• Stoffosinsky

    Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?

    När samhället stiftar lagar, är min uppfattning, att detta ska göras för att vi människor ska kunna få ett bättre liv. Jag är tveksam till att en lag som förbjuder att två människor har sexuell aktivitet med varandra efter en gemensam överenskommelse  är något som staten ska reglera. Detta gäller naturligtvis att överenskommelsen sker frivilligt utan våld eller hot om våld, utan påverkan av tredje person mellan två vuxna individer.


     


    Jag är medveten om att det förekommer handel med utsatta kvinnor. Detta är brottsligt och ska straffas för de brotts som ligger bakom.  Att samhället använder en generell lag mot sexköp straffar inte de som ligger bakom handel med kvinnor, eller hallickar som använder våld för att på ett illegalt sätt skaffa pengar.  Samhället skall istället straffa de som gör sig skyldiga till brott.


     


    Vad gäller lagen mot sexköp finns enligt min mening en otydlig religös, moraliskt eller politisk bakgrund. Detta tar jag avstånd från


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-13 09:59
    I tråden har noterats att det inte är olagligt att sälja sex men olagligt att köpa.
    Vilka bevekelsegrunder som ligger bakom denna ganska udda lagstiftning har jag svårt att förstå. En uppgörelse mellan två personer är gör den ena partnern en olaglig handling men inte den andra. Detta tycker jag är helt fel. Dra ut konsekvenserna tänk den orimliga tanken att sälja heroin är lagligt men olagligt att köpa.
  • Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?
  • Anonym (Porr)

    Själv är jag för att vi ska ta bort sexköpslagen, legalisera prostitution och låta folk köpa tjänster för pengar, som i alla andra branscher.

    Bara för att några blir tvingade att sälja sex mot sin vilja ska det inte vara förbjudet.

    Hur många är det inte som går till sina jobb för att de är tvungna att göra det, förmodligen majoriteten av befolkningen, alla jobbar ju för att ha råd med allt man vill köpa och överleva. Nä du kanske tycker det är skit tråkigt att suga av Kalle just nu, och hellre skulle dragit ett Netflix avsnitt av din serie du kollar på, men vet ni, så känner nog han som står och flippar burgare också... Han står ju inte där och steker en burgare åt dig för att det är det han helst i hela sitt liv vill just nu... Eller så är det just det han vill, precis som hon kanske just nu är jävligt sugen på att suga en stor fin kuk för en röding.

  • Anonym (Gunnar)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-06 22:17:23 följande:

    Själv är jag för att vi ska ta bort sexköpslagen, legalisera prostitution och låta folk köpa tjänster för pengar, som i alla andra branscher.

    Bara för att några blir tvingade att sälja sex mot sin vilja ska det inte vara förbjudet.

    Hur många är det inte som går till sina jobb för att de är tvungna att göra det, förmodligen majoriteten av befolkningen, alla jobbar ju för att ha råd med allt man vill köpa och överleva. Nä du kanske tycker det är skit tråkigt att suga av Kalle just nu, och hellre skulle dragit ett Netflix avsnitt av din serie du kollar på, men vet ni, så känner nog han som står och flippar burgare också... Han står ju inte där och steker en burgare åt dig för att det är det han helst i hela sitt liv vill just nu... Eller så är det just det han vill, precis som hon kanske just nu är jävligt sugen på att suga en stor fin kuk för en röding.


    Vad lever du i för drömvärld? Ta och engagera dig, läs på. Finns många prostituerades historier att höra lite scrollande bort. Men liksom de flesta som är för legalisering kommer du aldrig att ta reda på nåt utan fortsätta leva i din bubbla där du kan tro, tycka och teoretisera tryggt på håll. Ingen skitig verklighet, bara drömmerier, som kostar andra människor hälsa och liv. 

    Varför vill du inte läsa vad de prostituerade själva har att säga? Tipsar om intedinhora, prostituerad_less, kaffeflickan bland några. 

    Se vad intedinhora vill (skärpta straff för sexköpare t ex, plus en rad andra samhällsförändringar). Fundera över varför de vill det.

    Vad har du för erfarenheter av prostitution som gör att du vet bättre än många prostituerade själva?
  • Anonym (Gunnar)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-06 22:17:23 följande:

    Själv är jag för att vi ska ta bort sexköpslagen, legalisera prostitution och låta folk köpa tjänster för pengar, som i alla andra branscher.

