• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:44:38 följande: #813
    Fiona M skrev 2023-07-19 17:21:47 följande:
    Skojar du när du jämför en brottslig handling med att registrera dina sexpartners?
    Jag förstår bevisligen inte kopplingen så förklara gärna.
    Att ha för många sexpartners blir också en brottslig handling precis som sexköp blev brottsligt bara för 20 år sen.

Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 15:57:56 följande: #820

Vad ska man egentligen räkna till ofrivilligt celibat? Att inte få ha sex alls eller måste det vara inom ens läggning? Och vad räknas till det? Är det precis alla individer inom det kön man dras till eller är det bara de individer man dras till?
    TS verkar mena på att man kan gilla de man först avfärdar om man bara lär känna dem.
    På det sättet så kan man nog i själva verket ha en del möjligheter till sex, gäller bara att vara öppen för dem. Så beroende på hur långt man drar det så kanske ingen av dessa egentligen kan anses leva i ett ofrivilligt celibat?

TS har outat sej själv som uppenbar incel ideolog, en sån där som man gillar mindre och mindre ju mer man lär känna dem, det är också såna som förstör för andra ensamma män eftersom folk bryr sej mindre och mindre.
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:13:11 följande:
    Om alla bortvalda alternativ är ett alternativ som man valt bort så är man inte i ofrivilligt celibat när man väljer bort en 60-åring.
    Och för om det ska vara likadant så måste det vara lika många 60 åriga tanter som vill ha sex med dig som vill ha sex med mig. 

Det ska ju fördelas rättvist mellan dåliga alternativ säger ni ju nu. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-20 20:15:06 följande:
    Javisst!
    Staten  blir ansvarig för vem du knullar. Var det inte det du var intresserad av?
    Ta ett exempel på där kvinnor har det sämre än männen men de flesta kvinnor tycker det är okej då för just den saken ska inte fördelas jämställt mellan könen?
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:13:11 följande: #895
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 20:15:09 följande: #793
    ClumsySmurf skrev 2023-07-19 19:42:47 följande:
    Gräns? Sluta hyckla och låt staten lägga sej i så tant får lite lamkött
    Blir svårt att ens få ett barn med en 60 årig kvinna. 
    Plus att kvinnan har säkert utnyttjad fördelen som kvinnor har jämfört med männen. 
    Om alla bortvalda alternativ är ett alternativ som man valt bort så är man inte i ofrivilligt celibat när man väljer bort en 60-åring.

Anonym (....) skrev 2023-07-20 21:22:35 följande: #898
    Man får inte liknade alternativ som de flesta andra personer fått någon gång eller får just då. 
    Dessutom måste en 60 åring välja en före andra personer. 
    Det är snarare ett hypotetiskt exempelvis som ni använder mer som en förevändning. 
    Om någon ung man skulle sagt att vill ha sex med en 60 åring så hade ni sagt att sex är ingen mänsklig rättighet, inget behov etc. 
     Att sex inte är någon mänsklig rättighet stämmer ju men nu handlade det ju om en 60-årig tant som ville ha lammkött och då är hon ett bortvalt alternativ p.g.a orimligt höga krav och då ska man inte klaga.
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-07-20 21:30:30 följande: #902
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #895
    Och för om det ska vara likadant så måste det vara lika många 60 åriga tanter som vill ha sex med dig som vill ha sex med mig. 

Det ska ju fördelas rättvist mellan dåliga alternativ säger ni ju nu. 
     Det kan vara så men nu är det ju inte jag som klagar på att det inte finns alternativ efter jag valt bort alternativen.
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:36:05 följande:

Man får inte liknade alternativ som de flesta andra personer fått någon gång eller får just då. 
    Det är snarare ett hypotetiskt exempelvis som ni använder mer som en förevändning. 
    Om någon ung man skulle sagt att vill ha sex med en 60 åring så hade ni sagt att sex är ingen mänsklig rättighet, inget behov etc. 
     Att sex inte är någon mänsklig rättighet stämmer ju men nu handlade det ju om en 60-årig tant som ville ha lammkött och då är hon ett bortvalt alternativ p.g.a orimligt höga krav och då ska man inte klaga.
    Och om det ska handla om ingen mänsklig rättighet och rättighet till sex så som ni resonerar vanligen så existerar inte det valet helt enkelt.
    Jag får inte svara på den frågan heller får då vill jag enligt er ha rättighet till någon kvinnas kropp

• Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:38:43 följande:
     Det kan vara så men nu är det ju inte jag som klagar på att det inte finns alternativ efter jag valt bort alternativen.
    Det är inte jag som säger att olika val ska handla om rättighet till sex 
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:38:43 följande:
    Och om jag ska ha ett val så måste 60åriga kvinnor först vilja ha sex med mig.
    Jag ställer inte frågor som jag enbart skulle använda som en förevändning för något annat. 
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-20 21:36:05 följande:

Hon får klaga hur mycket hon vill men de flesta skulle inte göra det. 
    De har redan troligen haft ett liv med sex och förhållande och barn kanske. 
    Det fiinns antagligen dessutom män i liknade ålder som kvinnan. 
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-20 21:50:12 följande:
    Hon får klaga hur mycket hon vill men de flesta skulle inte göra det. 
    De har redan troligen haft ett liv med sex och förhållande och barn kanske. 
    Det fiinns antagligen dessutom män i liknade ålder som kvinnan. 
    Tillägg. 
    Man brukar ofta ha en lägre sexdrift när man blir högre 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?