• Andromeda326

    Bf november

    Hej! :)

    Skapar en tråd för oss med bf i november.

    Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

    Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

  • Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Lovisa)
    Ringer ni 1177 och rådfrågar när ni börjat blöda? Eller vart ringer ni för att få komma in och göra vul? började blöda mycket i morse, har inte ont och de kommer inga klumpar. 1177 sa att jag skulle avvakta, men med är lättare sagt än gjort. 
  • Maymom
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-04-17 05:57:03 följande:
    Ringer ni 1177 och rådfrågar när ni börjat blöda? Eller vart ringer ni för att få komma in och göra vul? började blöda mycket i morse, har inte ont och de kommer inga klumpar. 1177 sa att jag skulle avvakta, men med är lättare sagt än gjort. 

    Tyvärr är det inte mycket mer att göra än att avvakta. Du kan ju boka ett privat vul men annars, avvakta. 
    Vilken vecka är du i? 


    sa de att du ska ta nytt graviditetstest om nån vecka eller vad skulle du göra mer än att avvakta?
    Fortsätter symptomen nu efter blödningen?

  • Anonym (Lovisa)

    Jag är i v.9 (8+3). Är det för att jag inte har ont som jag inte får komma in och göra ett vul? Jag har mitt ul 16 maj och tills dess vill jag inte vänta nu. 

    Nej de sa att jag skulle kontakta min BM för rådgivning, men jag känner att jag vill in och kolla för om det är missfall så vill jag bli skrapad direkt. Har gjort en abort för många år sedan då jag fick göra två medicinska aborter och för att slutligen bli skrapad för att min kropp inte klarade stöta bort allt. 

  • Anonym (Lovisa)

    Glömde svara, jag har haft ganska milda symtom. Lite lätt illamående och ömma bröst och det har jag fortfarande. 

  • Anonym (Emma)
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-04-17 05:57:03 följande:
    Ringer ni 1177 och rådfrågar när ni börjat blöda? Eller vart ringer ni för att få komma in och göra vul? började blöda mycket i morse, har inte ont och de kommer inga klumpar. 1177 sa att jag skulle avvakta, men med är lättare sagt än gjort. 

    I min förra graviditet började jag blöda mycket, åkte in till akuten som gjorde ett ul, var då i vecka 11 eller 12. 


    de förstod min oro Och ifrågasatte inte alls varför jag kom in. 


     

  • Anonym (Linda)

    Vart bor du? I sthlm tex finns speciella gynekologer/kliniker som brukar vara lite frikostigare med att ta emot denna typ av besök tex octavia kliniken. Lycka till! 

  • Maymom
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-04-17 06:32:37 följande:

    Jag är i v.9 (8+3). Är det för att jag inte har ont som jag inte får komma in och göra ett vul? Jag har mitt ul 16 maj och tills dess vill jag inte vänta nu. 

    Nej de sa att jag skulle kontakta min BM för rådgivning, men jag känner att jag vill in och kolla för om det är missfall så vill jag bli skrapad direkt. Har gjort en abort för många år sedan då jag fick göra två medicinska aborter och för att slutligen bli skrapad för att min kropp inte klarade stöta bort allt. 


    Det är ju positivt att symptomen är kvar.
    Ring din bm och berätta om din tidigare erfarenhet. Det är oftast lättare att få hjälp om man har en historia av att något hänt tidigare. Eller så är hon kanske åtminstone bättre på att förklara varför man ger rådet att avvakta än vad den första var.

    Blödningar är ju väldigt vanligt men jag förstår din oro. man vill ju bara veta att allt är bra. Samtidigt så när det är så tidigt kan det ju se bra ut ena dagen och sen ändra sig dagen därpå. Så det blir ju ingen riktig trygghet heller.
    symptom, inga klumpar och ingen smärta låter ju alla positivt. Håller tummarna för att det går bra och att du blir lugnad på något sätt.
  • Anonym (Lovisa)

    Ringde direkt till kvinnokliniken och förklarade, fick en tid i eftermiddag 15:15. känns jobbigt för jag tog ett gravtest i morse någon timme efter jag stigit upp och de är svagare än det jag tog i fredags, ända skillnaden är att i fredags tog jag med morgonurin och idag hade jag kissat en stund innan. Men undrar om testen kan skilja mycket i v.9 beroende på när på dagen man tagit test? Känns ju som hormonerna borde vara höga hela tiden. 

  • Anonym (Lovisa)
    Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.
Svar på tråden Bf november