    Bara för att några blir tvingade att sälja sex mot sin vilja ska det inte vara förbjudet.

    Hur många är det inte som går till sina jobb för att de är tvungna att göra det, förmodligen majoriteten av befolkningen, alla jobbar ju för att ha råd med allt man vill köpa och överleva. Nä du kanske tycker det är skit tråkigt att suga av Kalle just nu, och hellre skulle dragit ett Netflix avsnitt av din serie du kollar på, men vet ni, så känner nog han som står och flippar burgare också... Han står ju inte där och steker en burgare åt dig för att det är det han helst i hela sitt liv vill just nu... Eller så är det just det han vill, precis som hon kanske just nu är jävligt sugen på att suga en stor fin kuk för en röding.


    Du jämför att sälja sex mot sin vilja med att inte vilja gå till jobbet. Är du empatistörd på riktigt? Borde du ens gå lös?

    Om sex är som vilket jobb som helst: Varför väljer män bort partners som legat runt? Varför tycker män att tjejer som ligger med många är olämpliga som partnermaterial? Varför vill män inte att deras mammor, systrar och döttrar ska prostituera sig?
  • Anonym (Gunnar)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-06 22:17:23 följande:

    Själv är jag för att vi ska ta bort sexköpslagen, legalisera prostitution och låta folk köpa tjänster för pengar, som i alla andra branscher.

    Bara för att några blir tvingade att sälja sex mot sin vilja ska det inte vara förbjudet.

    Hur många är det inte som går till sina jobb för att de är tvungna att göra det, förmodligen majoriteten av befolkningen, alla jobbar ju för att ha råd med allt man vill köpa och överleva. Nä du kanske tycker det är skit tråkigt att suga av Kalle just nu, och hellre skulle dragit ett Netflix avsnitt av din serie du kollar på, men vet ni, så känner nog han som står och flippar burgare också... Han står ju inte där och steker en burgare åt dig för att det är det han helst i hela sitt liv vill just nu... Eller så är det just det han vill, precis som hon kanske just nu är jävligt sugen på att suga en stor fin kuk för en röding.


    Tror du att nästan 70% av de som flippar hamburgare får posttraumatiskt stresssyndrom av det?

    Eller att prostituerade tycker det är "tråkigt"? De lider, får fysiska skador, kan inte njuta av sex. Det är inte att ha "tråkigt". Det är att skadas allvarligt.

    Skrämmande att folk som du får gå lösa.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-06 22:17:23 följande:

    Själv är jag för att vi ska ta bort sexköpslagen, legalisera prostitution och låta folk köpa tjänster för pengar, som i alla andra branscher.

    Bara för att några blir tvingade att sälja sex mot sin vilja ska det inte vara förbjudet.

    Hur många är det inte som går till sina jobb för att de är tvungna att göra det, förmodligen majoriteten av befolkningen, alla jobbar ju för att ha råd med allt man vill köpa och överleva. Nä du kanske tycker det är skit tråkigt att suga av Kalle just nu, och hellre skulle dragit ett Netflix avsnitt av din serie du kollar på, men vet ni, så känner nog han som står och flippar burgare också... Han står ju inte där och steker en burgare åt dig för att det är det han helst i hela sitt liv vill just nu... Eller så är det just det han vill, precis som hon kanske just nu är jävligt sugen på att suga en stor fin kuk för en röding.


    Jag blir illamående av att läsa det du skriver. Människohandel (oavsett "yrke") är förbjudet av skäl som inte behöver förklaras. Prostitution är inte ett yrke "som alla andra" Det skadar människor. Ger ptsd, vissa undersökningar menar att 60-70% av prostituerade har råkat ut för vapenhot.

    Frågan är varför du tycker det är ok att köpa sex av någon som inte vill ha sex?
  • Anonym (Porr)

    Jag tror att till skillnad från dig så har jag i verkligheten träffat prostituerade, där kommer min erfarenhet ifrån, din såkallade erfarenhet kommer finnas selektiva val av material att läsa, och det du valt att läsa är vad du på förhand vet kommer passa din agenda.

