• ninen och J

    Detta med EC

    Jag är gravid och vi planerar att försöka med blöjfritt. jag håller gärna tyst om det då omgivningen verkar tycka att det är en fruktansvärt lustig ide och dömd att misslyckas. Min man däremot (som kom på iden först) pratar gärna om våra planer

    Är det verkligen så konstigt och omöjligt? Det verkar ju rätt logiskt tycker jag. Vad ska man säga till dom som inte tror det kommer funka? Inte för att det spelar så stor roll kanske vad andra tycker, jag vill väl mest har bekräftelse på att det går.

    Vad säger ni som planerade EC när ni var gravida. Gick det som ni hade tänkt er? Någon som misslyckats?

  • Svar på tråden Detta med EC
  • Sagogrynet

    Åh, nu har jag hittat hit! Vilken bra tråd!

    Är det någon här som har ec-dagbok som man kan få kika i? Det är så kul att läsa om andras kissande och få lite tips!

  • Hildis

    Fösta kisset (och BAJSET!!!) i pottan!
    Tidigare har det hamnat i badkaret eller på skötbordet eller på plastade frottén eller i en bunke (och då lite på våra ben också). Men nu i pottan. Var tvungen att föreviga "resultatet", fram med kameran!
    *skadad*

  • Senap

    Hurra!!! *Applåderar åt Hildis*

    Å du är inte alls skadad


    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • ninen och J

    välkommen sagogrynet!
    jag borde ha en ec-dagbok, men det har jag inte.

    jag trodde det skulle komma gradvis men för oss började det funka över en natt. mycket enklare än jag trodde när jag startade tråden...

  • kixan

    Lite framtidsvisioner för er "nybörjar-ec:are"..

    Freja är nu 9½ månad och helt blöjfri! Hon har inte haft blöja på sig sen i våras nån gång! Det är råcoolt och jätteskönt att kunna ge sig ut utan att behöva ha nån packning med sig alls!

    Heja heja alla ni!

  • ninen och J

    nice kixan!
    jag höll just på och förklarade för min svärmor att det ska bli blöjfritt framöver (hon fattar ingenting...).
    Så man kan sikta på 6 mån?
    Coolt!

  • kixan

    DocC: Ja, för oss var det kring 6 månader typ som vi började släppa "blöja som säkerhet" mer och mer. Det underlättar ju att det är varmt ute så vi inte behöver gå in för att kissa.

  • Senap

    Sh*t Då är dags för oss då

    Har börjat mer och mer blöjfritt hemma men vågar mig inte ut utan *fegis* Trots att vi ofta klarar oss utan blöta blöjor. Just nu har vi dock ett bakslag men hey! Han har ju feber, stackarn.


    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Lejlej

    då kan jag räkna med nästa vår då
    Vi har börjat med ec nu lite smått. hon är 9 månader. att jag inte fick reda på ec innan

    Bajset kommer oftast i pottan, men kisset har jag ingen kolla alls på. Olyckor klarar vi inte alls här eftersom vi har såpaskurat golv, det är ju inte bara att torka upp, utan det sjunker ju in i golvet oxå

  • Slumraren

    En fråga från mig som har mitt blivande ec-barn i magen ännu: Hur små pottor finns det egentligen? docC skriver att de använder Baby Björns minsta potta, men hur vet man vilken som är minst? Var inne och kollade på deras sidor, men blev inte klok på det. Förmodligen kommer vi att använda lavoaren invid skötbordet en hel del, men en potta kan ju vara bra att ha.

Svar på tråden Detta med EC