• USA111

    Boendestöd är jobbig

    Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så

  • Svar på tråden Boendestöd är jobbig
  • Anonym (Why?)
    USA111 skrev 2024-03-27 07:29:43 följande:

    Jag har träningslägenhet 


    Vilket betyder att du inte får ha den hur länge som helst. Dags att söka nytt om de påminner om det. 
  • Anonym (Pp)

    Menar inte boendestödjaren att det inte är realistiskt att vänta med att söka ny bostad tills du har en pojkvän? Det kan ju ta lång tid att hitta någon för vem som helst och eftersom du uppmanas att söka lägenhet beror det på att ditt nuvarande boende är tidsbegränsat eller på något vis olämpligt. 


    Det är klart att det är härligt att ha en pojkvän att bo med, men du kan inte vänta med sånt som behöver göras i livet tills du hittar någon. Skilj på det här med att hitta en kille och att hitta en bostad. Som ditt liv ser ut just nu hör de två sakerna inte ihop. 

  • Anonym (hrst)
    USA111 skrev 2024-03-27 07:29:43 följande:

    Jag har träningslägenhet 


    Jaha din pappa hade ju köpt en lägenhet åt dig
  • Anonym (H)

    Alla lägenheter har ej kösystem. Finns stora hyresbolag utan kö samt även privata uthyrare

  • Agda90
    USA111 skrev 2024-03-26 21:13:47 följande:
    Boendestöd är jobbig

    Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så


    I den vuxna världen får man ta ansvar. Att söka lägenhet är ett av dessa ansvarsområden. Du har en vuxen (boendestödjare) som ska påminna dig om vad du ska göra. Men du förstår inte den biten utan du går på personangrepp om att din boendestödjare är ful. 

    Och en pojkvän ska vara en vän, det är någon man kan prata med, någon man vill vara nära och uppleva saker med. Du vill ha en sofistikerad (något som du inte ens kan stava till) pojkvän men du kan själv inte leva upp till vad ordet betyder. Varför skulle en sofistikerad person vilja ha dig när du är otrevlig mot andra (kallar din boendestödjare för ful)?

    De flesta av dina inlägg här handlar bara om hur du tycker illa om allt. En pojkvän kommer inte att ramla ner från himlen. Du får börja arbeta med dig själv först och sluta vara så negativ för att det ska finnas en möjlighet att träffa någon.
  • USA111
    Agda90 skrev 2024-03-27 15:16:09 följande:
    I den vuxna världen får man ta ansvar. Att söka lägenhet är ett av dessa ansvarsområden. Du har en vuxen (boendestödjare) som ska påminna dig om vad du ska göra. Men du förstår inte den biten utan du går på personangrepp om att din boendestödjare är ful. 

    Och en pojkvän ska vara en vän, det är någon man kan prata med, någon man vill vara nära och uppleva saker med. Du vill ha en sofistikerad (något som du inte ens kan stava till) pojkvän men du kan själv inte leva upp till vad ordet betyder. Varför skulle en sofistikerad person vilja ha dig när du är otrevlig mot andra (kallar din boendestödjare för ful)?

    De flesta av dina inlägg här handlar bara om hur du tycker illa om allt. En pojkvän kommer inte att ramla ner från himlen. Du får börja arbeta med dig själv först och sluta vara så negativ för att det ska finnas en möjlighet att träffa någon.
    Jag kallar henne inte för ful men en annan tjej på mitt jobb är fulare än mig och hon har kille
  • USA111
    Anonym (hrst) skrev 2024-03-27 14:50:47 följande:
    Jaha din pappa hade ju köpt en lägenhet åt dig
    Nej har jag ej sagt! jag ska bo med nån om jag flyttar
  • USA111
    Anonym (Why?) skrev 2024-03-27 09:01:20 följande:
    Vilket betyder att du inte får ha den hur länge som helst. Dags att söka nytt om de påminner om det. 
    man får ej efter 4 år i kön!!!!
  • Agda90
    USA111 skrev 2024-03-27 15:37:10 följande:
    Jag kallar henne inte för ful men en annan tjej på mitt jobb är fulare än mig och hon har kille
    Vem som är snygg eller inte är betraktaren som avgör.
Svar på tråden Boendestöd är jobbig