    Du generaliserar hela tiden och gör en massa antaganden baserat på medias upplåning av "mannen" "män vill inte ha partners som legat runt" "män kan inte tänka sig ett seriöst förhållande med en prostituerad" osv... Skitsnack, träffar jag en kvinna som varit prostituerad, eller haft 500 sexpartners, då lovar jag dig att jag inte rynkar på näsan... Jag tänker -Haha lyckas mig, nu jävlar kommer jag få en åktur av nån som är riktigt erfaren!

    Om min dotter, eller för den delen min mor väljer att prostituera sig, så hoppas jag att de gör det för att det är det dom vill, så de slipper göra nått de inte vill, och må bra.

    Du slänger du med % siffror hit å dit, folk mår dåligt och kan inte njuta av sex... Newsflash kanske detta blir för dig, men jag ska berätta något nu, håll i dig.

    Denna värld, framförallt västvärlden, i detta nu, fullkomligt exploderar i folkhälsosjukdomar, fler än någonsin, inte bara vuxna utan ungdomar också, sjukskrivs från skolor och arbete, varför då? Stress, utmattningssyndrom, total orkeslöshet, tror du de blir sjukskrivna för att de mår så bra på sina fantastiska arbeten där de inte säljer sin kropp? Nej, de mår inte så bra, för de säljer sin kropp, och sliter för att de måste få pengar. Dessa människor kan inte heller njuta av sex. De ligger aldrig med sina män

    Behöver inte ens vara arbetande människor, detta forum är fullt med historier om hemmafruar, som får allt av sina män, men de orkar ändå inte ha sex och njuta. Detta forum är fullt av klagande kvinnors som är familjens projektledare, de orkar inte heller ha sex och njuta.

    Detta forum är fullt av män, som projektleder familjen, gör allt för sina kvinnor, i hopp om att de ska orka ha sex...men de gör inte det...

    Alla dessa är högst jämförbara med det du säger, att prostituerade får PTSD syndrom... Det får soldater också

  • Anonym (Gunnar)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-07 05:57:55 följande:

    Jag tror att till skillnad från dig så har jag i verkligheten träffat prostituerade, där kommer min erfarenhet ifrån, din såkallade erfarenhet kommer finnas selektiva val av material att läsa, och det du valt att läsa är vad du på förhand vet kommer passa din agenda.

    Du generaliserar hela tiden och gör en massa antaganden baserat på medias upplåning av "mannen" "män vill inte ha partners som legat runt" "män kan inte tänka sig ett seriöst förhållande med en prostituerad" osv... Skitsnack, träffar jag en kvinna som varit prostituerad, eller haft 500 sexpartners, då lovar jag dig att jag inte rynkar på näsan... Jag tänker -Haha lyckas mig, nu jävlar kommer jag få en åktur av nån som är riktigt erfaren!

    Om min dotter, eller för den delen min mor väljer att prostituera sig, så hoppas jag att de gör det för att det är det dom vill, så de slipper göra nått de inte vill, och må bra.

    Du slänger du med % siffror hit å dit, folk mår dåligt och kan inte njuta av sex... Newsflash kanske detta blir för dig, men jag ska berätta något nu, håll i dig.

    Denna värld, framförallt västvärlden, i detta nu, fullkomligt exploderar i folkhälsosjukdomar, fler än någonsin, inte bara vuxna utan ungdomar också, sjukskrivs från skolor och arbete, varför då? Stress, utmattningssyndrom, total orkeslöshet, tror du de blir sjukskrivna för att de mår så bra på sina fantastiska arbeten där de inte säljer sin kropp? Nej, de mår inte så bra, för de säljer sin kropp, och sliter för att de måste få pengar. Dessa människor kan inte heller njuta av sex. De ligger aldrig med sina män

    Behöver inte ens vara arbetande människor, detta forum är fullt med historier om hemmafruar, som får allt av sina män, men de orkar ändå inte ha sex och njuta. Detta forum är fullt av klagande kvinnors som är familjens projektledare, de orkar inte heller ha sex och njuta.

    Detta forum är fullt av män, som projektleder familjen, gör allt för sina kvinnor, i hopp om att de ska orka ha sex...men de gör inte det...

    Alla dessa är högst jämförbara med det du säger, att prostituerade får PTSD syndrom... Det får soldater också


    Du kan läsa i tråden över de egenskaper som anses minst attraktiva hos kvinnor. Kvinnor som legat runt mycket ses ofta som nåt negativt (det fick man för övrigt sorgligt nog lära sig redan i högstadiet). 

