• Stoffosinsky

    Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?

    När samhället stiftar lagar, är min uppfattning, att detta ska göras för att vi människor ska kunna få ett bättre liv. Jag är tveksam till att en lag som förbjuder att två människor har sexuell aktivitet med varandra efter en gemensam överenskommelse  är något som staten ska reglera. Detta gäller naturligtvis att överenskommelsen sker frivilligt utan våld eller hot om våld, utan påverkan av tredje person mellan två vuxna individer.


     


    Jag är medveten om att det förekommer handel med utsatta kvinnor. Detta är brottsligt och ska straffas för de brotts som ligger bakom.  Att samhället använder en generell lag mot sexköp straffar inte de som ligger bakom handel med kvinnor, eller hallickar som använder våld för att på ett illegalt sätt skaffa pengar.  Samhället skall istället straffa de som gör sig skyldiga till brott.


     


    Vad gäller lagen mot sexköp finns enligt min mening en otydlig religös, moraliskt eller politisk bakgrund. Detta tar jag avstånd från


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-13 09:59
    I tråden har noterats att det inte är olagligt att sälja sex men olagligt att köpa.
    Vilka bevekelsegrunder som ligger bakom denna ganska udda lagstiftning har jag svårt att förstå. En uppgörelse mellan två personer är gör den ena partnern en olaglig handling men inte den andra. Detta tycker jag är helt fel. Dra ut konsekvenserna tänk den orimliga tanken att sälja heroin är lagligt men olagligt att köpa.
  • Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?
  • Anonym (B_la)

    Du förstår att vi pratar om slaveri och människor som är skadade för livet? Som brukar droger för att orka genom dagen. För att alls vilja leva. 

    I rest. 

  • Anonym (Porr)

    Ja, allt lönearbete kan isåfall jämföras med slaveri, och det är knappast unikt för just prostituerade att behöva ta droger för att orka ta sig igenom livet... Hur många som helst i det "vanliga" livet, med yrken som är accepterade av PK maffian som behöver både det ena och det andra för att ta sig genom livet... Alkohol, cigaretter, snus, sen en stor del som brukar olagliga droger som amfetamin, marijuana, hash, eller cola. Sen har du alla som är äter såkallade "lyckopiller" för att orka med sina barn, make/maka och jobb denna gruppen är otroligt stor.

    Utöver dessa människor har du en enormt stor klick med folk som är beroende av att träna, varför då? Jo kroppen utsöndrar endorfiner, alltså rena rama knarkarna... Ta bort träningeb från en sån person får du se på abstinens... Eller alla som tröstäter sig genom livet för att orka...

    Du målar upp en bild som är så skev så det finns inte ord... Prostitution, då mår man sååå dåligt, men annars är alla människor bra.

  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-10 14:20:46 följande:

    Ja, allt lönearbete kan isåfall jämföras med slaveri, och det är knappast unikt för just prostituerade att behöva ta droger för att orka ta sig igenom livet... Hur många som helst i det "vanliga" livet, med yrken som är accepterade av PK maffian som behöver både det ena och det andra för att ta sig genom livet... Alkohol, cigaretter, snus, sen en stor del som brukar olagliga droger som amfetamin, marijuana, hash, eller cola. Sen har du alla som är äter såkallade "lyckopiller" för att orka med sina barn, make/maka och jobb denna gruppen är otroligt stor.

    Utöver dessa människor har du en enormt stor klick med folk som är beroende av att träna, varför då? Jo kroppen utsöndrar endorfiner, alltså rena rama knarkarna... Ta bort träningeb från en sån person får du se på abstinens... Eller alla som tröstäter sig genom livet för att orka...

    Du målar upp en bild som är så skev så det finns inte ord... Prostitution, då mår man sååå dåligt, men annars är alla människor bra.


    Fast prostituerade mår generellt sämre än andra grupper. 1-3 miljoner barn arbetar som prostituerade runtom världen. Majoriteten av prostituerade har utsatts för vapenhot, majoriteten har ptsd. I Sverige så kommer 9/10 prostituerade från andra fattiga länder. Majoriteten har hallickar. Man behöver inte särkilt mycket fantasi för att fatta att dessa prostituerade inte befinner sig i Sverige av egen fri vilja.


