• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Kianas Mami

    Om man inte är överviktig men ändå vill gå ner 4-5 kg, så bör man minska på grönssaker och mejeriprodukter, kanske dum fråga men hör osten och smöret till mejeriprodukterna, som man ska minska på för att kunna gå ner i vikt? Framförallt osten?

    Hoppas att någon kan hjälpa mig och svara på min fråga

  • Kianas Mami
    Kianas Mami skrev 2009-10-15 18:46:14 följande:
    Om man inte är överviktig men ändå vill gå ner 4-5 kg, så bör man minska på grönssaker och mejeriprodukter, kanske dum fråga men hör osten och smöret till mejeriprodukterna, som man ska minska på för att kunna gå ner i vikt? Framförallt osten? Hoppas att någon kan hjälpa mig och svara på min fråga
    Hör grädde oxå till den kategorin?
  • Saskia
    jensten skrev 2009-10-15 18:23:09 följande:
    Hm det där stämmer INTE efter mina erfarenheter, kroppen bränner sitt fett först vilket gör att spriten allt får vänta i kroppen, så man blir full enormt länge. Något att tänka på "dagen efter". Så har det då varit de få gånger jag vågade dricka i början. Som tur är dricker jag inte så mkt i vanliga fall.

    Gå in och sök på kostdoktorn.se när det är såna frågor som gäller kroppen o medicinskt området så att säga ;)
    Det där kan ju inte stämma. Då skulle man vara full ämda tills allt fett var bränt. Och det kan jag intyga att man inte är...
  • ingalediganamn1
    Saskia skrev 2009-10-15 19:06:40 följande:
    Det där kan ju inte stämma. Då skulle man vara full ämda tills allt fett var bränt. Och det kan jag intyga att man inte är...
    hahaha

    nog för att man blir fööör full, för fort för att reagera, när man äter LCHF.. Eller åtminstone blir ju JAG det...
  • Sagalin
    Kattepuffen skrev 2009-10-15 12:54:38 följande:
    hej en fråga är det nånsom gjort oopsisar här med majonäs istället för philadelphia ost? har sett ett sådant recept men kommer inte ihåg vart o skulle behöva veta mängden majonäs man ska ha..
    3msk majonnäs eller 80g.
  • Tant Elin
    Kattepuffen skrev 2009-10-15 12:54:38 följande:
    hej en fråga är det nånsom gjort oopsisar här med majonäs istället för philadelphia ost? har sett ett sådant recept men kommer inte ihåg vart o skulle behöva veta mängden majonäs man ska ha..
    3msk majonäs till 3 ägg kör jag
  • Tant Elin

    haha, för sent ute ser jag

    så går det när man surfar samtidigt som man lägger barnen

  • Sagalin
    Tant Elin skrev 2009-10-15 19:51:57 följande:
    haha, för sent ute ser jag så går det när man surfar samtidigt som man lägger barnen
    Jag fick tipset från dig om att göra fakiroopsie och jag måste säga att de var godare än vanliga ooopsie.
    Jag hade med mig äggmackor i måndags till jobbet. Mina arbetskamrater trodde jag "fuskade"
  • Tant Elin

    Villa Nordåker skrev 2009-10-15 20:11:54 följande:


    Jag fick tipset från dig om att göra fakiroopsie och jag måste säga att de var godare än vanliga ooopsie.Jag hade med mig äggmackor i måndags till jobbet. Mina arbetskamrater trodde jag "fuskade"
    jag brukar göra med 1,5msk majonäs och 1,5msk keso kanon

    Brer man ut smetet tunnt på plåten och låter den stå på eftervärme en stund blir det som knäckemackor, mera frasiga an knäckiga med supergott
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.