• Anonym (S)
    Wed 25 Jan 2023 10:35
    2376 visningar
    20 svar
    20
    2376

    Ingen tar första steget

    Jag behöver lite hjälp! 


    Träffar en kollega utanför jobbet, vi är jämgamla och har blivit väldigt bra vänner. Vi pratar mycket i telefon, träffas hemma hos varandra, äter mat ihop och kollar film, myser i soffan. Men inget mer händer? 


    Känns verkligen som att intresset att ta detta vidare finns där men ingen tar steget. Vi ligger nära varandra och håller i handen och myser, personen skickar alltid SMS efteråt och tackar för en trevlig kväll osv. Men känns som vi har fastnat. 


    Är personen egentligen inte intresserad eller är personen bara blyg? Jag själv har väldigt svårt för att ta första steget. (Till att kyssas osv). Vi har väl haft sådana här myskvällar nu typ 6 gånger. 

  • Svar på tråden Ingen tar första steget
  • Anonym (Göte Borgh)
    Wed 25 Jan 2023 10:43
    #1
    +3

    Den här tråden ska jag minsann följa Flört

  • Anonym (CSF)
    Wed 25 Jan 2023 10:49
    #2
  • Anonym (Göte Borgh)
    Wed 25 Jan 2023 21:44
    #3
    +1
    Anonym (S) skrev 2023-01-25 10:35:55 följande:
    Ingen tar första steget

    Jag behöver lite hjälp! 


    Träffar en kollega utanför jobbet, vi är jämgamla och har blivit väldigt bra vänner. Vi pratar mycket i telefon, träffas hemma hos varandra, äter mat ihop och kollar film, myser i soffan. Men inget mer händer? 


    Känns verkligen som att intresset att ta detta vidare finns där men ingen tar steget. Vi ligger nära varandra och håller i handen och myser, personen skickar alltid SMS efteråt och tackar för en trevlig kväll osv. Men känns som vi har fastnat. 


    Är personen egentligen inte intresserad eller är personen bara blyg? Jag själv har väldigt svårt för att ta första steget. (Till att kyssas osv). Vi har väl haft sådana här myskvällar nu typ 6 gånger. 


    Ingen tar första steget, och vill hjälpa.
    Besynnerligt. Med alla förståsigpåare här som är auktoriteter när det gäller sådana här trångmål.
  • Anonym (Lugn och fin)
    Wed 25 Jan 2023 21:58
    #4

    Alltså myskvällar typ 6 gånger är inte fy skam. Varför stressa på? Jag gissar att du söker bekräftelse. Du kommer få den tids nog.. Tills dess kan du skifta fokus. Du säger att du har väldigt svårt att ta det här vidare. Du har nog för höga mål i sikte. Varför inte ta ett litet steg i rätt riktning, exempelvis en lättare beröring, en kram, en komplimang?

  • Anonym (Vikto­r)
    Wed 25 Jan 2023 23:20
    #5

    Verkar torrlagt på era träffar? Ställ fram lite vin. Brukar lösa de flesta knutar. 

  • Anonym (Göte Borgh)
    Thu 26 Jan 2023 07:48
    #6
    -1 +1

    Ja, tipsen och råden fullkomligt regnar in. Nästan så man drunknar i floden.

    Jag tror vi måste göra en analys här.
    1. De är jämngamla. Det är ett stort plus tycker många människor.
    2. Kollegor. Här råder det delade meningar om det är lämpligt.
    3. Det framgår inte vilka kön vi pratar om, men jag utgår från att det är en man och en kvinna. Vad kan vara fel på mannen som är så passiv?

  • Anonym (Lugn och fin)
    Thu 26 Jan 2023 07:54
    #7
    Anonym (Göte Borgh) skrev 2023-01-26 07:48:50 följande:

    Ja, tipsen och råden fullkomligt regnar in. Nästan så man drunknar i floden.

    Jag tror vi måste göra en analys här.
    1. De är jämngamla. Det är ett stort plus tycker många människor.
    2. Kollegor. Här råder det delade meningar om det är lämpligt.
    3. Det framgår inte vilka kön vi pratar om, men jag utgår från att det är en man och en kvinna. Vad kan vara fel på mannen som är så passiv?


    E nog inget fel alls. Jag undrar istället vad det är för fel på män som till varje pris måste bevisa att han kan trycka in den. Till och med att de betalar kvinnor för att visa sin "manlighet". 
  • Thu 26 Jan 2023 08:06
    #8

    Släng in behövlig mängd alkohol i konstellationen. Har det inte hänt något efter det, så kanske det inte ska hända så mycket mer.