    Berätta gärna mer om dina möten med prostituerade. Är de vänner till dig?

    Jag har haft kontakt med prostituerade som vill avkriminalisera sexköp, för att höra deras argument. Men de anser att om trafficking ökar är det inte deras ansvar. Jag för min del skulle ha svårt att begära förändringar som jag vet försätter många i slaveri. Man kanske inte kan få det man vill om det leder till lidande för långt fler. Sen behövs det, som inte min hora skriver, omfattande samhällsförändringar och stöd för att de som är prostituerade ska få bättre alternativ. Idag får de inte alltid den hjälpen. 

    Att kvinnor inte vill ligga med sina män har nog andra orsaker än lönearbete. Finns ju gott om kvinnor som ligger med sina män OCH lönearbetar, jag är en av dem. Och "män projektleder"... det finns säkert ett fåtal men forskning visar att det främst är kvinnor som projektleder hemma, gör osynligt arbete, blir utbrända. 

    Nej, att vara trött och sliten är inte samma sak som att ha PTSD. Läs på. 
  • Anonym (Porr)

    Likväl som det finns kvinnor som du, som ligger med sina män, så finns det prostituerade som tycker de har en bra sysselsatt och trivs med det valet i sitt liv.

    Det du återigen pratar om, att kvinnor som ligger runt ses ner på är en grov generalisering som jag tar avstånd ifrån, jag anser att kvinnor likväl som män ska ligga mer, njuta av sin sexualitet och berika sitt sexliv med så många partners som möjligt, sluta placera ALLA i samma fack. Du gör ju det hela tiden.

    Självklart är det inte de prostituerades fel om trafficking ökar, en individ kan ju omöjligt ta ansvar för vad en annan individ gör. Återigen som skrivits förr det är och ska vara olagligt att tvinga vems som helst till vad som helst. Det ska myndigheterna ägna sig åt, inte vad vuxna människor köper för tjänster av hantverkare.

    Forskningen du lutar dig tillbaka på gällande projektledande kvinnor ger jag lika mycket för som statistiken från försäkringskassan som säger att fler kvinnor vabbar än män... Den osynliga vabben män gör syns inte, jag har är t.ex oftast hemma med våra sjuka barn, för jag kan jobba hemifrån, slipper vabba och tappar ingen inkomst. Min hustru däremot kan inte göra det, ska hon vara hemma med barnen får hon vabba, och vips så ser det ut som att det bara är hon som vabbar våra barn, verkligenheten är det oftast är jag.

  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-07 08:17:18 följande:

    Likväl som det finns kvinnor som du, som ligger med sina män, så finns det prostituerade som tycker de har en bra sysselsatt och trivs med det valet i sitt liv.

    Det du återigen pratar om, att kvinnor som ligger runt ses ner på är en grov generalisering som jag tar avstånd ifrån, jag anser att kvinnor likväl som män ska ligga mer, njuta av sin sexualitet och berika sitt sexliv med så många partners som möjligt, sluta placera ALLA i samma fack. Du gör ju det hela tiden.

    Självklart är det inte de prostituerades fel om trafficking ökar, en individ kan ju omöjligt ta ansvar för vad en annan individ gör. Återigen som skrivits förr det är och ska vara olagligt att tvinga vems som helst till vad som helst. Det ska myndigheterna ägna sig åt, inte vad vuxna människor köper för tjänster av hantverkare.

    Forskningen du lutar dig tillbaka på gällande projektledande kvinnor ger jag lika mycket för som statistiken från försäkringskassan som säger att fler kvinnor vabbar än män... Den osynliga vabben män gör syns inte, jag har är t.ex oftast hemma med våra sjuka barn, för jag kan jobba hemifrån, slipper vabba och tappar ingen inkomst. Min hustru däremot kan inte göra det, ska hon vara hemma med barnen får hon vabba, och vips så ser det ut som att det bara är hon som vabbar våra barn, verkligenheten är det oftast är jag.


    Det är inte den prostituerades fel att trafficking ökar. Det är torskarna och deras efterfrågan. Prostitution är inte olagligt. Att köpa sex är det. Att du frågat någon prostituerad om hon gillade att sälja sex till dig, och hon säger "ja" betyder inte att hon gör det.
Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?