• Anonym (Anonym kvinna)

    Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

    Jag känner ingen lust till min sambo längre, då jag inte är attraherad längre. Däremot vill jag fortfarande vara kvar i förhållandet då han betyder mycket för mig och vi har ett jättefint förhållande i övrigt och jag tycker om att vara nära honom, ligga och kramas osv. Dock säger han till mig att han inte vill vara i ett sexlöst förhållande och han säger att om vi ska kunna fortsätta vara tillsammans så vill han ha sex med andra kvinnor. Vill verkligen inte att han ska ha sex med någon annan men vill inte förlora honom heller. Vad hade ni gjort?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (anonym) skrev 2023-03-13 11:36:10 följande:
    Var i ts står det att han inte har försökt reparera relationen innan han föreslagit att ha sex med andra?
    Var i ts står det att han har försökt reparera relationen? Borde inte ts ha nämnt vid det här laget ifall de hade försökt något?
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (anonym) skrev 2023-03-13 11:36:10 följande:
    Var i ts står det att han inte har försökt reparera relationen innan han föreslagit att ha sex med andra?
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-13 11:41:34 följande:
    Var i ts står det att han har försökt reparera relationen? Borde inte ts ha nämnt vid det här laget ifall de hade försökt något?

    Varför anta att det är hans fel? Var nånstans står det att TS jobbat på SINA känslor och tappad attraktion? It takes two to tango... 
  • Fjäril kär
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-13 11:12:39 följande:
    Sex är för många kopplat till känslor, det är inte bara ett könsorgan man har sex med utan en person. Risken är stor att något utvecklas med tiden så att relationen blir hotad, och hur ska man veta om ens partner har eller får känslor för den andra som inte bara handlar om sex? De flesta verkar också tycka att det inte är ok att vara fysiskt nära andra människor på ett sätt som man annars håller inom en relation, oavsett hur sexlivet ser ut. Antingen vill båda jobba för att förbättra saken eller så kan man gå isär, om man inte vill ha en öppen relation. Att som killen gör nu, lägga beslutet i ts knä utan att själv vilja bidra till att förbättra sexlivet, är både egoistiskt och svinigt. Han kan välja att göra slut istället men är antagligen för bekväm inom relationen för att vilja göra det egentligen, eller så kan han verkligen tänka sig att bryta upp relationen och då har han ju inte särskilt starka känslor för ts så då borde de ändå göra slut. Alltså, om han hade haft starka känslor för ts så borde han ha försökt reparera relationen och få igång sexlivet igen, tillsammans, inte föreslå att han ska knulla andra.
    Kanske är som så att TS man har tröttnat på sin primadonna till fru och i frustrationen uttryckt att han kan ha sex med andra efter att ha försökt lösa problemet under lång tid? 
    Det finns givetvis en massa saker i kulisserna som TS inte berättar... Varför anta att TS är oskyldig ängel? 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-13 11:41:34 följande:
    Var i ts står det att han har försökt reparera relationen? Borde inte ts ha nämnt vid det här laget ifall de hade försökt något?
    Nej, det kan man verkligen inte förutsätta att hon skulle ha gjort.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Gaffel) skrev 2023-03-13 11:48:46 följande:
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-13 11:41:34 följande:
    Var i ts står det att han har försökt reparera relationen? Borde inte ts ha nämnt vid det här laget ifall de hade försökt något?

    Varför anta att det är hans fel? Var nånstans står det att TS jobbat på SINA känslor och tappad attraktion? It takes two to tango... 
    +1
  • Anonym (Bizz)
    Gräsroten skrev 2023-03-13 11:46:53 följande:

    Kan du inte tänka dig att låta honom få ligga några gånger i veckan bara?


    När man helt har tappat lusten så är det inte en liten sak att låta det begås våld på sig själv flera gånger i veckan. För det är så det känns. Har man inte lust så tar det emot något katasrofalt att ändå ligga.

    Tänker att ts man inte bara vill ha en knulldocka som ligger passiv och väntar på att det ska vara över, utan att han vill ha en kärleksfull partner som både ger och tar. Och det gör man inte när man inte har lust.

    Tro mig, jag har varit i ts sits. Vi levde sexlöst i ganska många år och när jag till sist lämnade så lovade jag mig själv att aldrig någonsin mer ha någon man i mitt liv. Det finns ju liksom inte karlar som nöjer sig utan sex, i någon större omfattning.
    Levde sen själv under några år tills jag träffade min nuvarande, och jösses vilken lust jag har igen!

    Att stanna för att leva som vänner är inget som jag rekommendrar så länge inte båda parterna verkligen har det som sin önskan. Vilket nog är oerhört ovanligt.
  • Anonym (Enkelt)
    Gräsroten skrev 2023-03-13 11:46:53 följande:

    Kan du inte tänka dig att låta honom få ligga några gånger i veckan bara?


    Ja för att bli agera som en obetald hora är ju så bra för en själv och för relationen....
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Bizz) skrev 2023-03-13 12:08:35 följande:
    När man helt har tappat lusten så är det inte en liten sak att låta det begås våld på sig själv flera gånger i veckan. För det är så det känns. Har man inte lust så tar det emot något katasrofalt att ändå ligga.

    Tänker att ts man inte bara vill ha en knulldocka som ligger passiv och väntar på att det ska vara över, utan att han vill ha en kärleksfull partner som både ger och tar. Och det gör man inte när man inte har lust.

    Tro mig, jag har varit i ts sits. Vi levde sexlöst i ganska många år och när jag till sist lämnade så lovade jag mig själv att aldrig någonsin mer ha någon man i mitt liv. Det finns ju liksom inte karlar som nöjer sig utan sex, i någon större omfattning.
    Levde sen själv under några år tills jag träffade min nuvarande, och jösses vilken lust jag har igen!

    Att stanna för att leva som vänner är inget som jag rekommendrar så länge inte båda parterna verkligen har det som sin önskan. Vilket nog är oerhört ovanligt.
    Lusten går ju nästan alltid att få tillbaka bara man jobbar på det. Men för det kanske man måste träffa en sexolog.
  • Tukt

    Tror man ska vara försiktig med att börja i den änden att träffa en sexolog. De är  bra på rent sexuella låsningar. Men tappad "lust" bygger ofta, i mitt tycke, på relationer som tagit fel väg. Så då kan det vara bättre börja prata om relationen, och om man ska jobba med den eller gå vidare. Landar det sedan i rent sexuella saker, då är en sexolog helt rätt att fortsätta med.
    Steget att gå till en terapeut är heller inte fullt så stort, som att gå till en sexolog.

Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?