• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Limus
    coolchick skrev 2009-09-08 17:37:14 följande:
    Ohh dippa ost! I love this diet
    Mmm, vad gott! Det ska jag göra!
  • Chica73

    Finns det någon som har recept på "godis" som inte innehåller kokos? Jag bara kan inte äta kokos för jag tycker inte om det....

    Sen kan jag rekomendera ostchips... Lägg små högar med riven ost på en plåt och smält i ugnen. Låt svalna lite så de blir lite hårda. Supergott att äta vid tacobuffé istället för vanligt tacobröd..


    Vi har världens gullunge
  • Tezzan1981

    M C skrev 2009-09-08 10:54:01 följande:


    *kollar* De heter keto-diabur-test 5000. Gillar det där 5000 sist, det blir så mycket fräsigare med lite tusen i.
    tänkte bara säga att utslag på ketosstickor inte automatiskt betyder att man går ned i vikt. jag har varit i ketos i flera månader utan att gå ned i vikt. man hamnar i ketosredan under ca 100 gr KH om dagen......så egentligen är det igen mening med att testa....
  • M C
    Tezzan1981 skrev 2009-09-08 19:14:32 följande:
    M C skrev 2009-09-08 10:54:01 följande:
    tänkte bara säga att utslag på ketosstickor inte automatiskt betyder att man går ned i vikt. jag har varit i ketos i flera månader utan att gå ned i vikt. man hamnar i ketosredan under ca 100 gr KH om dagen......så egentligen är det igen mening med att testa....
    Åhå!
    Intressant.
    Men å andra sidan säger alla våra "gurus" att det är max 20g/dag som gäller vid viktloosande.
  • Tezzan1981

    M C skrev 2009-09-08 21:19:37 följande:


    Åhå! Intressant. Men å andra sidan säger alla våra "gurus" att det är max 20g/dag som gäller vid viktloosande.
    exakt det jag menar. om du vill få i dig 20 gr om dagen så hjälper ju stickorna inte dig eftersom de bara visar att du ätit under 100 gr.

    för att göra det ännu krångligare så kroppen kan också vänja sig vid ketosfasen och sluta släppa ketoner, trots att du går ned i vikt. så man vet inte ut eller in med stickorna. bättre att strunta i dem.
  • M C
    Tezzan1981 skrev 2009-09-09 05:08:19 följande:
    M C skrev 2009-09-08 21:19:37 följande:
    exakt det jag menar. om du vill få i dig 20 gr om dagen så hjälper ju stickorna inte dig eftersom de bara visar att du ätit under 100 gr.för att göra det ännu krångligare så kroppen kan också vänja sig vid ketosfasen och sluta släppa ketoner, trots att du går ned i vikt. så man vet inte ut eller in med stickorna. bättre att strunta i dem.
    Men för mig var det bra att få svart på vitt att det faktiskt fungerar.
    Jag är rejält fettskrämd!
    Har ändå "bantat" i 25 år.
    (*får dåndimpen*
    Amenfyfan! Är det så länge sen! 12 år var jag när morsan släpade iväg mig till WW första gången. Bra initiativ morsan, bra. Då vägde jag 72kg på 172cm - massor av muskler. Ohygglig benstomme - större händer, fötter och huvud än de flesta män! (då 40 i skor, idag 42, hand 10, huvud 61) Bröst som en kvinna. Jag hade en liten liten kula som berodde på en del tröstätande, men NÄ, det var maten det var fel på. Inte mobbingen. )

    *suck*
    Människans dårskap. Måste nog starta en tråd om dårskap tro jag.
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.