  • Anonym (Göte Borgh)
    Thu 26 Jan 2023 10:32
    #9
    -1

    Citat:

    Hur hamnar man liggandes bredvid varandra (i dejting) utan att nått fram till kyssandet?

    det är faktiskt inte så svårt, om man är attraherad och den andra håller ens hand och ligger tätt intill så lutar man sig fram och kysser personen (om man nu vill). du tvekar för mycket och verkar inte vilja det om du aldrig kommer till den punkten då du är villig att prova. Lite som o stå i dörren på ett flygplan med fallskärmen men att inte våga ta steget ut. Har du planerat för att detta är vad du vill så är det vara o bita ihop och hoppa, för mycket analys o tankar gör dig bara osäker på något du redan vet att du faktiskt vill)

  • Anonym (A)
    Thu 26 Jan 2023 19:20
    #10
    Tukt skrev 2023-01-26 08:06:52 följande:
    Släng in behövlig mängd alkohol i konstellationen. Har det inte hänt något efter det, så kanske det inte ska hända så mycket mer.
    +1
  • Fri 27 Jan 2023 10:52
    #11
    Anonym (S) skrev 2023-01-25 10:35:55 följande:
    Ingen tar första steget

    Jag behöver lite hjälp! 


    Träffar en kollega utanför jobbet, vi är jämgamla och har blivit väldigt bra vänner. Vi pratar mycket i telefon, träffas hemma hos varandra, äter mat ihop och kollar film, myser i soffan. Men inget mer händer? 


    Känns verkligen som att intresset att ta detta vidare finns där men ingen tar steget. Vi ligger nära varandra och håller i handen och myser, personen skickar alltid SMS efteråt och tackar för en trevlig kväll osv. Men känns som vi har fastnat. 


    Är personen egentligen inte intresserad eller är personen bara blyg? Jag själv har väldigt svårt för att ta första steget. (Till att kyssas osv). Vi har väl haft sådana här myskvällar nu typ 6 gånger. 


    Om man har haft 6 "mysträffar" och då håller handen så har jag svårt att tro att inget intresse finns, nej kollegan är nog lika blyg som dig eller tror att du inte är intresserad! En hint kan du ju också få av era samtal, prata han om andra tjejer/dejter eller dylikt?

    Om du inte vill fråga utan ta detta vidare lite försiktigt så skulle försöka utveckla "hålla handen" lite ytterligare nästa gång ni ses. Smek lite med andra handen, kryp närmare intill, sniffa lite på dennes kropp (beroende på hur ni sitter och du kommer åt). Visa helt enkelt med kroppen via beröring och närhet att du vill mer och känn av om du får gensvar.

    Om ni kommunicerar via mess eller så kan man ju också göra de konversationerna lite mer utmanande och se hur det besvaras.

    Enklast är ju att fråga, (går ju också att göra via mess om man inte pallar face-to-face) men ibland är det spännande med den långsamma, trevande utvecklingen.

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 27 Jan 2023 17:14
    #12
    Familjesus skrev 2023-01-27 10:52:19 följande:

    Om man har haft 6 "mysträffar" och då håller handen så har jag svårt att tro att inget intresse finns, nej kollegan är nog lika blyg som dig eller tror att du inte är intresserad! En hint kan du ju också få av era samtal, prata han om andra tjejer/dejter eller dylikt?

    Om du inte vill fråga utan ta detta vidare lite försiktigt så skulle försöka utveckla "hålla handen" lite ytterligare nästa gång ni ses. Smek lite med andra handen, kryp närmare intill, sniffa lite på dennes kropp (beroende på hur ni sitter och du kommer åt). Visa helt enkelt med kroppen via beröring och närhet att du vill mer och känn av om du får gensvar.

    Om ni kommunicerar via mess eller så kan man ju också göra de konversationerna lite mer utmanande och se hur det besvaras.

    Enklast är ju att fråga, (går ju också att göra via mess om man inte pallar face-to-face) men ibland är det spännande med den långsamma, trevande utvecklingen.


    Nej han pratar inte om andra tjejer eller dejter, säger att han inte träffar någon och använder ens inte Tinder eller annat. Får försöka visa lite mer då och se om jag får mer gensvar, men han känns blyg, alternativt väldigt försiktig i och med att vi är kollegor. 


    Vi får väl se hur detta utvecklar sig.

