• Anonym (Anonym)

    Sonens pappa har skaffat en ny familj och glömt bort vår son

    Jag var tillsammans med en kille när jag var yngre. Jag blev gravid och valde att behålla men han ville att jag skulle göra abort. Sen gjorde vi slut. Och han verkar inte ha något större intresse av vår son nu när han har hittat en annan tjej som han skaffat barn med. Han verkar helt ha glömt bort vår son. Han betalar underhåll men de träffas väldigt sällan. Han har ju en ny familj nu och han bor långt bort. Han har två barn med den nya tjejen, som han dessutom numera är gift med. 

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till min son. Det känns så ledsamt. Jag märker att han saknar sin pappa och jag märker att han tänker på honom. Det gör så ont i mig. Vår son fyller snart 14. 


     

  • Svar på tråden Sonens pappa har skaffat en ny familj och glömt bort vår son
  • Anonym (laserkvinnan)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-23 11:43:48 följande:

    Hon har ansvar för att hon födde barnet, det var hennes val. Men inte ansvar för att han lämnade och struntade i barnet. Det är inte hennes ansvar, även om hon visste om det innan. 


    Ja, hon visste om riskerna och hon har fått ta dubbelt ansvar för att uppfostra sonen. Men det är likväl inte hennes fel att pappan lämnade de båda. 


    Resonerar du på samma sätt i länder där abort är förbjudet? Bara för att abort är tillåtet i Sverige så är det inget alternativ för alla. Om TS inte ville göra abort hade hon inget val än att ta hand om barnet. 


    Kan man inte tänka sig abort ska man inte sära på benen för fel karl, tycker jag.

    Då kan du verkligen inte ens ha sex en gång med en man som du inte kan tänka dig att ha ett barn med, för hur korkat vore inte det?
  • Tow2Mater

    Du skriver han bor långt bort, hur långt bort handlar det om? Kan du underlätta kontakten genom att t ex du och sonen åker dit i sommar?

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-23 11:18:11 följande:

    Spelar ingen roll. Alla vet att resultatet av sex kan bli ett barn, och både mannen och kvinnan har ansvar för det. Här valde mannen att skita i sitt ansvar och lämna över det till kvinnan. Så nej, det är inte hennes fel att han gjorde så, det är enbart hans fel. 


    Du måste skilja på sakerna. Ja, det var hennes val att föda barnet, hon bestämmer över sin kropp. Men när barnet är fött valde han att skita i det. Det valet gjorde han själv. 


    Ja, bådas ansvar, hon tog sitt ansvar men inte han
  • Anonym (Mia)
    Anonym (laserkvinnan) skrev 2024-03-23 11:53:12 följande:
    Kan man inte tänka sig abort ska man inte sära på benen för fel karl, tycker jag.

    Då kan du verkligen inte ens ha sex en gång med en man som du inte kan tänka dig att ha ett barn med, för hur korkat vore inte det?
    Hört talas om preventivmedel?

    Sedan var det väl han som inte ville ha barn med henne, så han borde inte ha sex om han ville ta konsekvenserna och ansvaret för det. 
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-23 12:34:13 följande:
    Hört talas om preventivmedel?

    Sedan var det väl han som inte ville ha barn med henne, så han borde inte ha sex om han ville ta konsekvenserna och ansvaret för det. 
    Jaja, folk har sex. Hört talas om alkohol? 
  • Hermis123

    Set spelar ingen roll om han inte ville bli pappa! Det spelar ingen roll kvinna behöll ett barn mot hans vilja! Det spelar ingen roll om han k******* alkoholpåverkad! Ett barn är fött, och då är man förälder och har ansvar!  Du kan inte komma ifrån det, du har ansvar.   Barn som växer med frånvarande fäder, toppar självmordsstatistiken som vuxna, toppar Statistiken på fängelse intagna, psykisk Ohälsa, dålig skolgång, sämre med relationer! När ett barn kommer ut i världen och du aktivt förstör en människans liv är du bara en äcklig person!  Sånna män borde få barn förbjud och aldrig tillåtas få barn I sitt liv igen! Du är inte bättre en än kriminell eller våldtäksman, vet su varför ? För att du förstör en människas liv fast  lagligt. Läs på om skador ett barn som växer utan föräldrar och bilda er lite!  Ni kan inte skylla på mamman, för vad mamman har gjort spelar ingen roll! Det handlar om ett barn och det barnets rättigheter!  Jag tycker att du ska gå till familjerätten och anmäla umgängessabotage, men också försöka få högre barnunderhåll!  Barnunderhållare ska vara i proportion till hans lön, han får inte komma undan på försörjningsbiten iaf!  Du kanske inte får ut något, men du vet i slutändan att du har gjort allt för att stå upp för ditt barns rättigheter!  Till er andra som Försvarar dom här männen Eller står upp för deras rätt att välja bort sina barn! Få och utbilda er och skaffa lite värderingar!

