Inlägg från: dallring |Visa alla inlägg
  • dallring

ni som tränar...

jag har aldrig tränat för att bränna kalorier, utan mer för att hålla kroppen levande så den tåler alla påfrestningar.
    däremot vägrar strappmaskinen & roddmaskinen att låta mig vara ovetandes så oftast låg ett pass på 300 - 450 kcal 3 gånger i veckan.

nu under graviditeten så är det mer att det är tidsmässigt och regelbundet jag bryr mig om. minst 1 timmes promenad (oftast två) varje dag med en vilodag i veckan. är det uselt väder så går jag ner i gymmet och umgås med min attans trevliga trappmaskin (visst, den är inte min, men vi har ett speciellt förhållande...hehe)

• dallring

njae, det beror ju på hur hårt du tränar/vilket motstånd och hur länge. tex så tar trappmaskinen mer av mig (i kaloriväg) än vad cykling gör. det är ju ingen tävling i sig, utan handlar om att göra vad som passar en. jag har svårt för att motionsträna, jag vill alltid pressa mig till det yttersta. dessutom, eftersom jag är en ganska aktiv tjej och har haft ett ytterst fysiskt jobb, så ville jag hålla mig så pigg och frisk som möjligt. träning som förebyggande, du vet.

nu under graviditeten är det ju inte samma sak. nu blir det lättaste på trappmaskinen och på rodd kan jag inte använda benen.

• dallring

hur mycket du kalorier du förbränner beror inte på hur mycket du äter. det beror på vikt + ålder + intensitet på träningen.

du äter 1400 och motionen är inte inräknad? du vet att 1300 kalorier räknas som svältgränsen?

• dallring

->ella; jag menade inte att vara jobbig, mest att många faktiskt inte verkar vara medvetna om att svältgränsen egentligen är relativt hög.
    lycka till.

Svar på tråden ni som tränar...