• Andromeda326

    Bf november

    Hej! :)

    Skapar en tråd för oss med bf i november.

    Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

    Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

  • Svar på tråden Bf november
  • barnlängtan2021
    Cocachins skrev 2023-04-04 17:07:12 följande:

    Hej, jag har en fråga, ni som varit gravida förut eller kommit så pass lång o denna graviditeten, minns ni i vilken vecka ni började kräkas (om ni gjorde det)? Alltså inte må illa utan jag menar så pass mycket illa att ni faktiskt kräktes. Jag försöker minnas när jag började kräkas sist jag var gravid men jag minns inte..


    I min förra graviditet spydde jag bara en endaste gång och det var någonstans i vecka 8-9 
  • Linnis04

    Amby - jag funderade över precis samma sak! Har varit hur öm som helst i brösten och mått illa - på en dag är allt borta. Får hopps det inte behöver betyda något :(

  • Maymom

    Som svar på flera frågor här.
    1. Spökveckorna infinner sig runt v10, där alla symptom känns som bortblåsta och man börjar må bra igen. ofta mår man bra fram tills magen börjar bli stor och ev foglossning startar.
    2. Jag har aldrig spytt under graviditet. Blir bara illamående och går och småäter för att hålla det borta.

  • Linnis04

    Det är just att jag knappt gått in i vecka 8 än som gör mig orolig..

  • barnlängtan2021

    Är det någon mer som är hungrig typ hela tiden? Gått in i vecka 7 nu och känns typ som ett skämt över att man knappt hinner äta färdigt och 1-2 timmar senare så kurrar magen 😅

  • jippi1234

    Går in i vecka 9 på lördag! Shit va fort tiden går.. 
    Jag tänkte boka ett privat ultraljud när jag är i v12 men tänker inte göra NIPT eller KUB, någon annan som funderat på att göra det?

  • Andromeda326
    jippi1234 skrev 2023-04-06 18:31:29 följande:

    Går in i vecka 9 på lördag! Shit va fort tiden går.. 
    Jag tänkte boka ett privat ultraljud när jag är i v12 men tänker inte göra NIPT eller KUB, någon annan som funderat på att göra det?


    Jag ska göra nipt om två veckor, gjorde kub med dottern. Min svägerskas dotter dog i magen när hon var fullgången (pga kromosomavvikelser och hjärtsjukdom) så det är viktigt för mig med den kollen.
  • Blåbärsris123
    jippi1234 skrev 2023-04-06 18:31:29 följande:

    Går in i vecka 9 på lördag! Shit va fort tiden går.. 
    Jag tänkte boka ett privat ultraljud när jag är i v12 men tänker inte göra NIPT eller KUB, någon annan som funderat på att göra det?


    Då är jag exakt en vecka efter dig, går in i v 8 idag. Men jag tycker tiden går så långsamt🙈 Mår fruktansvärt illa morgon till kväll så längtar något vansinnigt till att må bättre🤢 Vi ska ju göra NIPT privat i v. 10+3, men sen erbjuds alla i regionen ett tidigt UL runt v 13 oavsett om man vill göra KUB eller ej. Så vi kommer göra UL då också. Men det kanske ser olika ut i olika regioner?
  • helstanonym89

    Jag mår så bra nu plötsligt?? läser att andra också gör det? jag vill ju ha lite symtom iaf! Enda jag har nu är ömma bröst och superkänsliga bröstvårtor vilket ju är bra symtom?
    men illamåendet är som bortblåst! Jag är så rädd för ett MA fast jag aldrig haft vad jag vet.
    det är 15 år sedan jag fick mitt första barn och det är verkligen inte alls lika! Då mådde jag illa till v 21. Har inte fått nån mage ännu heller men det är så tidigt ändå. i vecka 9 +2. så jag räknar inte ens med att det ska varken synas eller känna av fosterrörelser ännu? men man blir ju orolig? om man ätit fel eller nåt, lyft fel, gymmat fel, rört på sig för lite etc! Önskar bar jag fick gå på UL snart!

Svar på tråden Bf november