• Anonym (Paran­oida Pia??)
    Sun 15 Jan 2023 03:20
    30550 visningar
    148 svar
    -1 +1
    148
    30550

    Sugen på en kompis unga dotter??

    Fakta: min man och jag har några goda vänner som har två döttrar på 17 och 14 år. Såg i min mans mobil att han bildsökt på Google på deras döttrar. 
    (vad du anser om att jag kollar hans mobil är inte grejen i just denna tråd denna gång) 
    det var ca 20 klick på bilder på tjejerna han hade kollat på. 


    Hur hade du tolkat sökningen? Hur hade dina tankar gått? 

  • Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??
  • Anonym (gäsp)
    Thu 19 Jan 2023 12:59
    #99
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:43:08 följande:
    Du slänger upp några länkar utan att läsa dem...

    Frågeställningen var hur länge en förövare inom exempelvis skolan kan hålla på innan han åker dit? Jag ser inte att något av det du skickade över har med den informationen.

    I TS fall så är det enda bevis som finns att han är en suspekt person.
    Grundfrågeställningen var väl om det är lämpliga att en pappa kåtar upp sig och fotar sin dotters kompisar?
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 13:04
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:51:33 följande:
    Jo, men de flesta i mörkertalet är inte grova brott. De flesta polisanmäler inte dickpics. Men de är rätt vanliga och ett solklart brott om de inte är välkomna.

    Det besvarar inte heller frågan.

    Men blir 2 av 10 brott anmälda så åker någon som pysslar med en sådan sak regelbundet ganska snabbt anmäld.

    Trevligt av dig att namnge flickan som blev uthängd. Vill du att jag ska söka efter bilderna för att själv få se, eller vad var syftet?
    Hon är ett offer som själv valt att sitta öppet i nyhetsprogram och berätta om vad hon varit med om. Jag önskar att du och andra börjar lyssna på offer så att ni förstår vad som händer där ute. Finns flera klipp från nyheterna där hon sitter och berättar för att sprida kunskap.

    Jag har inte tid att söka länkar till dig mer. Lev väl!
  • Anonym (Casan­ova)
    Thu 19 Jan 2023 13:30
    Anonym (gäsp) skrev 2023-01-19 12:59:23 följande:
    Grundfrågeställningen var väl om det är lämpliga att en pappa kåtar upp sig och fotar sin dotters kompisar?
    TS man hade sökt på bekantas döttrar på nätet och fått upp bilder på sociala medier. Varför han gjort det vet vi egentligen inte. Men vi har en gissning.

    I övrigt så tycker sig TS se att hennes man som är omkring 60 visat fört stort intresse för unga tjejer. Men utan att ge klara exempel.
  • Anonym (Casan­ova)
    Thu 19 Jan 2023 13:38
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-19 13:04:57 följande:
    Hon är ett offer som själv valt att sitta öppet i nyhetsprogram och berätta om vad hon varit med om. Jag önskar att du och andra börjar lyssna på offer så att ni förstår vad som händer där ute. Finns flera klipp från nyheterna där hon sitter och berättar för att sprida kunskap.

    Jag har inte tid att söka länkar till dig mer. Lev väl!
    Ok, lev väl du med!

    Med lite tur hamnar vi på samma anstalt någon gång och kan sitta och diskutera genom saken grundligt! :D
  • Anonym (Nyans­era)
    Mon 23 Jan 2023 21:34
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-19 11:09:59 följande:
    Du är också man va? 

    Varför är det så svårt för många män att ta till sig upplevelser från tjejer och kvinnor som varit med om just det här? Det är ju sådana som ni som begår dessa oönskade antastanden och sedan i ert eget huvud tror att tjejen ville, att hon klätt sig för er osv.

    Casanovan pratar dessutom om att BARN aktivt skulle klä sig med intention om att bli ett sexobjekt för gubbar.

    Ett barn har inte ens konsekvenstänk nog att fullt förstå dom här sakerna (hjärnan utvecklas klart först runt 25 där riskanalys är bland det senaste att utvecklas), att då som fullvuxen man handla efter sina mkt olämpliga lustar (ja, att glo är också en handling och är inte så obemärkt som ni tror). Jag som outvecklad 11åring gick på stan och åt en glass när ett gubbäckel kommer fram och ber mig suga av glassen för honom, det här är vardag för tjejer - att gå hem till tjejkompisen och äcklas av pappans blickar, bli tafsad på vilket hände mig när jag var 12år av en läkare. 

    Att detta är vardag gör även blickarna (som C anser är helt okej) väldigt jobbiga då man som tjej inte vet om det kommer stanna vid blickar).

    Att sedan komma med ett påstående baserat på endast förundersökningar bekräftar bara hur otroligt blåögd man är. Men att leva i förnekelse är betydligt mer bekvämt än att se verkligheten och att gud förbjude faktiskt ta sig i kragen o se över sitt eget beteende och vad det innebär för andra.
    Problemet är att du inte verkar förstå vad det står och kunna separera olika fenomen. Du blandar ihop saker, och imo har fenomenen presenterats på ett extremt tydligt sätt. 

    Och för att besvara din kommentar: Varför har kvinnor så svårt att separera äpplen och päron? (Nej, inte alla kvinnor, precis som jag gissar på att du inte menar alla män).

