• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:48:22 följande:

Ok, alla lyckas inte. Fair enough. Det är så världen ser ut. Varför vill du då hitta fel och någon/någon att skylla på? 

Kan du inte sluta insinuera att folk här använder härskartekniker och hatar dig? Om du vill framstå som en reko kille så börja bete dig som en. 

Ca 30% av män lyckas inte och den andelen har ökat under 2010-talet. Den börjar bli så stor att det är ett samhällsproblem.

Vad är en reko kille? Jag förmodar att en stor del av det handlar om att vara någon som går hem hos kvinnor. Det är inte mitt fel att jag har fått personangrepp, utan det beror på att incels är en bespottad grupp som man ser ner på.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-21 23:05:16 följande:
    Ja,men om en person sitter i ett hörn och inte vågar ta kontakt,hur ska man då kunna veta om han har humor och intelligens?
    För min del så är humorn viktigare är intelligens. Men sitter han tyst i ett hörn och inte visar det,hur ska jag då kunna få veta att han besitter humor?
    Nej, det har du helt rätt i men jag tror det är att förenkla att säga att alla som är incel har problem med sånt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:52:43 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:45:30 följande:
    sverigesradio.se/artikel/7422737

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 

Nej, det är inte stor skillnad. Det handlar bara om att det är ett relativt outforskat område. Här har du den rubrik du ville ha:
    nyheter24.se/nyheter/941258-sverige-ar-landet-med-flest-incels-i-varlden
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-21 22:05:53 följande:
    Du vill att staten ska lägga sej i för att du anser att du har rätt till sex, mycket av det du har skrivit i tråden skulle du inte våga yttra dej om IRL eftersom du riskerar att bli utfryst men i tråden spelar du offer.
    Sluta låtsas som att man spottar på ensamma män som grupp när det är du som blir spottad på.
    Varför är det så viktigt att spotta på mig då? Någonting måste det vara med ensamma män som väcker en sån ilska, förakt och avsky.

Visserligen får feminister väldigt mycket onödigt hat från män också, så det handlar väl om att man trampar på en öm tå när ens egna privilegier uppmärksammas.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-15 09:35:55 följande:
    Det behöver inte alls handla om rättighet till sex alltid utan något som ni medvetet tolkar fel. 
    Att man vill exempelvis att andra ska sänka sina krav eller man tycker någon kvinna är oattraktiv om de är feminister 
    varför ska någon någonsin sänka sina krav?

enkel matte, om det finns 100 kvinnor och 110 män och ingen är poly betyder det alltså att 10 män kommer att bli utan kvinna till följd av naturliga orsaker.

om jag är i en sits där jag kan välja och vraka så tar jag väl det som passar mig bäst? eller menar du på fullaste allvar att det är männen som ska göra upp vilka de anser ?förtjänar kvinnorna mest?? Och kvinnorna ska tacka och ta emot för vad de får?

och hur ska man lösa det för övriga 10 män som är överskott? Ska de fortsätta vara på topp och leva på hoppet? ska de acceptera sitt öde? Ska staten fixa fram kvinnor hux flux? Ska åldersgränser sänkas eller ska männen kanske testa att vara bi/gay? Eller ska de tillgängliga kvinnorna erbjudas på rullande schema till dessa män? Ska det även gälla omvänt där det finns mer kvinnor än män? Eller ska män fortfarande ha rätt till höga krav? En man får alltså anse att en kvinna är oattraktiv? Men en kvinna får inte tycka att en man är oattraktiv utan de ska sänka sina krav? Försöker verkligen förstå din avsaknad av logik.

livet är inte rättvist, och så länge det är snedvriden könsfördelning kommer det vara orättvist åt olika håll. överskott på kvinnor efter världskrigen exempelvis. staten eller religion för den delen ska inte heller styra relationer eller dylikt. Vi alla bör vara fria att välja en partner som vårt hjärta slår för. och bara för att man skulle ha en partner innebär inte det att man har rätt till sex. Bara en parantes som förtydligande.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:11:01 följande:
    Män som inte lyckas utan att staten lägger sig är inte relationsmaterial.
    Antagligen tycker du att en ganska stor del av alla män inte förtjänar att leva i relationer och ha en familj. De är för dåliga helt enkelt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:08:20 följande:
    Varför är det så viktigt att spotta på mig då? Någonting måste det vara med ensamma män som väcker en sån ilska, förakt och avsky.

Visserligen får feminister väldigt mycket onödigt hat från män också, så det handlar väl om att man trampar på en öm tå när ens egna privilegier uppmärksammas.

det är dina åsikter folk spottar på, men du bevisar poängen. Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man. 

det är inte ett privilegie jag har att få ligga, det är inte heller en rättighet eller skyldighet och aldrig någonsin ett krav. Din kropp är din, min är min.

• Anonym (Skild)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 23:44:28 följande:
    Nej, men inte är man bra på det. Det finns så enormt många fördelar att leva med andra att man är dålig på relationer om man lever själv annat än mycket korta övergångsperioder.
    Det där var ju märkligt. Felaktigt dessutom. 
    Jag lever ensam nu och det beror inte på att jag är dålig på relationer. 
    Jag har gjort mitt race med barn, villa, vovve och Volvo i 25 år. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:10:38 följande:
    Antagligen tycker du att en ganska stor del av alla män inte förtjänar att leva i relationer och ha en familj. De är för dåliga helt enkelt.
    Varför hittar du på skitåsikter och klistrar på folk? Är det viktigt att övriga är så bedövliga som du redan bestämt dig för? 
    Är du rädd att upptäcka att folk inte är missunsamna och elaka?  
    Är du rädd för att upptäcka att du har fel uppfattning om oss övriga? Att problemet till din ensamhet ligger hos dig? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:01:53 följande: #1023
    Anonym (Sol) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #1014

Anonym (hej) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #1012
    sverigesradio.se/artikel/7422737

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 
    Nej, det är inte stor skillnad. Det handlar bara om att det är ett relativt outforskat område. Här har du den rubrik du ville ha:
    nyheter24.se/nyheter/941258-sverige-ar-landet-med-flest-incels-i-varlden
    "Sverige är landet med flest incels i världen" är clickbait rubriken du ville ha.
    Kolla källan
    - De flesta besökarna på forumen är amerikaner, men sett till befolkningsmängd finns en betydligt större andel besökare från Sverige än från USA

www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2020-03-04-kvinnohat-och-valdshyllningar-i-digitala-incelmiljoer.html
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?