• Fri 20 Jan 2023 18:57
    10977 visningar
    20 svar
    20
    10977

    Någon mer som tar Apiforce/Bidrottninggelé?

    Hej! Är det någon mer som tar t.ex. Apiforce i sin cykel nu och hoppas på graviditet? 😊 Vore kul att följas åt! Jag är på cykeldag 6 nu, ska bli spännande att se om det ger nåt. Sist jag provade blev jag gravid första cykeln med Apiforce, kan absolut vara en slump, men tror mina hormoner var lite huller om buller efter ett tidigt missfall den gången. Men gravid blev jag och en dotter fick jag, och det är värt ett försök efter ett annat missfall i december ☺️ 

  • Svar på tråden Någon mer som tar Apiforce/Bidrottninggelé?
  • Sat 21 Jan 2023 21:05
    #1

    Jag tänkte testa för första gången nu snart :) när börjar du äta dem och hur länge? :) 

  • Sun 22 Jan 2023 13:36
    #2

    Men vad spännande! Har du testat förut?

    Jag är på cykeldag 8 nu, började på dag 3 när jag fick hem dem. Har läst olika, en del slutar vid ägglossningen och en del när de plussar. Jag kör nog tills jag plussar, så gjorde jag när jag tog sist och behövde bara ta i en cykel 😊

  • Sun 22 Jan 2023 15:32
    #3

    Nej det är första gången :) Är inne på 6e försöket att skaffa första barnet. Har beställt hem både apiforce bidrottninggele, bisolvon och rosenrot. Jag är på cykeldag 4 just nu, får nog hem alla grejer på tisdag och då börjar jag direkt. Håller tummarna för oss båda! :)

  • Wed 25 Jan 2023 10:29
    #4
    GuldKvinnan skrev 2023-01-22 15:32:04 följande:

    Nej det är första gången :) Är inne på 6e försöket att skaffa första barnet. Har beställt hem både apiforce bidrottninggele, bisolvon och rosenrot. Jag är på cykeldag 4 just nu, får nog hem alla grejer på tisdag och då börjar jag direkt. Håller tummarna för oss båda! :)


    Spännande! Hoppas vi får bra effekt!! :) Har det gått bra att ta allting hittills? Jag är på cykeldag 11 nu och börjar få en del äl-symtom även om det nog dröjer några dagar till, brukar vara ca dag 16-18 för mig. Men blir spännande!
  • Thu 2 Feb 2023 10:35
    #5

    Hej. 
    Vad kul att jag hittade den här tråden. Jag har en oregelbunden cykel, min senaste var nu på 70dagar. Fick min mens igår och började äta rosenrot och Bidrottningsgele samt omega3 nu. Äter även Folsyra sen några månader tillbaka. Ska bli intressant att se om detta kortar ner min cykel något och att jag blir gravid. Vi har haft sex under ägglossningen de senaste månaderna men det har ändå inte tagit sig, förutom 2ggr men de slutade i tidigt missfall. Detta är föresten första gången jag använder detta så ska bli spännande att se =) 

    Jag har 3pojkar sen tidigare, så har en stoooor önskan att få en liten flicka Kyss

  • Sat 4 Feb 2023 23:35
    #6
    villhaflerbarn skrev 2023-02-02 10:35:07 följande:

    Hej. 
    Vad kul att jag hittade den här tråden. Jag har en oregelbunden cykel, min senaste var nu på 70dagar. Fick min mens igår och började äta rosenrot och Bidrottningsgele samt omega3 nu. Äter även Folsyra sen några månader tillbaka. Ska bli intressant att se om detta kortar ner min cykel något och att jag blir gravid. Vi har haft sex under ägglossningen de senaste månaderna men det har ändå inte tagit sig, förutom 2ggr men de slutade i tidigt missfall. Detta är föresten första gången jag använder detta så ska bli spännande att se =) 

    Jag har 3pojkar sen tidigare, så har en stoooor önskan att få en liten flicka Kyss


    Åh men hoppas att det hjälper att korta ner cykeln och göra den regelbunden framåt! Och allra helst ge ett plus såklart 😍✊🏻 Vi har också tre barn redan, sen blev jag oplanerat gravid i höstas med det blev ett MA i vecka 12 tråkigt nog, men då hade vi redan vant oss vid tanken på en fyra så nu vill vi försöka med en planerad 😊 Är på ÄL+3 idag ca. Men tycker min temp har betett sig konstigt hittills den här cykeln, innan ÄL har den varit upp och ner hela tiden. Så har inga förhoppningar direkt men fortsätter ta Apiforce och håller tummarna litegrann ändå!
  • Sun 5 Feb 2023 09:57
    #7

    Jag är också ÄL +3/4... vad spännande!! :) Jag är lite osäker på om jag ska fortsätta med Apiforce nu när ÄL är över, läser både om de som fortsätter och de som slutar nu. Men du fortsätter alltså? :)

  • Sun 5 Feb 2023 19:14
    #8
    GuldKvinnan skrev 2023-02-05 09:57:14 följande:

    Jag är också ÄL +3/4... vad spännande!! :) Jag är lite osäker på om jag ska fortsätta med Apiforce nu när ÄL är över, läser både om de som fortsätter och de som slutar nu. Men du fortsätter alltså? :)


    Spännande att vi ligger så lika till! 😊 Ja jag vet, man kan läsa massa olika! Jag åt hela cykeln tills jag fick plus förra gången så tänkte göra så nu med, om det nu skulle bli plus vill säga! 😅 Men vet att det är många som slutar vid ägglossning också!
  • Mon 6 Feb 2023 08:22
    #9

    Okej, då fortsätter jag med! :) Vi hörs närmare BIM... håller tummarna för oss! :)

  • Fri 10 Feb 2023 16:40
    #10

    Hej igen! Hur går det för er tjejer?