  • Anonym (laserkvinnan)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-23 12:34:13 följande:
    Hört talas om preventivmedel?

    Sedan var det väl han som inte ville ha barn med henne, så han borde inte ha sex om han ville ta konsekvenserna och ansvaret för det. 
    Det är alltid kvinnan och framförallt barnet som får konsekvenserna i praktiken.
    Att då ha sex med en omogen snubbe är lika smart som att springa in i väggen i hög fart.

    Hur kan man inte vilja bättre för sitt barn än att beröva det hälften av sina kontakter och möjliga tillgångar redan innan det är fött?
  • Anonym (Alexandra)

    Alltså, det känns så oerhört barnsligt att tjafsa om vems fel det var. Eh, ja, det är ju såklart bådas fel att situationen är som den är. Vi vet inte hur noga de var med skydd. Ville han inte ha barn och valde att ha oskyddat sex är det ju hans eget fel att han har ett barn med TS just nu. 

    Men TS har ju vetat premisserna sen början av graviditeten. Pappan har aldrig varit intresserad av att vara involverad och har varit tydlig med det från start. Då fungerar det ju inte att komma och gråta efter femton år att pappan fortfarande inte är intresserad. Jaha? Ville hon ha ett barn med en involverad pappa borde hon ju inte ha skaffat barn med den här killen. Han dolde ju inte direkt att han inte var intresserad av barnet.

    Han har ju inte heller "skaffat en NY familj" som TS kallar det, just för att han aldrig var en familj med TS och barnet. Han fick ett barn, som han försörjer, men sen har han skaffat familj med en kvinna han älskar och har gift sig med. 

  • Hermis123
    Anonym (Alexandra) skrev 2024-03-23 17:28:53 följande:

    Alltså, det känns så oerhört barnsligt att tjafsa om vems fel det var. Eh, ja, det är ju såklart bådas fel att situationen är som den är. Vi vet inte hur noga de var med skydd. Ville han inte ha barn och valde att ha oskyddat sex är det ju hans eget fel att han har ett barn med TS just nu. 

    Men TS har ju vetat premisserna sen början av graviditeten. Pappan har aldrig varit intresserad av att vara involverad och har varit tydlig med det från start. Då fungerar det ju inte att komma och gråta efter femton år att pappan fortfarande inte är intresserad. Jaha? Ville hon ha ett barn med en involverad pappa borde hon ju inte ha skaffat barn med den här killen. Han dolde ju inte direkt att han inte var intresserad av barnet.

    Han har ju inte heller "skaffat en NY familj" som TS kallar det, just för att han aldrig var en familj med TS och barnet. Han fick ett barn, som han försörjer, men sen har han skaffat familj med en kvinna han älskar och har gift sig med. 


    Att mamman behåller barnet tar inte bort hans ansvar!  Ett barn är fött och han är pappa! Han måste ta ansvar! Att samhället tillåter en sån man skaffa barn på nytt när han har förstört ett barns liv? jag kräks! Men Framförallt att han tror att han har rätt till ett till barn trots att han har förstört livet på sitt första, visar vilket äckel han är! Att han inte känner skam!  Att du skyller på kvinnan?   Som att abort är något enkelt att gå igenom, och alla kvinnor ska göra det utifrån mannens pipa!   
  • Anonym (Alexandra)
    Hermis123 skrev 2024-03-23 17:40:59 följande:
    Att mamman behåller barnet tar inte bort hans ansvar!  Ett barn är fött och han är pappa! Han måste ta ansvar! Att samhället tillåter en sån man skaffa barn på nytt när han har förstört ett barns liv? jag kräks! Men Framförallt att han tror att han har rätt till ett till barn trots att han har förstört livet på sitt första, visar vilket äckel han är! Att han inte känner skam!  Att du skyller på kvinnan?   Som att abort är något enkelt att gå igenom, och alla kvinnor ska göra det utifrån mannens pipa!   
    Eh, han tar det ansvar som samhället kräver? Han betalar underhåll. Samhället kräver inte att han umgås med barnet. Vi vet inget om hur han är som pappa till sina andra barn.

    Jag skrev aldrig att TS behövde göra en abort om hon inte ville. Det är absolut okej att hon behöll barnet, men det var ju inte som att hon inte visste från start att pappan inte var intresserad. Då kan man ju inte riktigt bli förvånad sedan när han faktiskt inte är intresserad av att ha en relation med barnet.
Svar på tråden Sonens pappa har skaffat en ny familj och glömt bort vår son