• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22016 visningar
    117 svar
    117
    22016

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (wtf-d­raken)
    Sat 21 Jan 2023 16:36
    #61
    Anonym (Årets modell) skrev 2023-01-21 12:13:31 följande:

    Kvinnor är bra som de är.
    Män ska gå till gymmet så att de blir bra nog.


    Haha ja precis så är det. Kvinnor blir aaaaaaaaldrig dömda för ditt utseende.
  • Anonym (Flexx­)
    Sat 21 Jan 2023 16:45
    #62
    -1 +2
    Core skrev 2023-01-21 12:18:06 följande:
    Bitter?
    Det är väl bra om män går till gymmet. Bra för hälsan och så får damerna något att titta på.
  • Anonym (a)
    Sat 21 Jan 2023 18:07
    #64
    Anonym (Träna din kropp) skrev 2023-01-21 16:29:12 följande:
    Folk hade inte övervikt i samma utsträckning förr som idag. Statistiken för det är supertydlig. Dessutom rörde sig folk mer för än nu, men det beror ju så klart på hur långt bak i tiden man tittar också.

    Att tycka att något är mest attraktivt är ju inte samma sak som att man endast kan bli attraherad av det. Man kan ju faktiskt tycka många olika saker är attraktivt men ändå tycka att vissa saker är mer attraktivt än andra, men det är nog väldigt få som kan bli attraherad av någon de inte alls finner attraktiv på något sätt.
    Det har inget med att vara kräsen att göra. Kräsenhet handlar om aktiva val, vad man attraheras av gör inte det.
    Nu var utgångspunkten att både smala och överviktiga inte är attraktiva.

    Det är möjligt att det inte är ett aktivt val, men för mig som kille låter det märkligt. Att man varken tycker att det ena eller det andra duger. Jag känner inte igen mig i det tankesättet.
  • Anonym (Träna din kropp)
    Sat 21 Jan 2023 18:08
    #65
    Anonym (Alexia) skrev 2023-01-21 17:50:06 följande:
    Var hittar man den statistiken?
    Här har du en bra start, men tittar du längre tillbaka än 80-talet är skillnaden än större så klart. Tydligen motionerar folk mer nu men samtidigt är ju stillasittandet högre idag och vardagsmotionen mindre. Trenden är tydlig i hela västvärlden. Befolkningen blir allt fetare. Finns gott om statistik om man bemödar sig att leta.

    scb.se/hitta-statistik/artiklar/2018/varannan-svensk-har-overvikt-eller-fetma/
    Denna artikel är förvisso från 2015 men fortfarande lika aktuell (om inte mer).
     
    Idag är det ju dessvärre det normala att en person har fysiologisk övervikt så att ha en "normal" kropp innebär allt för ofta att ha en smått ohälsosam kropp i många avseenden.
     
     
    "Idag är ungefär hälften av alla Svenskar överviktiga eller feta (1). Som om inte det var illa nog så är det så att många av de som är normalviktiga enligt BMI, vilket är det mått man använder i den statistiken, inte är normalviktiga om du ser till faktisk mängd kroppsfett som de bär runt på vilket egentligen är det som är mest intressant, 50 % av alla tjejer och kvinnor är överviktiga trots normalt BMI. Kort och gott så är det ingen bra situation ur ett folkhälsoperspektiv då övervikt för med sig en rad negativa hälsoeffekter."
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sat 21 Jan 2023 19:05
    #67
    Core skrev 2023-01-21 11:06:24 följande:

    Det är inte riktigt så enkelt. Det viktiga är attraktion, som inte nödvändigtvis behöver vara ett objektivt vackert utseende. ATTRAKTION är väldigt viktigt, men det är högst individuellt vad man anser vara attraktivt. 


    Jag menar, de flesta kan komma överens om vissa kriterier för att någon ser jävligt bra ut, men de kriterierna behöver inte uppfyllas om attraktion finns där. 


    Frågan handlar ju om hur viktigt man tycker att utseendet är. Om man inte tycker att det är så viktigt och istället finner attraktion i andra saker så röstar man ju på att det inte är så viktigt då. 


    För mig sitter mycket (inte allt, men mycket) av attraktionen i personens utseende, så för mig är det väldigt viktigt att personen ser snygg ut.

  • Anonym (Gul)
    Sat 21 Jan 2023 19:08
    #68

    25% med knorr

  • Anonym (kompa­bilite­t)
    Sat 21 Jan 2023 20:01
    #69
    +1
    Anonym (Träna din kropp) skrev 2023-01-21 16:29:12 följande:
    Det har inget med att vara kräsen att göra. Kräsenhet handlar om aktiva val, vad man attraheras av gör inte det.
    Bra poäng som ofta icke får utrymme i debatten.
  • Anonym (Träna din kropp)
    Sun 22 Jan 2023 01:49
    #70
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-21 19:05:56 följande:

    Frågan handlar ju om hur viktigt man tycker att utseendet är. Om man inte tycker att det är så viktigt och istället finner attraktion i andra saker så röstar man ju på att det inte är så viktigt då. 


    För mig sitter mycket (inte allt, men mycket) av attraktionen i personens utseende, så för mig är det väldigt viktigt att personen ser snygg ut.


    Jag ser det som att det finns två (kanske fler) typer av attraktion. Fysisk och emotionell (personlighet) attraktion, och båda måste finnas för att jag ska vilja ha ett förhållande till kvinnan ifråga (är själv man).
    Finns inte den fysiska attraktionen ser inte jag någon vits med att utforska om jag blir attraherad av personligheten eftersom jag aldrig har upplevt att jag blivit fysiskt attraherad av någon bara gör att jag attraheras av deras personlighet. Detta gäller alltså om jag inte alls funnit deras utseende attraktivt från början.

    Om jag däremot redan attraheras av deras utseende kommer jag tycka att de är än mer attraktiva om jag även attraheras av deras personlighet.
  • Anonym (Mitt utseen­de är viktig­t)
    Sun 22 Jan 2023 03:37
    #71

    Jag tycker det är väldigt viktigt att han verkligen gillar mitt utseende och tycker att jag är den snyggaste han vart med. Jag behöver det utseendemässiga "övertaget" eftersom jag har så kass/störd personlighet.

  • Anonym (Strin­g)
    Sun 22 Jan 2023 07:37
    #72
    +2

    Utseendet är inte så viktigt. Kvinnor vill att män ska se insidan istället.
    Utseendet är viktigt när en kvinna väljer en man. Varför inte se insidan istället?

Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?