Inlägg från: E l l a |Visa alla inlägg
  • E l l a

ni som tränar...

Det beror på hur mycket jag har ätit den dagen. Oftast brukar jag träna i en timme så det blir mellan 300-500 kcal som bränns, men jag stirrar mig ej blind på vad som bränns utan på tiden jag tränar - sedan blir resultatet vad det blir.

• E l l a

Det beror ju på hur mycket kcal du stoppar i dig per dag. Om du äter vanligt så kanske du hamnar kring 2000-2500 kcal per dag, jag håller koll på vad jag stoppar i mig och äter kanske max 1400 kcal per dag. Till det motionerar jag, går oftast promenader, så då blir det mellan 200-400 kcal förbrukade per dag. Ska du gå ner ett kilo så måste du ju förbränna 7000 kcal på en vecka och då är inte 300 kcal särskilt mycket.

• E l l a

Vad jag menade var att 300-500 kcal som man förbränner med motion inte är så himla hiskeligt mycket som TS skrev - inte om man tar det till relation till hur mycket man äter, tex om man ligger på ett "normalt" kaloriintag. Dvs motionerar du och förbränner tex 300 kcal och du dagligen äter 2000-3000 kcal så är det ju inte så mycket eller hur?

Angående mitt eget intag, så är jag väl medveten om att det är lågt - jag går på ett kostprogram där jag har fått uträknat hur mycket kcal jag ska äta för att gå ner, och klarar mig utmärkt på 1400 kcal minus ev träning.

Svar på tråden ni som tränar...