Inlägg från: kozzan |Visa alla inlägg
  • kozzan

kan man trimma en katt?

vår katt har ganska lång päls och fäller ganska mkt just nu. hon verkar störas av det. kan man trimma katter så pälsen blir lite kortare,1 cm kanske, då kanke hon inte störs lika mk`t? hon håra inte lika mkt förra året men nu har hon hållt på ett tag... vad säger ni osm vet mkt om katter...

• Svar på tråden kan man trimma en katt?
  • kozzan

jag borstar henne med en kam ibland när hon tillåter... den där handsken som annettiz tipsa om. jag får prova en sån i första hand.

hon äter hills och det ska ju vara ett bra komplett foder

• kozzan

kenzie: ok man kan göra det hos vet? trodde man fick göra det själv och det verkar lite läskigt... ska ringa och kolla med dem imorgon...

• kozzan

okej... jag vill bara bli av med lite päls för att slippa att hon hårar och hon verkar störas lite av det själv... kan man klippa i huden med en trimmer, den ställer man ju in på ur många mm man vill ha sen klipper man väl bara?

• kozzan

får se. kanske kan be nån man känner som är lite mer kattvan att prova... får se, kan ringa vet imorog och fråga. fins det inte trimkliiker för katter som för hundar?

• kozzan

ella: kan inte tänka mig att hon skulle gå med på det, kan prova... hon är inte så långhårig så hon blir inte tovig direkt...

Svar på tråden kan man trimma en katt?