• Maja2003

    Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta

    www.svt.se/nyheter/utrikes/hamas-attack-mot-israel

    14:16.

    "Samtidigt gratulerar vi er vars nära och kära förärats med martyrskap, säger Hassan Nasrallah och syftar på de civila som dött, enligt kanalen."

    Vilka friska människor gratulerar folk vars anhöriga dött?

    Det är så här islamism fungerar. Ju fler palestinier som dör, desto bättre för Hamas och Hizbollah. Det är av denna anledning Hamas placerar sig själva i de mest tättbefolkade områdena i Gaza, så att om Israel slår till mot dem kommer de döda massa civila samtidigt. Så kan Hamas går ut till världspressen och säga "Israel dödar våra barn".

    Sluta säg att Israel mördar. De måste slå tillbaka mot Hamas, och det är omöjligt att göra det utan att massa civila dör, pga hur Hamas och andra islamister är funtade.

  • Svar på tråden Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-14 14:26:46 följande:
    Du pratar om Hamas men det är civila palestinier som drabbas av apartheidregimen! Läs rapporten!
    Jag pratade inte om Hamas och du har inte läst mitt svar. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-14 13:47:28 följande:
    Apartheid pågår i HELA ISRAEL! Lär dig vad apartheid betyder innan du uttalar dig. Läs rapporterna!
    Ett enda exempel på det? 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-14 13:56:51 följande:
    Jag har inte sett några som helst bevis för det du pratar om. Häromdagen bombade israel en ambulanskonvoj men inga bevis överhuvudtaget om att det var Hamas i konvojen. Samma med sjukhus...utländska läkare som jobbar på dessa sjukhus hävdar att Hamas inte har något med sjukhus att göra.
    Och jag har sett bilder/video på det som finns under dessa sjukhus. Indonesiska sjukhuset t.ex. Det finns en Hamas-bas direkt under det. Man har byggt sjukhuset ovanpå. Har sett bilder på innan sjukhuset byggdes. Då fanns redan Hamas-basen där. Finns att se i filmen som jag länkade till, den från IDF. 
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Håpp) skrev 2023-11-14 15:08:33 följande:
    Du blandar ihop det med låtsasordet islamofobi.
    Så länge barnen är med i krigsproduktionen, antingen som mänskliga sköldar eller i produktion av vapen så är de faktiskt giltiga mål.
    Det är Hamas som involverar barnen, blodet är på deras händer och på de som stöder Hamas
    Du visar vad du för en. I min värld är barnen aldrig ett legitimt mål. 

    Men Hamas tycker nog, precis som du, att barnen kan vara legitima mål. Hur känns det?
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-14 14:02:35 följande:
    Det här bara sammanfattning av en mycket omfattande rapport från HRW. 



    Om man citerar något så anger man en länk så att folk själva kan titta på hela artikeln. Du skulle ju ha kunnit ta ut bara den delen som passar dina syften. 

    Det här är ungefär det som jag själv har medgett, så jag vet inte vad du bråkar om. Om du läser texten ordentligt, så säger den ju att det som har hänt uppgår till apartheid "in certain areas". Det kan vara ganska begränsat alltså, enskilda händelser. Dessutom antagligen på Västbanken eller på Gaza. Det står ju INTE att det skulle vara på Israels territorium. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-14 15:21:10 följande:
    Ett enda exempel på det? 
    Jag har redan gjort många gånger med många olika exempel och källor. Men här kommer en till...igen.

  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-11-14 14:17:55 följande:
    haha ja just det..rapporten kan inte vara sannn eftersom den påvisar hur är Israel apartheidregim och inte någon annan? Det är väl klart att det är inte palestinier som utövar apartheidregim. Det är Israel som förtrycker, fördriver, mördar och diskriminerar och det finns bevis för det. Du pratar om Hamas men det är civila palestinier som apartheidregimen vänder sig mot! Läs rapporten!
    Gör upp din egen tråd och se om någon vill diskutera det. Den här tråden handlar inte om hela situationen sedan 1948.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-14 15:31:10 följande:



    Om man citerar något så anger man en länk så att folk själva kan titta på hela artikeln. Du skulle ju ha kunnit ta ut bara den delen som passar dina syften. 

    Det här är ungefär det som jag själv har medgett, så jag vet inte vad du bråkar om. Om du läser texten ordentligt, så säger den ju att det som har hänt uppgår till apartheid "in certain areas". Det kan vara ganska begränsat alltså, enskilda händelser. Dessutom antagligen på Västbanken eller på Gaza. Det står ju INTE att det skulle vara på Israels territorium. 
    Ja men detvär precis det jag gör. Men då säger du att du inte vill läsa. 🤣🤣🙈 Jo, läs rapporten...apartheidregim råder i HELA Israel.
Svar på tråden Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta