• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 16:43:21 följande:
    Känner mig bara äcklig. Och dum som trodde att han tyckte om mig som person.
    Vi har haft fantastiskt sex,  som båda var med på. Men nu inser jag att han bara ville för att jag gör sånt hans fru inte går med på. Jag har bara varit ett hål. Eller flera. 

    Jag tände på honom för att jag trodde han gillade mig helt enkelt. 
    Men du, om jag inte minns fel så träffades ni just för att ha sex? Tillsammans med hans vän? Ber om ursäkt om jag minns fel, men undrar hur denna insikt har kommit nu? Du borde rimligtvis ha insett vad han är för typ av man?

    Har du någon diagnos? Känns inte riktigt sunt detta. Du har ju gått ut med ditt nick i tråden och minns tydligt en annan stormig relation du beskrev för några år sedan. Du träffade en man och ni blev genast helt uppslukade av varandra innan det slutade i katastrof. Det verkar alltid bli så väldigt dramatiskt och som att du inte riktigt klarar av att hantera känslor.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-12 16:58:15 följande:
    Men du, om jag inte minns fel så träffades ni just för att ha sex? Tillsammans med hans vän? Ber om ursäkt om jag minns fel, men undrar hur denna insikt har kommit nu? Du borde rimligtvis ha insett vad han är för typ av man?

    Har du någon diagnos? Känns inte riktigt sunt detta. Du har ju gått ut med ditt nick i tråden och minns tydligt en annan stormig relation du beskrev för några år sedan. Du träffade en man och ni blev genast helt uppslukade av varandra innan det slutade i katastrof. Det verkar alltid bli så väldigt dramatiskt och som att du inte riktigt klarar av att hantera känslor.
    Har jag gått ut med något nick? 😱 hoppas inte. Då måste tråden ryka. 
    Ja vi träffades genom hans vän, för att ha sex. Men jag har inte varit uppslukad av någon annan. Lämnade ett långt förhållande utan känslor, eller för den delen sex,  innan  jag träffade den här mannen. Vi träffades för sex och sen blandade han in känslor. Och jag föll för det.

    Jag har ingen diagnos. Är bara ledsen att aldrig räcka till. 
    Det har legat och grott, men igår kväll började jag bara känna mig äcklig. Har aldrig gjort något jag inte vill, det vill jag understryka. Men att han utnyttjat att jag vill, helt enkelt. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 16:43:21 följande:
    Känner mig bara äcklig. Och dum som trodde att han tyckte om mig som person.
    Vi har haft fantastiskt sex,  som båda var med på. Men nu inser jag att han bara ville för att jag gör sånt hans fru inte går med på. Jag har bara varit ett hål. Eller flera. 

    Jag tände på honom för att jag trodde han gillade mig helt enkelt. 
    Så han hade tackat nej till sex med dig, om du inte gått med på de sakerna, utan bara samma typ av sex som hans fru ger, då hade denna relation aldrig utspelat sig?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-12 17:10:13 följande:
    Så han hade tackat nej till sex med dig, om du inte gått med på de sakerna, utan bara samma typ av sex som hans fru ger, då hade denna relation aldrig utspelat sig?
    Det tror jag inte. Oftast är der vanligt sex. Mjukt och fint.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 17:16:30 följande:
    Det tror jag inte. Oftast är der vanligt sex. Mjukt och fint.
    Jag har väldigt svårt att hänga med i vad du menar.

    Vad tror du inte?

    Du skriver ju att det var på grund av det annorlunda sexet som han valde att träffa dig. Att han bara ville för att du ger en viss typ av sex. Det betyder att han inte hade velat träffa dig annars.

    Eller menar du att är det vanligt, mjukt fint sex som han inte får av sin fru, som du erbjöd?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-12 17:26:24 följande:
    Jag har väldigt svårt att hänga med i vad du menar.

    Vad tror du inte?

    Du skriver ju att det var på grund av det annorlunda sexet som han valde att träffa dig. Att han bara ville för att du ger en viss typ av sex. Det betyder att han inte hade velat träffa dig annars.

    Eller menar du att är det vanligt, mjukt fint sex som han inte får av sin fru, som du erbjöd?
    Jag svarade på din direkta fråga. Om han hade tackat nej till sex med mig om jag inte gjorde de extra sakerna. Och det tror jag inte, men de kanske var bidragande till att han ville. 

    Men jag vet att han gjort saker med mig han inte testat innan. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 17:30:04 följande:
    Jag svarade på din direkta fråga. Om han hade tackat nej till sex med mig om jag inte gjorde de extra sakerna. Och det tror jag inte, men de kanske var bidragande till att han ville. 

    Men jag vet att han gjort saker med mig han inte testat innan. 
    Men i så fall så stämmer det ju inte det du skrev förut, att han ville bara för att du gick med på de sakerna. Det var ju därför du anser att du är äcklig
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-12 17:37:08 följande:
    Men i så fall så stämmer det ju inte det du skrev förut, att han ville bara för att du gick med på de sakerna. Det var ju därför du anser att du är äcklig
    Nej jag är äcklig för att jag inte fattade skillnaden. Att jag trodde att han tyckte om mig. Min person. Inte för att jag var intresserad av en speciell typ av sex. Att jag trodde att jag betydde något. Försökte hålla kontakten.
    Försökte förstå. 
    Men jag gör det nu. Det betydde inget. Han sa att han älskade mig för att det är sånt man säger till sin älskarinna, det ingår i spelet. Och jag var för dum för att förstå det. Trodde han menade det. 
  • Lynx123

    Du är varken den första eller den sista att gå på den niten. Det gör dig inte äcklig eller sämre än någon annan! När inte de tankarna, de leder bara till nojja! Se framåt, inte bakåt. Jag lovar att vi alla har begått olika slags misstag i våra liv. Det gör oss inte äckliga. Det är livsläxor helt enkelt, och de gör oss starkare! 

  • Anonym (f)

    Jag tror han kan vara en narcissist. Jag vet inte vad jag tidigae sagt om det i tråden, men beteendet stämmer mer och mer med en sådan. Då har han liksom stulit av din energi hela tiden. En del av vad de gör är att göra sig av med ett supply när han inte riktigt längre får det han behövde.

    Det kan också bara vara att han hittat en annan som tillför det han behöver. Narcissister kan vara väldigt övertygande, men de skapar själva inte starka känslomässiga band, vilket partnern som är normal gör. Därför kan de bara försvinna när de känner att de kan få något annat, de känner inget särskilt inför det, eftersom de inte skapat samma band.

    När de försvunnit, men plötsligt kommer tillbaka, är det ofta för deras nuvarande relation går dåligt och de inte får tillräckligt med energi av den människan. De är uttråkade helt enkelt, eller olyckliga.

Svar på tråden Han vågar inte