• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Akademikern)

    Jorden är överbefolkad. Det är den främsta anledningen till alla våra miljöproblem som i sin tur kommer att orsaka allt större ekonomiska och humanitära problem.

  • Lönnsirap
    Anonym (Jakob) skrev 2023-11-03 21:08:55 följande:
    Självklart gick jag in med ett glatt och öppet sinne i mitt sökande efter en livskamrat, men man orkar inte med hur många bakslag som helst. Tror du att jag skrev att jag är en deprimerad jävel som hoppas på det bästa i de kontaktsidor jag var med i eller i andra försök att hitta min själsfrände? Allt och alla har sina gränser och jag kom till min för fem år sedan. Nu handlar allt om att hålla sig ovanför ytan och i det längre perspektivet hoppas att jag inte blir liggande i lägenheten alltför länge innan min hädangång upptäcks. Det låter mobilt, jag vet. Men det är min framtid snarare än något annat.
    Jag blir rörd över att du delar med dig av ditt förlorade hopp och tänker inte försöka låtsas som att det nog finns någon där för dig.

    Livet är helt enkelt inte rättvist och medan vissa har mängder av val gällande livspartners, har andra faktiskt svårt att få till det.

    Det finns många problematiska saker med incel-rörelsen, men ni män som faktiskt inser att det faktiskt inte kommer gå att skaffa en partner och faktiskt landar i acceptans är faktiskt inte det. 

    Jag håller tummarna för att du är frisk och kry som gammal och att du orkar odla andra relationer och grejer i livet.
  • Anonym (E)
    Peterheter skrev 2023-11-03 11:10:22 följande:
    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.


    Eller så steppar männen upp. Problemet kanske är att männen behöver jobba med sig själva och lära sig grundläggande empati, sociala förmågor, vara jämställda och generösa? Inte bete sig som mansbebisar och ständigt sätta sig själva i första rummet, inte bidra en millimeter till hushållsarbetet och vara ointresserade av sin partner. Jag tror kvinnor som är singlar i många fall har det fan så mycket roligare som slipper curla dessa jättebebisar. 
  • Anonym (Lika mycket  värda)

    Intressant det du skriver menen naturlig minskning av jordens befolkning på alla sätt positiv! 
    Mindre krig mindre rovdrift mindre svält mindre arbetslöshet mindre bostads brist
    helt enkelt allt blir bättre med en globalt minskning av den invasiva arten Homosapiens.

  • Valuta2019
    Anonym (E) skrev 2023-11-04 11:23:48 följande:
    Eller så steppar männen upp. Problemet kanske är att männen behöver jobba med sig själva och lära sig grundläggande empati, sociala förmågor, vara jämställda och generösa? Inte bete sig som mansbebisar och ständigt sätta sig själva i första rummet, inte bidra en millimeter till hushållsarbetet och vara ointresserade av sin partner. Jag tror kvinnor som är singlar i många fall har det fan så mycket roligare som slipper curla dessa jättebebisar. 
    självklart finns det vissa män som kunde var mycket bättre, men trådstartaren pratar ju om någon mycket större. skulle 100 kvinnor få frågan om de skulle kunna vara ihop med en manlig städare? svarat är till 99% nej. Skulle män få frågan. skulle du kunna vara ihop med en kvinnlig städare så skulle svaret till 99% vara ja. 
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (E) skrev 2023-11-04 11:23:48 följande:
    Eller så steppar männen upp. Problemet kanske är att männen behöver jobba med sig själva och lära sig grundläggande empati, sociala förmågor, vara jämställda och generösa? Inte bete sig som mansbebisar och ständigt sätta sig själva i första rummet, inte bidra en millimeter till hushållsarbetet och vara ointresserade av sin partner. Jag tror kvinnor som är singlar i många fall har det fan så mycket roligare som slipper curla dessa jättebebisar. 
    Kvinnor bryr sig nästan bara om status hos mannen så det där andra kan du glömma.

    Männen behöver steppa upp på så vis att de blir mer produktiva och tjänar mer.
  • Anonym (Mann4)
    Valuta2019 skrev 2023-11-04 11:59:30 följande:
    självklart finns det vissa män som kunde var mycket bättre, men trådstartaren pratar ju om någon mycket större. skulle 100 kvinnor få frågan om de skulle kunna vara ihop med en manlig städare? svarat är till 99% nej. Skulle män få frågan. skulle du kunna vara ihop med en kvinnlig städare så skulle svaret till 99% vara ja. 
    Kvinnor värderar sig själva efter statusen på den man de väljer. Så om de skulle välja en städare skulle de känna sig värdelösa.

    Motsvarigheten för män är utseende. Män värderar sig efter kvinnans utseende. Om de får en mycket överviktig och ful kvinna kommer männen att må dåligt.
  • Anonym (Spola)

    Om en man är godkänd av andra kvinnor så måste han vara nåt speciellt.

  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 12:10:29 följande:
    Kvinnor värderar sig själva efter statusen på den man de väljer. Så om de skulle välja en städare skulle de känna sig värdelösa.

    Motsvarigheten för män är utseende. Män värderar sig efter kvinnans utseende. Om de får en mycket överviktig och ful kvinna kommer männen att må dåligt.
    Så även kvinnorna behöver steppa upp. När de blir snygga ökar de motivationen hos männen att ge dem det de vill ha.

    Finns för många lata män som vill ha snygga kvinnor och är oförstående varför de inte får det.

    Finns för många lata kvinnor som vill ha högstatusmän men som är oförstående till varför de inte får det.
  • Anonym (Mini)
    Valuta2019 skrev 2023-11-04 11:59:30 följande:
    självklart finns det vissa män som kunde var mycket bättre, men trådstartaren pratar ju om någon mycket större. skulle 100 kvinnor få frågan om de skulle kunna vara ihop med en manlig städare? svarat är till 99% nej. Skulle män få frågan. skulle du kunna vara ihop med en kvinnlig städare så skulle svaret till 99% vara ja. 
    Nej, det gäller på samma sätt för kvinnor. Beror på i vilka kretsar men kom igen..det handlar om en livskamrat och inte nån att bara ligga med. Man söker sig till sina likar.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav