• Anonym (L)

    Kräkningsanmälan, ingeting händer!

    Min dotter blir med jämna mellanrum utsatt för slag och fula ord av ett annat barn på skolan. Har pratat med rektorn och lärarna och har gjort flera kräkningsanmälan som rektorn tyckte jag skulle göra.
    Men jag känner att det inte hjälper ett dugg! Blir bara bättre en kortare period sen börjar det om.
    Vad mer kan man gör? Hur kan detta vara ok?

  • Svar på tråden Kräkningsanmälan, ingeting händer!
  • Anonym (Mino)

    EpicF
    Där det finns människor finns det kränkningar. Att inbilla sig en kränkningsfri skola är oerhört naivt. Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.

  • EpicF
    Anonym (Mino) skrev 2024-03-26 21:49:42 följande:

    EpicF
    Där det finns människor finns det kränkningar. Att inbilla sig en kränkningsfri skola är oerhört naivt. Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.


    Nej, jag har inbillat mig det heller. Därav mitt inlägg. 
  • Anonym (My)
    Anonym (S) skrev 2024-03-26 18:06:35 följande:
    Är det verkligen meningslöst? Vist i den åldern kan ingen bli dömd. Men polisen kommer med allra största sannolikhet dra in socialen. Så även om ingen blir dömd så kanske barnet/föräldrarna till barnet som mobbar får stöd så att mobbningen upphör. 
    Ja, det är meningslöst. Polisen kommer inte utreda något öht. Anmäl direkt till soc istället så slipper polisen lägga resurser på att göra det. Bara en onödig omväg. 
  • Anonym (Polis)
    EpicF skrev 2024-03-26 21:44:30 följande:
    De flesta, eller snarare alla skolor i Sverige har nolltolerans mot både mobbning och kränkningar och ändå händer detta dagligen. 
    Samma på 90 talet, jag ville byta skola men rektorn jag hade sade nej.Skrikandes
    Blev även mobbad av en lärare!
  • Anonym (Polis)
    Anonym (My) skrev 2024-03-26 21:58:43 följande:
    Ja, det är meningslöst. Polisen kommer inte utreda något öht. Anmäl direkt till soc istället så slipper polisen lägga resurser på att göra det. Bara en onödig omväg. 
    Men om de går till polisen så kanske skolan får en spark i baken och blir bättre! Det blir även en markering till skolan att nu är det nog. Om man går till soc så hjälper det inte nästa elev som behöver hjälp, skolan sopar det under mattan om och om igen.
  • EpicF
    Anonym (Polis) skrev 2024-03-26 21:59:35 följande:
    Samma på 90 talet, jag ville byta skola men rektorn jag hade sade nej. // Skrikandes
    Blev även mobbad av en lärare!
    Rektorn sa nej? 

    En rekror kan inte säga nej till att en elev vill byta skola. Varken ni eller på 90-talet. 
  • Anonym (My)
    Anonym (Polis) skrev 2024-03-26 22:01:56 följande:
    Men om de går till polisen så kanske skolan får en spark i baken och blir bättre! Det blir även en markering till skolan att nu är det nog. Om man går till soc så hjälper det inte nästa elev som behöver hjälp, skolan sopar det under mattan om och om igen.

    Alltså polisen kommer inte att vidta några åtgärder öht för att utreda huruvida skolan fullgör sitt ansvar. Ärendet kommer att läggas ner direkt efter att anmälan gjorts eftersom ?misstänkt? är 8 år gammal. 


    Det blir således ingen markering mot skolan och de kommer inte armgång någon spark i baken. 

  • Anonym (Polis)
    EpicF skrev 2024-03-26 22:02:27 följande:
    Rektorn sa nej? 

    En rekror kan inte säga nej till att en elev vill byta skola. Varken ni eller på 90-talet. 
    Den rektorn hade inte alla kanoter och hästar i indian stammen!
    Jag marcherade in på hennes kontor  i mellanstadiet och ville byta skola.
    Hon sade nej och jag gick ut. Kommer inte ihåg om jag berättade för föräldrarna. Var så arg och ledsen. Blev liiite bättre i högstadiet. Men den rektorn var 100000 gånger bättre! Hade mer respekt och förtroende för honom.
  • Anonym (Polis)
    Anonym (My) skrev 2024-03-26 22:08:15 följande:

    Alltså polisen kommer inte att vidta några åtgärder öht för att utreda huruvida skolan fullgör sitt ansvar. Ärendet kommer att läggas ner direkt efter att anmälan gjorts eftersom ?misstänkt? är 8 år gammal. 


    Det blir således ingen markering mot skolan och de kommer inte armgång någon spark i baken. 


    Folk pratar och vad ska soc göra åt handlingsförlamade lärare och rektorer? Går man till skolinspektionen att man har gått till polisen då skolan inte gjorde något så borde det bli liv och förändringar.
Svar på tråden Kräkningsanmälan, ingeting händer!