  • Anonym (Lopn)
    Sat 18 Feb 2023 14:08
    #13
    -1

    Det finns ju kvinnor som vill hålla på sig i månader av olika anledningar, så mannen kan inte veta om hon är sån som vill gå väldigt långsamt fram.

  • Anonym (nk,ön­k,)
    Sat 18 Feb 2023 14:58
    #14

    Min man hälsar att han kan vara sån om han är intresserad på riktigt och inte bara vill ligga. Då kan han vänta länge för att vänta in tjejen så hon känner sig bekväm med att gå längre. 


    Men han säger också att hans killkompis som är gay också har en tjejkompis som han gör så med och att det tidigare i hans liv, innan han kom ut, kunde bli ganska jobbigt när tjejen (givetvis tänker jag) misstolkat och sen velat gå längre. 

  • Anonym (Göte Borgh)
    Sat 18 Feb 2023 15:07
    #15
    Anonym (nk,önk,) skrev 2023-02-18 14:58:16 följande:

    Min man hälsar att han kan vara sån om han är intresserad på riktigt och inte bara vill ligga. Då kan han vänta länge för att vänta in tjejen så hon känner sig bekväm med att gå längre. 


    Men han säger också att hans killkompis som är gay också har en tjejkompis som han gör så med och att det tidigare i hans liv, innan han kom ut, kunde bli ganska jobbigt när tjejen (givetvis tänker jag) misstolkat och sen velat gå längre. 


    Många tjejer tror att han inte är intresserad om han är för passiv. Han bör visa att han är intresserad så att hon inte bara känner sig som hans kompis. Jag tycker att tjejer också kan visa lite intresse. Det är ju bra.

    Citat:
    Va inte en mes. Tänkt inte så mycket. Låt reptilhjärnan arbeta! Var ett djur. Du vet vad du vill, ta det!

    One of the greatest pieces of seduction advice I've ever heard was to "risk creepy". This means that when you're escalating on a woman, you need to push the envelope. Even if you think she might consider what you're doing "creepy", you need to go for it. That doesn't mean you cross the line, but it does mean you are very aggressive, and err on the side of "creepy" rather than "nice guy".
  • Anonym (Göte Borgh)
    Sat 18 Feb 2023 15:08
    #16
  • Anonym (Göte Borgh)
    Sat 18 Feb 2023 15:10
    #17

    Såhär skriver en tjej. Hon är den brudiga typen som tycker att killen ska ta alla riskerna.


     


    På något sätt skulle det kännas väldigt fel om jag skulle göra det. På något sätt känner jag mig så manhaftig och dominant och det vill jag ju verkligen inte vara.


    Sedan kan det vara så svårt, man kanske har misstolkat den andre personens känslor. Han kanske inte alls är intresserad av ett förhållande.

  • Anonym (Göte Borgh)
    Sat 18 Feb 2023 15:12
    #18
    heta-linjen.nu/vanta-inte-for-lange-med-forsta-steget/


    Det är inte alltid uppenbart när han eller hon vill ha dig. Ta första steget innan personen tappat hoppet!

    Svar: Jo, här på FL så är det uppenbart. Normala och sociala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.
  • Anonym (Göte Borgh)
    Sat 18 Feb 2023 15:12
    #19
    Anonym (Göte Borgh) skrev 2023-02-18 15:12:14 följande:
    heta-linjen.nu/vanta-inte-for-lange-med-forsta-steget/

    Det är inte alltid uppenbart när han eller hon vill ha dig. Ta första steget innan personen tappat hoppet!

    Svar: Jo, här på FL så är det uppenbart. Normala och sociala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.
    Killar fattar INGENTING

    Tjejer brukar ofta säga att killar fattar INGENTING! Varför då? Killar förstår oftast inte varför tjejer gör som de gör, när tjejerna själv tycker att det är uppenbart. T.ex. när tjejer är sura brukar de ofta inte säga något, de brukar försöka visa att de är sura eller genom att vara knäpptysta. Det är många som håller med om att killar förstår bara om man pratar klarspråk. Så om du är tjej och försöker flirta med killar, kanske behöver du vara extra tydlig.


     


    Tjejer kommunicerar ofta med gester och är otydliga
  • Anonym (Göte Borgh)
    Sat 18 Feb 2023 15:14
    #20

    På en del ställen uppmuntras tjejer att ta första steget. Varför vänta som en panelhöna om det är en kille du vill ha?
    Tänk vad många blyga killar tjejer skulle rädda.

Svar på tråden Ingen tar första steget