• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 17:43:17 följande:
    Nej jag är äcklig för att jag inte fattade skillnaden. Att jag trodde att han tyckte om mig. Min person. Inte för att jag var intresserad av en speciell typ av sex. Att jag trodde att jag betydde något. Försökte hålla kontakten.
    Försökte förstå. 
    Men jag gör det nu. Det betydde inget. Han sa att han älskade mig för att det är sånt man säger till sin älskarinna, det ingår i spelet. Och jag var för dum för att förstå det. Trodde han menade det. 
    Så varför skrev du det då om att han ville bara för att han fick en viss typ av sex av dig? Vad ville du poängtera med det?
  • Anonym (f)

    Det stämmer även med hur du mår nu, jag har i halva mitt liv varit med en diagnosticerad narcissist med antisociala drag. Det har tagit mig flera år att må bra igen, jag litar fortfarande inte på mitt eget omdöme när det gäller män, jag lever därför ensam, jag har lärt mig att när jag känner en häftig attraktion till någon (vilket inte är jätteofta) så är det ofta en red flag för min del. Jag har vuxit upp med en förälder med sådana drag, vilket kanske förklarar varför jag dras till den typen av män.

  • Anonym (f)

    Efteråt: Man känner sig värdelös och som man inte har något kvar att ge. Man känner sig beroende av personen. Man lägger saker på sig själv. Man kommer stegvis känna sig dum och lurad, men det ska man inte göra egentligen, de kan vara väldigt övertygande. Det är deras sätt att överleva, därför är de bra på det.

  • Analoga

    Ynkrygg. Men ligga kunde han..

    Kommer aldrig förstå varför så många gifta som säger sig leva i kärleks o sex lösa förhållanden, inte skiljer sig??

    Varför i helvete sitter man kvar i det?

    Då ska man ju stå sitt kast o inte vänstra runt!

  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-12 18:11:32 följande:
    Så varför skrev du det då om att han ville bara för att han fick en viss typ av sex av dig? Vad ville du poängtera med det?
    Jag vet inte. Ville bara skriva av mig.
    Var så ledsen. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 17:08:09 följande:
    Har jag gått ut med något nick? 😱 hoppas inte. Då måste tråden ryka. 
    Ja vi träffades genom hans vän, för att ha sex. Men jag har inte varit uppslukad av någon annan. Lämnade ett långt förhållande utan känslor, eller för den delen sex,  innan  jag träffade den här mannen. Vi träffades för sex och sen blandade han in känslor. Och jag föll för det.

    Jag har ingen diagnos. Är bara ledsen att aldrig räcka till. 
    Det har legat och grott, men igår kväll började jag bara känna mig äcklig. Har aldrig gjort något jag inte vill, det vill jag understryka. Men att han utnyttjat att jag vill, helt enkelt. 
    Ok, då var det någon annan som outade sig i tråden.

    Ja, det låter som att du på något sätt förträngt hur ni träffades. Förhoppningsvis är det här ett steg på rätt väg.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-12 19:38:15 följande:
    Ok, då var det någon annan som outade sig i tråden.

    Ja, det låter som att du på något sätt förträngt hur ni träffades. Förhoppningsvis är det här ett steg på rätt väg.
    Har jag absolut inte. Men jag trodde det jag kände var på riktigt ändå. 
    Bara för att vi träffades för en speciell sak, på mitt initiativ, betyder ju inte det att man inte kan känna saker. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 19:52:32 följande:
    Har jag absolut inte. Men jag trodde det jag kände var på riktigt ändå. 
    Bara för att vi träffades för en speciell sak, på mitt initiativ, betyder ju inte det att man inte kan känna saker. 
    Att en gift man bokar in en ren sexträff säger mycket om honom.
  • Anonym (Deppig)

    Vi har i alla fall brutit kontakten nu.
    Tyvärr på hans initiativ och inte mitt, önskar att jag sagt det först.

    Men han skickade i alla fall ett meddelande att vi inte kan ses något mer utan någon mer förklaring. 

    Jag är jätteledsen, självklart, men på något sätt så är jag ändå glad att han hörde av sig. Vet inte om jag hellre velat att det rann ut i sanden (eftersom jag nu inte klarar av att bryta kontakten själv) så att jag inte behövt känna det här slaget i magen. 

    Hoppas att det löser sig för han och hans fru, att de kan fixa det som är trasigt mellan dem. 

  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 23:37:19 följande:

    Vi har i alla fall brutit kontakten nu.
    Tyvärr på hans initiativ och inte mitt, önskar att jag sagt det först.

    Men han skickade i alla fall ett meddelande att vi inte kan ses något mer utan någon mer förklaring. 

    Jag är jätteledsen, självklart, men på något sätt så är jag ändå glad att han hörde av sig. Vet inte om jag hellre velat att det rann ut i sanden (eftersom jag nu inte klarar av att bryta kontakten själv) så att jag inte behövt känna det här slaget i magen. 

    Hoppas att det löser sig för han och hans fru, att de kan fixa det som är trasigt mellan dem. 


    Det kanske är därför han inte gav dig någon förklaring.
    Hans fru kanske har fått veta eller fattat misstankar.
    Oavsett så ska du vara glad att vara av med honom.
    Han har bara sårat dig och betett sig rövigt.
    Fokusera på att ta hand om dig själv nu.
Svar på tråden Han vågar inte