    Tveksamt här, trooor att jag är på ÄL+9 och testade idag men negativt. Tempen sjönk också, går den upp igen imorgon finns ju lite hopp men om inte så är det nog mens på gång för mig! Känner mig inte alls gravid heller så har helt enkelt ingen bra magkänsla 😅 Hur känner ni och var i cykeln befinner ni er?

  • Fri 10 Feb 2023 19:04
    #11

    Jag bör ligga på ÄL +8-9 också ungefär. Har varit sjuk nästan hela veckan så jag har svårt att säga vad som är vad och temperaturen går ju inte heller att lita på. Typiskt men också ganska skönt att inte kunna överanalysera varje liten grej som jag gör annars Tungan ute Känner mig dock inte ett dugg gravid så jag har kanske inte heller några höga förväntningar... fast man lever ju på hoppet så länge man kan Skäms Fortsätter att hålla tummarna för oss och så hörs vi nästa vecka igen! 

  • Mon 13 Feb 2023 17:12
    #12

    Jag plussade idag! Svagt, svagt igår men fick Gravid 1-2 idag på digitalt 😍 Kanske hjälpte Apiforce igen, det får man ju aldrig veta men spännande är det!

    Hur går det för er andra? 😊

  • Tue 14 Feb 2023 08:22
    #13

    WOW!! GRATTIS!! Hjärta Vad underbart och vad glad jag blir för din skull! :) Du skrev ju ovan att du inte kände dig gravid och inte hade några större förhoppningar, fick du några andra symtom sen eller kom det som en total överraskning? 

    Jag har inte testat ännu, just för att mina förhoppningar var/är noll, men nu fick jag kanske upp lite hopp ändå! 

    ALL LYCKA TILL! :)

  • Fri 17 Feb 2023 14:57
    #14
    GuldKvinnan skrev 2023-02-14 08:22:49 följande:

    WOW!! GRATTIS!! Hjärta Vad underbart och vad glad jag blir för din skull! :) Du skrev ju ovan att du inte kände dig gravid och inte hade några större förhoppningar, fick du några andra symtom sen eller kom det som en total överraskning? 

    Jag har inte testat ännu, just för att mina förhoppningar var/är noll, men nu fick jag kanske upp lite hopp ändå! 

    ALL LYCKA TILL! :)


    Tuuusen tack!! Nja men ju närmare BIM jag kom desto knepigare kände jag mig. hade först mer ?vanlig? mensvärk men den övergick i den andra typen av molvärk som jag förknippar med graviditet. Sen var det nästan allra mest min tempkurva som var väldigt fin, kändes inte som om mensen skulle komma utifrån den 😅 Men var såklart inte säker alls ändå! På söndagen fick jag negativt på CB digitalt, på måndagen fick jag Gravid 1-2. Igår, torsdag samma vecka, fick jag Gravid 2-3. Så det känns som om hormonerna måste ha ökat mycket på kort tid nu 😅

    Hur har det gått för dig? ✊🏻
  • Fri 17 Feb 2023 18:02
    #15

    Åh vad underbart... stort stort grattis igen!! :)
    Tyvärr gick det inget vidare här... nya tag så snart mensen är över. 

  • Fri 17 Feb 2023 18:59
    #16
    +1
    GuldKvinnan skrev 2023-02-17 18:02:50 följande:

    Åh vad underbart... stort stort grattis igen!! :)
    Tyvärr gick det inget vidare här... nya tag så snart mensen är över. 


    Åh vad synd! Men helt rätt, nya tag snart! Hejar på dig❣️
  • Wed 8 Mar 2023 19:24
    #17

    Hej Igen! Hur har det gått för er andra? Har ni fortsatt med bidrottninggelé? ☺️ Jag blev ju gravid förra cykeln men det blev ett missfall i vecka 5+0 tråkigt nog. Den här cykeln har jag inte tagit några andra tillskott än folsyra och B-vitamin, är precis kring ägglossningen nu så nu börjar snart den långa väntan igen och hoppas att det funkar den här gången. Men vill gärna höra hur det går för er andra 😍

  • Thu 9 Mar 2023 21:57
    #18

    Åh nej :( vad tråkigt! Inget nytt här, inväntar BIM på tisdag men har haft njurbäckeninflammation och ätit antibiotika den här veckan så vette fasen. Känner mig inte gravid och har inga förhoppningar denna månad tyvärr. Men jag tog bidrottninggelé veckorna innan ÄL även denna gång. Uppdaterar mer nästa vecka :)

  • Thu 9 Mar 2023 22:03
    #19
    +1
    GuldKvinnan skrev 2023-03-09 21:57:30 följande:

    Åh nej :( vad tråkigt! Inget nytt här, inväntar BIM på tisdag men har haft njurbäckeninflammation och ätit antibiotika den här veckan så vette fasen. Känner mig inte gravid och har inga förhoppningar denna månad tyvärr. Men jag tog bidrottninggelé veckorna innan ÄL även denna gång. Uppdaterar mer nästa vecka :)


    Ja, det var så synd, hade en bra magkänsla först! Men kroppen var kanske inte riktigt redo. Hoppas nu!

    Åh vad jobbigt att du haft det, hoppas du mår bättre nu! Förstår att det inte ger några förhoppningar! Men man vet ju aldrig!! 😊 Håller tummarna för dig! ✊🏻
  • Mon 13 Mar 2023 13:19
    #20

    Jag blev lite inspirerad av er så har beställt hem färsk bidrottninggele. Läste att man ska ta det på morgonen på tom mage, är det så ni har gjort? :D 

Svar på tråden Någon mer som tar Apiforce/Bidrottninggelé?