att försöka få de som bestämt sig för att vara motvalls, att erkänna att de missförstod från början.

    Lägg ingen energi på den där.
  • Anonym (Lovis­)
    Thu 22 Dec 2022 18:36
    #22
    +2

    Du verkar inte må så bra, anonym. Sen kan jag informera dig om att sidospår är att betrakta som offtopic och något som således inte är önskvärt. Vill du diskutera dina sidofrågor så kan du gott och starta din egen tråd istället för att kapa den här tråden.

  • Anonym
    Thu 22 Dec 2022 18:37
    #23
    Anonym (Lovis) skrev 2022-12-22 18:36:05 följande:

    Du verkar inte må så bra, anonym. Sen kan jag informera dig om att sidospår är att betrakta som offtopic och något som således inte är önskvärt. Vill du diskutera dina sidofrågor så kan du gott och starta din egen tråd istället för att kapa den här tråden.


    Lägg din energi på personen som startade sidospåret istället för på mig som hakade på det.

    Hur mår du själv Lovis?
  • Anonym
    Thu 22 Dec 2022 18:39
    #24
    -2
    Anonym (Jolie) skrev 2022-12-22 18:33:51 följande:
    Jag förstår hur du menar.

    Det är ingen mening med att försöka få de som bestämt sig för att vara motvalls, att erkänna att de missförstod från början.

    Lägg ingen energi på den där.
    Tack, jag tror de har kört fast i sin frustration. Istället för att läsa och förstå sambandet i min kommentar.

    Kan ju vara så att de själva har problem med soc. Och låter ilskan gå ut över mig. Anonymt på nätet.
    Fast, om de behöver det så kan jag nog ändå unna dem det.
  • Anonym (Ja)
    Thu 22 Dec 2022 19:24
    #25
    Anonym (Jolie) skrev 2022-12-22 18:33:51 följande:
    Jag förstår hur du menar.

    Det är ingen mening med att försöka få de som bestämt sig för att vara motvalls, att erkänna att de missförstod från början.

    Lägg ingen energi på den där.
    Det är ju "Anonym" som har missförstått, ingen annan.
  • Anonym (Ja)
    Thu 22 Dec 2022 19:27
    #26
    +2
    Anonym skrev 2022-12-22 18:37:49 följande:
    Lägg din energi på personen som startade sidospåret istället för på mig som hakade på det.

    Hur mår du själv Lovis?
    Förklara hur det var ett sidospår? För den personens kommentar handlar direkt om ts uppkomna situation. Ditt inlägg om ungdomar som hamnar snett har inte alls med tråden att göra. Hur svårt ska det vara att förstå?

    Ts är den som har problem med soc. Ts är en vuxen person som har barn och som nu fått ett "val" av soc och tycker att det inte känns särskilt frivilligt. Personen du citerade menade att det kunde finnas en orsak till problemen med soc, t ex missbruk. Sedan började du babbla på om något helt annat.

    Förstår att det är svårt att erkänna men det här börjar bli pinsamt.
  • Anonym (Jolie­)
    Thu 22 Dec 2022 19:37
    #27
    Anonym (Ja) skrev 2022-12-22 19:24:00 följande:
    Det är ju "Anonym" som har missförstått, ingen annan.
    Tja, isåfall är hen i gott sällskap.
    Jag förstår till 100% hur hen menar.

    Hur kan du inte göra det?

    Även om du tycker att det är ot så har hen en poäng.
  • Anonym (Jolie­)
    Thu 22 Dec 2022 19:39
    #28
    Anonym skrev 2022-12-22 18:39:26 följande:
    Tack, jag tror de har kört fast i sin frustration. Istället för att läsa och förstå sambandet i min kommentar.

    Kan ju vara så att de själva har problem med soc. Och låter ilskan gå ut över mig. Anonymt på nätet.
    Fast, om de behöver det så kan jag nog ändå unna dem det.
    Det tror jag också.

    Ibland känns det som en lågstadieklass i läsförståelse här i forumet.
  • Anonym (Lovis­)
    Thu 22 Dec 2022 19:42
    #29

    Jolie och anonym är samma person.. Skaffa dig ett liv istället för att försöka samla poäng i en tråd som handlar om något helt annat.

  • Anonym (Jolie­)
    Thu 22 Dec 2022 19:53
    #30
    Anonym (Lovis) skrev 2022-12-22 19:42:35 följande:

    Jolie och anonym är samma person.. Skaffa dig ett liv istället för att försöka samla poäng i en tråd som handlar om något helt annat.


