• Andromeda326

    Bf november

    Hej! :)

    Skapar en tråd för oss med bf i november.

    Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

    Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

  • Svar på tråden Bf november
  • t123
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-04-17 16:05:05 följande:
    Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.
    Wow vad härligt att få se, förstår att du var inställd på det värsta innan, måste ha varit fantastiskt att se att det såg fint ut ❤️
  • Blåbärsris123
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-18 14:37:46 följande:

    Var på VUL idag och allt såg bra ut, så skönt! Vecka 8+1, precis som uträknat 


    Mysigt! Och skönt med bekräftelsen, ibland tvivlar jag på att jag ens är gravid trots att jag mår så dåligt🤢🤮🤣 Längtar tills vi får se bönan om 2 v.
  • barnlängtan2021
    Blåbärsris123 skrev 2023-04-18 16:52:48 följande:
    Mysigt! Och skönt med bekräftelsen, ibland tvivlar jag på att jag ens är gravid trots att jag mår så dåligt🤢🤮🤣 Längtar tills vi får se bönan om 2 v.
    Ja man undrar ibland om det ens är något därinne 😂
  • Maymom

    9+0 idag. Vilket är den dag då mitt första ma avstannade, så tankarna idag är överallt och minsta lilla känsla i kroppen känns som ett dåligt tecken.😩
    Hoppas, hoppas, hoppas allt är bra därinne!🥺

  • Cocachins


    Hej, var på tidigt ultraljud idag vilket blev en riktig rysare. 
    Bm kunde först inte se någonting, hon började fråga om jag ens fått pos graviditets test, när jag tagit det, när sista mens var osv osv. Fick en stark Flashback till när jag fick missfallet i höstas. Fanns bara nån rund oformlig skugga i helt fel storlek som inte alls likande ett foster.. har i efterhand tänkt det kanske typ var toppen på huvudet? Hur som helst eftersom hon inte hittade något av fast kontur skulle hon hämtade en kollega, men kom sen tillbaka utan kollega, och började leta på nytt och då tillslut hittade hon något! Herregud vilken pers, jag trodde verkligen det var totalt kört. Pga den skakiga början gjorde hon sen även ett VUL (konstigt hon inte gjorde det från början men hon sa det skulle synas på UL där jag var nu tidsmässigt) och då syntes det mycket tydligare. Det som är på bilden. Vilken Lättnad. 16.6 starka mm, ett tickade hjärta och datering 8+1 vilket stämmer perfekt. Så nu blir nästa steg för oss Nipt. Phu kastades verkligen mellan hopp och förtvivlan idag. Och hann även tänka varför har jag mått så sjukt illa senaste tiden..?!?
  • t123
    Cocachins skrev 2023-04-19 15:18:18 följande:
    Hej, var på tidigt ultraljud idag vilket blev en riktig rysare. 
    Bm kunde först inte se någonting, hon började fråga om jag ens fått pos graviditets test, när jag tagit det, när sista mens var osv osv. Fick en stark Flashback till när jag fick missfallet i höstas. Fanns bara nån rund oformlig skugga i helt fel storlek som inte alls likande ett foster.. har i efterhand tänkt det kanske typ var toppen på huvudet? Hur som helst eftersom hon inte hittade något av fast kontur skulle hon hämtade en kollega, men kom sen tillbaka utan kollega, och började leta på nytt och då tillslut hittade hon något! Herregud vilken pers, jag trodde verkligen det var totalt kört. Pga den skakiga början gjorde hon sen även ett VUL (konstigt hon inte gjorde det från början men hon sa det skulle synas på UL där jag var nu tidsmässigt) och då syntes det mycket tydligare. Det som är på bilden. Vilken Lättnad. 16.6 starka mm, ett tickade hjärta och datering 8+1 vilket stämmer perfekt. Så nu blir nästa steg för oss Nipt. Phu kastades verkligen mellan hopp och förtvivlan idag. Och hann även tänka varför har jag mått så sjukt illa senaste tiden..?!?
    Fyyy vilken jobbig stund det måste ha varit! Men också en otrolig lättnad sen förstår jag?! 😍 Underbart! Jag gjorde ultraljud igår, gjordes också på magen så bilden blev verkligen inte särskilt tydlig, man såg verkligen bara nåt suddigt. Tycker att det måste vara svårt att mäta också då så att det blir korrekt! Men hjärtat slog och längden stämde bra ändå, skönt!
  • Anonym (Emma)

    Gick in i vecka 12 igår, känns som att man kan slappna av lite med missfallsrisken. 


    Upptäckte nu på morgonen att jag kan känna livmodern utanpå huden när jag ligger nerHjärta

  • HannaA11

    Hej! Väntar andra barnet, bf 24/11. Har ett barn sen tidigare som är född 2018. Kul med en tråd för oss som väntar ungefär samtidigt.

Svar på tråden Bf november