• Sun 29 Jan 2023 22:42
    3217 visningar
    4 svar
    4
    3217

    Om syskonet är sjuk och förlossningen startar.

    Hur gjorde ni eller hur hade ni gjort om stora syskonet är sjuk hemma och helt plötsligt startar förlossningen för lillasyskonet? 


    lämnade ni fortfarande bort stora syskonet? 
    stannade den andra föräldern kvar hemma och tog hand om den sjuka medans den gravida åkte in själv? 


    jag väntar just nu mitt tredje barn och det slog mig, vad ska vi göra om någon eller båda av de andra barnen är sjuka och förlossningen startar?!? 


    om de finns någon där ute som varit med om det, hur gjorde ni? 


    och övriga hur tänker ni i frågan? 

  • Svar på tråden Om syskonet är sjuk och förlossningen startar.
  • Anonym (En annan)
    Mon 30 Jan 2023 03:24
    #1

    Jag är gravid i v33 och väntar mitt 3e, vi har mina föräldrar som ska rycka in när det är dags för förlossningen.
    För oss är det självklart att vi båda är på plats på förlossningen, är barnen sjuka så vet vi att dem oavsett är i trygga händer. 

  • Mon 30 Jan 2023 07:27
    #2

    Har inte varit med om det men hade lämnat oavsett. Det är nog också en sån gång barnvakten/min mamma hade tyckt det varit självklart att ta barnen trots sjukdom. 

  • Anonym (S)
    Mon 30 Jan 2023 07:35
    #3

    Ja jag tror att det handlar om 1. Vem barnvakten är och 2. Hur sjukt barnet är.

    Vi hade mina svärföräldrar som barnvakt och vår dåvarande 2-åring var ju extremt trygg med dem.

    Men hade han varit supersjuk, så att det lutade åt åt funderingar kring att åka in, nä då hade nog min man stannat tror jag...
    Min svärfar satt redan då i rullstol och det hade varit svårt för svärmor att åka själv...

  • Thu 2 Feb 2023 18:19
    #4

    Tack snälla för era svar, lugnar verkligen detta mamma hjärtat. 
    Som ni säger, detta är väl ett tillfälle då det skulle vara okej att lämna ifrån sig dem sjuka. 


    Nu får man bara hålla tummar och tår att det inte blir så utan att båda håller sig friska och krya. 

Svar på tråden Om syskonet är sjuk och förlossningen startar.