    Hur menar du att jag skulle kunna använda två anonyma nick samtidigt?

    Din spaning är felaktig. Är det så kränkande att jag håller med "anonym"?
  • Anonym (Lovis­)
    Thu 22 Dec 2022 19:57
    #31
    Anonym (Jolie) skrev 2022-12-22 19:53:14 följande:
    Hur menar du att jag skulle kunna använda två anonyma nick samtidigt?

    Din spaning är felaktig. Är det så kränkande att jag håller med "anonym"?
    Nej, du bevisar bara att du också har problem med läsförståelsen. 
  • Anonym (Jolie­)
    Thu 22 Dec 2022 20:02
    #32
    Anonym (Lovis) skrev 2022-12-22 19:57:19 följande:
    Nej, du bevisar bara att du också har problem med läsförståelsen. 
    Godnatt vännen, sov gott. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Ja och nej)
    Mon 26 Dec 2022 01:03
    #33
    Anonym (ja tyvärr) skrev 2022-12-21 23:37:43 följande:

    Ja tyvärr är det så det går till. Så det är inte speciellt frivilligt. Men det bästa är att samarbeta. Sen vet jag en person som också anlitade en advokat som han kände som hjälpte honom och hans fru gällande deras barn. Och det gav resultat, dom lyssnar mer på en advokat än på föräldrarna. Men det kostade säkert ett par tusen kronor.... har inte frågat men vet att det kostade pengar, det var inte gratis även om hon var en bekant till familjen. 


    Det kan funka. Men risken är att det går prestige i fallet istället. Ungefär: "Du ska minsann inte komma här med en dyr advokat och ifrågasätta vår opartiska bedömning." I själva verket borde alla vara berättigade till en från första början, för att säkerställa en rättssäker hantering.
  • Anonym (Jolie­)
    Mon 26 Dec 2022 10:17
    #34
    Anonym (Ja och nej) skrev 2022-12-26 01:03:21 följande:
    Det kan funka. Men risken är att det går prestige i fallet istället. Ungefär: "Du ska minsann inte komma här med en dyr advokat och ifrågasätta vår opartiska bedömning." I själva verket borde alla vara berättigade till en från första början, för att säkerställa en rättssäker hantering.
    Det är många år sedan så jag minns inte helt klart hur det ordnades, men jag fick en advokat att hjälpa mig i en LVU-tvist.
    Vi vann.

    Och att inbilla sig att soc skulle vara opartiska är inte att rekommendera. De vill ha sin vilja igenom om de så ska gå över lik.
  • Anonym (Ja)
    Mon 26 Dec 2022 11:15
    #35
    Anonym (Ja och nej) skrev 2022-12-26 01:03:21 följande:
    Det kan funka. Men risken är att det går prestige i fallet istället. Ungefär: "Du ska minsann inte komma här med en dyr advokat och ifrågasätta vår opartiska bedömning." I själva verket borde alla vara berättigade till en från första början, för att säkerställa en rättssäker hantering.
    Fel, det är inte "prestige" i sådana fall utan snarare standard att man anlitar advokat i vårdnadstvister.
  • Anonym (Ja och nej)
    Tue 27 Dec 2022 01:01
    #36
    Anonym (Ja) skrev 2022-12-26 11:15:32 följande:
    Fel, det är inte "prestige" i sådana fall utan snarare standard att man anlitar advokat i vårdnadstvister.
    När det är socialtjänsten själv som man tvistar om vårdnaden med?
  • Anonym (Ja)
    Tue 27 Dec 2022 12:25
    #37
    Anonym (Ja och nej) skrev 2022-12-27 01:01:07 följande:
    När det är socialtjänsten själv som man tvistar om vårdnaden med?
    En vårdnadstvist är mellan två föräldrar. När det gäller soc så är frågan omhändertagande och inte vårdnad. Soc kan uttala sig i vårdnadstvister mellan föräldrar men de har ingen part i tvisten.
  • Anonym (Ja och nej)
    Sun 8 Jan 2023 21:42
    #38
    Anonym (Ja) skrev 2022-12-27 12:25:48 följande:
    En vårdnadstvist är mellan två föräldrar. När det gäller soc så är frågan omhändertagande och inte vårdnad. Soc kan uttala sig i vårdnadstvister mellan föräldrar men de har ingen part i tvisten.
    Och när det inte är en vårdnadstvist mellan två föräldrar så är det inte alls standard med en advokat.
Svar på tråden Socialen hotar