Jag har svårt att förstå att man i en relation inte känner attraktion och sexlust.
jag levde i ett sådant förhållande i många år. Vi träffades när vi var unga. Jag man 21 år hon 18 år. Hon flyttade in till mig efter gymnasiet. Jag gjorde militärtjänst och började sedan att arbeta igen.
tre barn på 7 år. Det var inget bra förhållande. Det var hemskt. Vi separerade efter ca 11 år. Hon hade ingen sexlust alls ganska tidigt i vår relation.
jag var frustrerad och arg den mesta av tiden. Sexlusten går väl upp och ner i perioder men att leva utan sex och ömhet är själsdödande.
vi bråkade även mycket om städning hon var slarvig och såg inte hur rörigt det var jag insett f det inte men helt klart skulle vi separerat redan innan vi fick första barnet
jag tror inte man kan få ett rikt och spännande sexliv om någon är så som din man och min ex-fru
det känns så tomt och ensamt. det du kan göra är att fråga honom och prata om hur du känner det ge det sedan några månader. säg inte då att du vill lämna honom även om du känner det
har inget förbättrats efter 2-3 månader så får du ta upp det en gång till och förklara en gång till och då kan du ju förklara att du kanske lämnar honom och bygger upp ett nytt liv.
sex är viktigt precis som att man kan prata med sin partner och dela några intressen en partner ska vara ens bästa vän
ovanligt att det är mannen som saknar sexlust är din man öppen och lyhörd kommer han att förstå tar han dig på allvar kommer han att förstå och kämpa för en förändring
stanna inte kvar om du är missnöjd finns ingen anledning
en separation är jobbig i inledningsfrasen men eter ett tag känns det bättre och sen inser man hur dålig relationen var man mår så mycket bättre efter ett tag och säkert den som blev lämnad också
det var min fru som lämnade mig hon var otrogen. det tog lång tid men sen mådde jag väldigt bra efter något år kunde jag inte förstå att jag hade levt med henne i 11 år.