Anonym (....) skrev 2023-07-15 09:35:55 följande:
Det behöver inte alls handla om rättighet till sex alltid utan något som ni medvetet tolkar fel.
Att man vill exempelvis att andra ska sänka sina krav eller man tycker någon kvinna är oattraktiv om de är feminister
varför ska någon någonsin sänka sina krav?
enkel matte, om det finns 100 kvinnor och 110 män och ingen är poly betyder det alltså att 10 män kommer att bli utan kvinna till följd av naturliga orsaker.
om jag är i en sits där jag kan välja och vraka så tar jag väl det som passar mig bäst? eller menar du på fullaste allvar att det är männen som ska göra upp vilka de anser ?förtjänar kvinnorna mest?? Och kvinnorna ska tacka och ta emot för vad de får?
och hur ska man lösa det för övriga 10 män som är överskott? Ska de fortsätta vara på topp och leva på hoppet? ska de acceptera sitt öde? Ska staten fixa fram kvinnor hux flux? Ska åldersgränser sänkas eller ska männen kanske testa att vara bi/gay? Eller ska de tillgängliga kvinnorna erbjudas på rullande schema till dessa män? Ska det även gälla omvänt där det finns mer kvinnor än män? Eller ska män fortfarande ha rätt till höga krav? En man får alltså anse att en kvinna är oattraktiv? Men en kvinna får inte tycka att en man är oattraktiv utan de ska sänka sina krav? Försöker verkligen förstå din avsaknad av logik.
livet är inte rättvist, och så länge det är snedvriden könsfördelning kommer det vara orättvist åt olika håll. överskott på kvinnor efter världskrigen exempelvis. staten eller religion för den delen ska inte heller styra relationer eller dylikt. Vi alla bör vara fria att välja en partner som vårt hjärta slår för. och bara för att man skulle ha en partner innebär inte det att man har rätt till sex. Bara en parantes som förtydligande.