• Mon 2 Jan 2023 18:29
    522876 visningar
    4578 svar
    +4
    4578
    522876

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Sat 11 Mar 2023 19:59

    Hej, 
    När brukar första UL vara när man har gjort IVF? Vi hade officiell testdag idag men jag testade positivt förra lördagen (RD11). Så jag är nu i vecka 6 (5+2). Har haft en mensliknande smärta under em, är det vanligt? Börjar såklart nojja 🙄

  • Mon 13 Mar 2023 08:10

    Jag blir då ledsen! Klarade mig från att ägglossa idag vilket hade lett till FET på söndag och då har Livio stängt. Fick ägglossningen i lördags och blev sååå himla glad. Vilket innebär FET på fredag. Ringde nyss kliniken som meddelar att Läkaren är bortrest på fredag och dom har bara en läkare. Så nu måste jag vänta en månad till..... Känns som en hel evighet. 

  • Mon 13 Mar 2023 09:52
    Pea593 skrev 2023-03-13 08:10:28 följande:

    Jag blir då ledsen! Klarade mig från att ägglossa idag vilket hade lett till FET på söndag och då har Livio stängt. Fick ägglossningen i lördags och blev sååå himla glad. Vilket innebär FET på fredag. Ringde nyss kliniken som meddelar att Läkaren är bortrest på fredag och dom har bara en läkare. Så nu måste jag vänta en månad till..... Känns som en hel evighet. 


    Åh förstår frustrationen! En månad i det långa loppet spelar ju ingen roll men här och nu känns det som en livstid. Då blir det kanske januari-bebis istället för december-bebis alltså? Kanske positivt att sprida ut högtiderna, om det är någon tröst <3 
  • Mon 13 Mar 2023 10:30

    Ja man får försöka se det positiva, men det är svårt. Tack för peppen. 
    Känns så otroligt skört att dom bara har en läkare. Räcker ju med att han blir sjuk så skiter det sig igen. Ett till orosmoment att lägga till hela processen. 

  • Mon 13 Mar 2023 10:59
    Pea593 skrev 2023-03-13 10:30:56 följande:

    Ja man får försöka se det positiva, men det är svårt. Tack för peppen. 
    Känns så otroligt skört att dom bara har en läkare. Räcker ju med att han blir sjuk så skiter det sig igen. Ett till orosmoment att lägga till hela processen. 


    Vi har precis fått remiss till IVF och fick tid till Livio redan i veckan. Bra att veta angående helgstängt etc, får ställa in mig på att det kan ta ytterligare några månader innan man timear helt enkelt
  • Mon 13 Mar 2023 11:04

    Okej va skönt att ni fick tid så snabbt. vilken Livioklinik är det? 
    I Falun verkar dom ha delvis öppet på lördagar men inte söndagar.

  • Mon 13 Mar 2023 17:16

    Idag gjorde vi äggplock och fick ut hela 22 ägg! Känns som en sån lättnad efter alla sprutor och ont i magen de senaste veckorna. Imorgon får vi reda på hur många ägg som befruktats och på fredag ska jag kolla blodprov för att se om jag fått överstimulering. Just nu känner jag mig uppsvälld och öm i hela magen och underlivet.

    Till alla som är nervösa inför äggplock vill jag säga att för mig gick det verkligen jättebra! Det gjorde egentligen bara ont precis när de satte lokalbedövningen och precis när de punkterade väggen till äggstockarna. Själva plockandet av äggblåsorna kändes ingenting för mig även om jag säkert hade typ 12 äggblåsor på varje sida. Det var väldigt kul att se alla små ägg på en skärm och kändes spännande när de ropade ut hur många de hittat hittills. När vi lämnade rummet hade de hittat 9 stycken, så när vi fick höra siffran 22 i vårt privata rum blev vi helt chockade! 

    Heja alla er i tråden och hoppas era behandlingar går bra denna månad eller när det blir dags! 

  • Tue 14 Mar 2023 12:29

    Va härligt att ni fick så många ägg! Hoppas så många som möjligt blir befruktade. Håller tummarna! 

  • Tue 14 Mar 2023 17:52

    Jag gjorde äggplock igår och fick ut 14 ägg, 6st blev befruktade så nu hoppas vi på att dem överlever tills på lördag när vi har återföring. 

  • Tue 14 Mar 2023 20:03
    LouLou1991 skrev 2023-03-14 17:52:01 följande:

    Jag gjorde äggplock igår och fick ut 14 ägg, 6st blev befruktade så nu hoppas vi på att dem överlever tills på lördag när vi har återföring. 


    Då har vi insättning samma dag!

    Av våra 22 ägg befruktades 12 stycken. Jag har lite överstimuleringssymptom men funderar på om det kan vara Lutinus också? Har ont i buken, är väldigt uppsvälld och kan stundom knappt gå upprätt. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023