    Det är ingen som säger att en kvinna BJUDER IN till handling genom att klä sig vågat. Förövaren bär skulden. Men blickar är någonting annat. Äckligt ja, men det är inte farligt, det är inte olagligt, det är inte elakt, det är inte traumatiserande (rent generellt). Och det är väldigt mänskligt att olika kläder drar åt sig olika blickar, och sunt att lära sig det. 

    Du beskriver ett gubbäckel när du var 11, och så likställer du gloande med äckliga handlingar, för, enligt dig *glo är också en handling *. I din världsåskådning så blir kontentan att mäns sexualitet är rent utsagt äcklig. 

    Sen beskriver du senare att alla är parasiter och det gäller att göra så lite skada som möjligt. Detta är ett klassiskt tänkande i västvärlden, som härstammar från kristendomens Arvsskuld. Sjukt intressant att värderingar som sitter djupt rotade går i arv på det sättet. Märk att detta knappt existerar i civilisationer som inte har en kristen bakgrund.

    Tips från coachen: Livet är inte perfekt, låt livet vara det det är. Fördöm förövaren och handlingen, men inte tittande eller fantasier, sånt har människan väldigt lite kontroll över och det orsakar ingen förödelse. 

    Och du som vill att män ska leva sig in i tjejers liv (vilket jag verkligen gör, tycker gubbäckel är gubbäckel som tar sänt till handling). Lev dig in i hur det är att vara man, om du vill.
  • Anonym (Nyans­era)
    Mon 23 Jan 2023 21:40

    Juste, vill också poängtera att det är en skillnad mellan att Råglo och att titta mer än vanligt. Råglo:ande är creepy Ja, men grejen är att nästan alla mäns blick går automatiskt åt det som ger dopaminkickar (kvinnlig skönhet). Så kan vara att vi pratar förbi varann och att du pratar om folk som RÅGLOR konstant utan att värja blicken.

  • Anonym
    Mon 23 Jan 2023 21:41
    +2

    Mäns stirrande väcker obehag hos den som blir utstirrad. Det är inte oskyldigt utan det är obehagligt.
    Alla som vill visa sina medmänniskor hänsyn borde tänka på det. 

  • Mon 23 Jan 2023 22:16

    har du konfronterat honom, TS?

    jag tycker att de 18 bilderna på samma tjej som du hittade i hans mobil är faktiskt något som han kommer ha svårt att förminska/dementera, så det det känns inte som att du behöver mer "kött på benen" för att kunna ta snacket

  • Anonym (Nyans­era)
    Mon 23 Jan 2023 22:22
    Anonym skrev 2023-01-23 21:41:32 följande:

    Mäns stirrande väcker obehag hos den som blir utstirrad. Det är inte oskyldigt utan det är obehagligt.
    Alla som vill visa sina medmänniskor hänsyn borde tänka på det. 


    Barbröstade tanter på stranden väcker obehag hos män. Alla som vill visa sina medmänniskor hänsyn borde tänka på det.

    Nä dåligt exempel, men jag tror att vi ofta pratar förbi varann angående det här med att stirra. Menar du folk som stirrar obehagligt oavbrutet i 1 minut utan att vika blicken? Eller menar du småbarnspappan i affären som du märker tittar en extra gång, håller blicken snäppet för länge, men som viker bort blicken? För dessa är Vääääldigt olika, och jag tror ALLA håller med om att 1 minuts stirrande är sjukt obehagligt. Men jag misstänker att det du och din falang också fördömmer är småbarnspappans extra blickar. Och där tänker vi olika, även om jag personligen tycker han är äcklig så tycker jag inte att det är Fel av honom.
  • Anonym (Fia)
    Mon 23 Jan 2023 22:50
    +4

    Det är lite lustigt. Så fort man pratar om män som glor, så kommer alla och påpekar att man kan inte bestämma vart någon annan ska titta, eller hur en människa tittar eller att det är naturligt att titta på unga tjejer. Jag och många med mig har utsatts för gubbslem som glor. Bland chefer, kompisars pappor, äckel som följer efter en efter simhallen, lärare som stirrar och tafsar så obemärkt att det är svårt att anmäla. Män som går efter en i affären och bara spanar lite. Ute med kompisar så är det män som glor så att ögonen nästan trillar ur (kanske inte enskild blick, men 20 blickar på en middag, it adds up), mitt framför frun eller framför flickvännen. Usch  Föreläsaren på universitetet som ska betygsätta en senare, som stirrar oavbrutet på ens bröst. Män som trycker sig mot en i tunnelbanan. Och mannen som är kompis med släktingen som glor när man går förbi på kalaset i sommarklänning, 16 år gammal. Han 50. Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. 

    Parasiter, njäe. Så jävla äckliga bara. 

    Och gränsen för när det blir obehagligt går långt mycket tidigare än vad de flesta män tycks tro. 

    Äckel i långa rader. Och om du befinner dig i en situation där du möter en annan människa som inte fattar vanligt hyfs och stirrar för länge. Då vet du att det räcker med två sekunder, redan det är för länge. Det är skit samma vad som är lagligt. Gränsen går långt tidigare. 

    Sluta glo för fan. Bete er civiliserat. Män som vet att spara era blickar till när de är önskade och uppskattade. Det finns bra män. Välj att bete dig som en sådan.  

    Och till TS. Behöver du verkligen veta mer? Jag förstår din sorg. Ta upp det med honom omedelbart om du vill rädda relationen. Men vill du det? 

Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??