• Linnis­04
    Fri 17 Mar 2023 15:23
    5377 visningar
    28 svar
    28
    5377

    När såg ni något på VUL?

    Som frågan lyder: när kunde ni se något på vul? Jag fick positivt gravtest förra onsdagen (så var det supersvagt så det gick knappt att se), innan dess har det varit negativt. Vet inte vilken vecka jag borde vara i då? hcg ökade som normalt i början av denna veckan då jag tog blodprover. Än syns dock inget på ultraljud. Känner mig helt uppgiven och känns som jag antingen fått missfall eller utomkveds. Någon som kan dela med sig av sina upplevelser? 


    mvh en mycket otrolig tjejGråter

  • Svar på tråden När såg ni något på VUL?
  • Linnis­04
    Fri 17 Mar 2023 15:24
    #1

    Kan väl tillägga att inte ens hinnsäcken syns..Rynkar på näsan

  • Linnis­04
    Fri 17 Mar 2023 15:40
    #2

    puff

  • Linnis­04
    Fri 17 Mar 2023 15:57
    #3

    Fick precis provsvar att hcg har ökat normalt fram tills idag.. men än inget på ultraljudet :( vad tror ni?

  • Linnis­04
    Fri 17 Mar 2023 17:50
    #4

    Ingen som vet?Gråter

  • Anonym (Ivf-a­ren)
    Fri 17 Mar 2023 19:36
    #5

    Har du regelbunden mens? Räkna från mensen sista dag i så fall.
    Har lite erfarenhet av ultraljud och kan av personliga erfarenhet inte rekommendera ultraljud förrän 7+0, Mina ultraljud innan dess har varit missvisande och gjort mig mer orolig. 
    Du har ju nyligen plussat så inte säkert man ser något så tidigt. Håll ut.

  • Anonym (Hejåh­å)
    Fri 17 Mar 2023 19:59
    #6

    Nej, mensens FÖRSTA dag räknar man från, även vården. 

    Sedan räknar du bara vecka för vecka. Vecka 6-7 ska man oftast kunna se något, men det är inte säkert. Ett ställe jag kollade som är privat tar inte emot förrän vecka 9 för tidigt ultraljud. Själv har jag sett hjärtslag/icke hjärtslag runt vecka 7-8. 

  • Anonym (G.)
    Fri 17 Mar 2023 20:11
    #7

    Jag har gjort ett antal vul i fyra olika graviditeter Och det har vart olika. I 3 av graviditeterna har jag sett hjärt ljud i v 6+ och i en graviditet så syntes bara hinnesäck och gulesäck i v 6+. Dock gick alla fyra graviditeterna gått bra. 

  • Anonym (Ivf-a­ren)
    Fri 17 Mar 2023 20:16
    #8
    +1
    Anonym (Ivf-aren) skrev 2023-03-17 19:36:21 följande:

    Har du regelbunden mens? Räkna från mensen sista dag i så fall.
    Har lite erfarenhet av ultraljud och kan av personliga erfarenhet inte rekommendera ultraljud förrän 7+0, Mina ultraljud innan dess har varit missvisande och gjort mig mer orolig. 
    Du har ju nyligen plussat så inte säkert man ser något så tidigt. Håll ut.


    Skrev fel, menar såklart mensen första dag :)
  • Fri 17 Mar 2023 20:23
    #9

    Har alltid bokat in ultraljud först efter vecka 8+ - och då har det alltid synts ett foster med tickande hjärta.

    En av graviditeterna blev jag inlagd redan i vecka 5+ (hyperemisis) och då gjorde man ultraljud på rutin, man såg då embryot och ett tickande hjärta. Hade dock aldrig själv bokat in ett ultraljud så tidigt.

  • Linnis­04
    Fri 17 Mar 2023 21:50
    #10

    Hej! Nej har inte regelbunden mens då jag gick på piller, därav svårt o säga var i cykeln jag är

Svar på tråden När såg ni något på VUL?