    Sen råder det ett missförstånd att trafficking inte kan existera vad gäller svenska prostituerade, vilket är fel. Även svenskar som säljer sex inom Sveriges gränser kan vara offer för människohandel.

    Det är torskarnas efterfrågan som håller prostitution uppe, och människohandeln med det.

  • Anonym (Beast)
    essential facts and figures
    ? A total of 20 million prostitutes in the world.
    ? At least 100 billion Euros comprise that annual turnover of global prostitution. 30 billion of this is in Europe alone
    ? 75% of prostitutes aged between 13 and 25.
    ? 3,000 ?clients? per prostitute in Western Europe each year.
    ? A prostitute is 60-120 times more likely to be beaten or murdered than a member of the general public.
    ? 60-70% of prostitutes claim to have been victims of physical violence during childhood.
    ? France has between 18,000-20,000 prostitutes, 80% of whom are foreigners.
    ? The annual turnover of prostitutes in France equals 3 billion Euros
    ? More than 9 out of 10 prostitutes rely on pimps.
    ? In Western Europe, a prostitute earns between 100,000-150,000 Euros per year for her pimp.
  • Anonym (Porr)

    20miljoner prostituerade, det är inte så många, borde vara några miljarder människor då inom andra lönearbeten.

    100biljoner i omsättning... Mmm siffra på andra yrkesområden då för perspektiv tack. Annars är ju en reflektion att det rimligtvis borde vara en bra skatteintäkt på de pengarna.

    Ålder på prostituerade...jaha, ja barnarbetare ser vi tyvärr inom andra yrken också, gruvor, klädindustrin osv.. sjukt tragiskt.

    3000kunder per prostituerad, ja arbetsbrist är det knappast då, som i många andra yrken.

    Riskfyllt arbete... Ja, men finns fler... Poliser, brandmän, dörrvakter på innekrogarna, alla de löper en väldigt stor risk på sitt jobb jämfört med programmeraren vid ett skrivbord.

    60-70% utsatta för abuse under sin uppväxt. Jaha, jämfört med vad? Hur många är det som blivit utsatt för abuse av de som växt upp i utsatta områden? En siffra säger inget utan ett perspektiv.

    Ok så 80% av Frankrikes prostituerade är utländska, undrar vad siffran på pizzabagare är i Sverige? Gissar högre än 80%...

    Fler än 90% har en chef... Ja, rätt normalt. De flesta jobbar för ett företag som tjänar betydligt mer än du själv på att du jobbar åt dem...

    Ja orkar knappt skriva nått på sista... Men återigen, mycket skattepengar som finns att hämta...

  • Anonym (Hähähä)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-10 15:30:35 följande:

    20miljoner prostituerade, det är inte så många, borde vara några miljarder människor då inom andra lönearbeten.

    100biljoner i omsättning... Mmm siffra på andra yrkesområden då för perspektiv tack. Annars är ju en reflektion att det rimligtvis borde vara en bra skatteintäkt på de pengarna.

    Ålder på prostituerade...jaha, ja barnarbetare ser vi tyvärr inom andra yrken också, gruvor, klädindustrin osv.. sjukt tragiskt.

    3000kunder per prostituerad, ja arbetsbrist är det knappast då, som i många andra yrken.

    Riskfyllt arbete... Ja, men finns fler... Poliser, brandmän, dörrvakter på innekrogarna, alla de löper en väldigt stor risk på sitt jobb jämfört med programmeraren vid ett skrivbord.

    60-70% utsatta för abuse under sin uppväxt. Jaha, jämfört med vad? Hur många är det som blivit utsatt för abuse av de som växt upp i utsatta områden? En siffra säger inget utan ett perspektiv.

    Ok så 80% av Frankrikes prostituerade är utländska, undrar vad siffran på pizzabagare är i Sverige? Gissar högre än 80%...

    Fler än 90% har en chef... Ja, rätt normalt. De flesta jobbar för ett företag som tjänar betydligt mer än du själv på att du jobbar åt dem...

    Ja orkar knappt skriva nått på sista... Men återigen, mycket skattepengar som finns att hämta...


    Du relativiserar rätt friskt kring de länkar som postats, men har du några egna länkar som stödjer din argumentation?
  • Anonym (Porr)

    Jag har inte svängt mig med med några siffror som behöver understödjas? Mina uttalanden är ju baserade på sunt förnuft och vanligt bonnaresonemang. Behöver knappast en vetenskaplig undersökning för att folk ska förstå att det är farligare att jobba som polis än programmerare...eller för den delen, prostituerad.

    When you throw shit at a fan shit happens...

  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-10 15:58:35 följande:

    Jag har inte svängt mig med med några siffror som behöver understödjas? Mina uttalanden är ju baserade på sunt förnuft och vanligt bonnaresonemang. Behöver knappast en vetenskaplig undersökning för att folk ska förstå att det är farligare att jobba som polis än programmerare...eller för den delen, prostituerad.

    When you throw shit at a fan shit happens...


    Du anser ju också att det inte är så farligt med alla som råkar illa ut inom prostitution. Så det är väl inte så konstigt att du raljerar runt statistiken. Så länge torskarna får sitt antar jag.
  • Anonym (Porr)

    Valfritt att ta på sig rollen som "räddaren av hororna" för egen del så är jag för prostitution så jag kan lika lite ta ansvar för att en del i den yrkeskategorien far illa som att jag inte kan göra något åt att folk dör i trafiken... Jag gör det jag kan, kör enligt gällande hastighetsgränser, försöker köra försiktigt, nyktert och hoppas jag ska klara mig från att bli påkörd. Likväl när jag levde som singel så valde jag mina prostituerade med omsorg, köpte aldrig sex i Sverige t.ex eftersom det inte är lagligt här, utan jag reste till länder där det är lagligt och valde väl etablerade bordeller, inte de tältlägren med nerdrogade kvinnor som många gånger visas i filmer (för att få oss att tro att det är så prostitution ser ut överallt).

    Många av de prostituerade jag träffat har jag många gånger träffat fler gånger, en del har jag även inlett relationer med då vi fattat tycke på ett djupare plan av varandra. Så jag har sett och rört mig i en värld som sällan eller aldrig skrivs om, därför blir jag så upprörd över att media och stat samt den vänstervridna PK maffian försöker svartmåla denna verksamhet och alla "torskar" och få det till nått smutsigt.

    Smuts finns i alla yrken om man granskar tillräckligt många arbetsgivare.

  • Anonym (Beast)
    Anonym (Porr) skrev 2023-04-10 17:24:41 följande:

    Valfritt att ta på sig rollen som "räddaren av hororna" för egen del så är jag för prostitution så jag kan lika lite ta ansvar för att en del i den yrkeskategorien far illa som att jag inte kan göra något åt att folk dör i trafiken... Jag gör det jag kan, kör enligt gällande hastighetsgränser, försöker köra försiktigt, nyktert och hoppas jag ska klara mig från att bli påkörd. Likväl när jag levde som singel så valde jag mina prostituerade med omsorg, köpte aldrig sex i Sverige t.ex eftersom det inte är lagligt här, utan jag reste till länder där det är lagligt och valde väl etablerade bordeller, inte de tältlägren med nerdrogade kvinnor som många gånger visas i filmer (för att få oss att tro att det är så prostitution ser ut överallt).

    Många av de prostituerade jag träffat har jag många gånger träffat fler gånger, en del har jag även inlett relationer med då vi fattat tycke på ett djupare plan av varandra. Så jag har sett och rört mig i en värld som sällan eller aldrig skrivs om, därför blir jag så upprörd över att media och stat samt den vänstervridna PK maffian försöker svartmåla denna verksamhet och alla "torskar" och få det till nått smutsigt.

    Smuts finns i alla yrken om man granskar tillräckligt många arbetsgivare.


    Du vet inte varför de prostituerade du använt ligger där. Det är en uppenbar efterkonstruktion att du "valt dina bordell med omsorg" om de prostituerade? Nej- för dig själv såklart. Du vill ju inte "känna" dig som en skurk. Det är därför du försvarar dina sexköp
Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?