• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 19:57:42 följande:
    Vad hen menade egentligen 
    Jag förstår att det du menar är att kvinnor ska fördelas bland männen och att du förväntar dig kvinnor ska acceptera det.

    Vilket är ett helt absurt resonemang. Skärp dig för helvete. Sluta spamma forumet med ditt gnällande, ta hand om din egen skit. Fan, GÖR dig mer attraktiv då, ta något jävla ansvar över dig själv. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 20:06:11 följande:
    Kvinnor har en fördel nuförtiden. 

    Att männen hade mer makt förut hjälper inte så mycket dagens generationer 
    Då ska du berätta vad det är för "fördel" kvinnor har nu som männen inte har.

    Du hävdar det, då ska du bara inse att bevisbördan ligger hos dig med.

    Så så släng fram nu med bevis på vad det är för fördelar en kvinna har som männen inte har?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 19:57:42 följande:
    Vad hen menade egentligen 
    Enligt VEM?  Enligt DIG?
    Det är ju DU som hävdar detta att hen menade så..

    Dock så är det inget han skriver, så det är bara något som existera i din egna fantasi detta med "vad hen menade egentligen".  Kan du fatta detta?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonymen)

    Här ska inget sänkas som sagt. Snarare gnällcelsen som skulle behöva höja sitt eget värde om de nu vill se något hända i positiv bemärkelse. Träna bort era fula feta fläskmagar och kom i form. Läs en bok eller två om hur man beter sig socialt och i synnerhet då för att lyckas med kvinnor.

    Gör något konstruktivt och sluta med detta passivt aggressiva tjöt om något som ändå aldrig kommer att ske. 

  • Anonym (Mini)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-22 05:24:51 följande:

    Här ska inget sänkas som sagt. Snarare gnällcelsen som skulle behöva höja sitt eget värde om de nu vill se något hända i positiv bemärkelse. Träna bort era fula feta fläskmagar och kom i form. Läs en bok eller två om hur man beter sig socialt och i synnerhet då för att lyckas med kvinnor.

    Gör något konstruktivt och sluta med detta passivt aggressiva tjöt om något som ändå aldrig kommer att ske. 


    +1 på det.

    Säg att man inte lyckas så bra i sitt yrke, är det då andras fel? Så jäkla orimlig tanke att lägga ansvaret utanför sig själv. Gör man den tankevurpan så är det rättså givet att varför man inte är så bra som man vill vara.

    Världen ser annorlunda ut än för 30 år sen, anpassa er eller för inte era gener vidare.
  • Anonym (Å)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-18 01:50:36 följande:
    Och hur många orgasmer får du vid sex?
    Kvinnor som får orgasm vid sex kan få flera. 
    Jag är kvinna och kan inte få flera orgasmer vid samma tillfälle, utan max 1. Betyder det då att jag kan ha ömsesidigt sex?
  • Anonym (Vad är problemet?)
    Mimosa86 skrev 2023-11-21 20:00:58 följande:
    Därför att det kommer försätta kina i en finansiell kris när samhället inte kan drivas runt pga av avsaknad av arbetskraft (medan den äldre enorma populationen som inte jobbar kommer kosta samhället enormt). Länder i ekonomiskt fall tenderar att bli desperata. De startar oftare krig för att utöka sitt territorium. Det är en farlig framtid vi står inför..
    Ja, Kina ja men det beror på politiska beslut inte på att kvinnor valt bort att skaffa en man. I Kina ses det av många som en stor skam att vara kvinna och inte gift så i princip alla kvinnor vill ha en man. Anledningen till att det varit så drastisk minskning av den arbetsföra befolkningen där är förbudet att skaffa mer än ett barn. Många kvinnor som blev gravida med barn nummer två blev tvingade till abort. Nu kommer dock Kina till rätta med dessa problem då två-barns generationen är i arbetsför ålder nu.

    I den större delen av övriga världen sker minskningen inte alls så snabbt och oftast inte alls för världens befolkning ökar fortfarande. Det går inte att använda Kina som ett exempel på vad som händer när kvinnor väljer bort män då kvinnor där vill ha en man och gärna flera barn.

    Om du nu vill stödja din tes så är det Japan eller Italien du borde titta på. Där har kvinnor inte valt bort män utan snarare familj på grund av svårigheterna med att ha familj och jobbkarriär samtidigt. Ok detta medför en del problem för dem men det går inte så dåligt för dem att det kan kallas kris på grund av detta samt startar de heller inga krig. 

    Nej, jag ser fortfarande inga problem med att världens befolkning minskar i lagom takt.
  • Anonym (Love)

    Jag förstår inte problemet? 


    Varför i hela världen skulle folk sänka sina krav på partner? Personligen borde folk höja kraven, både på partner och relationen innan dom skaffar barn. 


    Visst, det kanske gör att det föds färre barn, men jag ser inget som helst problem med det, barn borde födas önskade och älskade, med föräldrar som har förmåga och vilja att ta hand om dem. Där är det ju väldigt många, främst män, som fallerar. 

  • Anonym (x2y)

    Nej, jag hade aldrig sänkt något krav bara "för att" om jag inte kände attraktion eller starka känslor. Skulle det aldrig ha gått. Ungefär som att tvinga sig in i en relation.

    Med tanke på vad man ska ha, inte ha. Vara si så. För båda könen. Är jag inte förvånad att vi har flest singelhushåll i Sverige. Och att saker avtar. Låter ibland mer som man ska köpa en avelshäst eller söker sig till en topptjänst. Vi kanske har slagit knut på oss själva. Och gjort det mer krångligare än det behöver vara. Dock går ju vissa saker inte att bortse ifrån. Som det jag nämnde ovanför. 

    Är lättad att jag har den lyxen att inte vara intresserad av män på ett romantiskt sätt eller något intresse av att dejta. Känns som man slipper århundradets huvudvärk haha. 

  • Anonym (Snedvridet argument)
    Att jordens befolkning minskar är inte en nackdel, tvärtom.

    Så om kvinnor hellre är ensamma än tillsammans med någon de bara nöjer sig med är det inget vi behöver oroa oss för.  

    Att gå baklänges i utvecklingen känns som ett nederlag, så istället för att kvinnor ska sänka sina krav vore det mer logiskt att mannen generellt sett höjer sin standard. 

Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav