Inlägg från: Anonym (oxå ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oxå ledsen)

Jag är så lättirriterad!

jo jag är oxå väldigt lättirriterad!
    och tål INGENTING! har nog blivit lite deppig - igen!
    men jag vill inte börja med medicin igen
    fast tröttheten gör nog sitt med! min är ju bara så liten, 4 veckor!det är en stor omställning och värmen tär både på mig och lillen, han blir mer gnällig! och jag får mer och mer panik!
    har gråtit idag och lillen märker ju det!
    hade besök ikväll "vad sliten du ser ut" sa hon!
    skoja inte att jag GRÄT när hon gått! det räckte alltså!
    jag VET att jag gör det! jag sover ju ingenting om nätterna knappt! "man får sova på dagen, när bebisen sover" säger folk!
    jaha!!!men om man inte kan sova då då?det är VARMT i lgnheten!!!
    och sen måste lillen vaggas för att somnas och ligga i famnen!

men jag hoppas det blir bättre, bara värmen försvinner så är jag nöjd!

• Anonym (oxå ledsen)

det är inget annat som tynger er??
    som för mig t ex ... så är jag deppig nu, för en massa anledningar!

jag gick upp 24 kg när jag var gravid och har bara gått ner 15 kg (fast det är ju bara 4 veckor sen iof)och magen den ser ut som en död säl eller nåt hängig och dan och med bristningar är van vid att vara vältränad och i form!

värmen gör nog sitt med!jag blir DÖTRÖTT av värmen!!behöver ju sova på dagen, då jag ammar rätt ofta på natten, m värmen gör att jag bara inte kan vila på dagen! Min lille son på 4 veckor blir oxå jättekinkig i värmen!
    och så alla vänner som ringer och undrar om man vill följa med till stranden!! men en 4-veckorsbebis, tror knappast det va!!!

lillen gillar inte vagnen heller jag hade ju hoppats på dagliga promenader!! så vi är inne hela dagarna, känner mig som en dassråtta eller nåt! (vad det nu är )

jag har ju haft cipramil innan i flera år och jag fick ju som sagt biverkningar av dem... så DE skulle jag aldrig börja med!
    men innan jag ens börjar tänka på att ta ngt, så vill jag vänta - tror faktiskt det kan bli bättre! bara jag ger det lite tid, allt är så nytt med!

• Anonym (oxå ledsen)

så blir jag med! särkilt då jag är deprimerad. Går in i mig själv liksom och orkar inte prata m andra! är mest tyst ...
    tur att jag sluppit depressionerna nu!
    var rädd att jag skulle få det i samband m förlossningen!

har bara problem m mitt humör nu, gentemot min sambo!!!
    men det har antagligen att göra med att jag ammar hela dagarna och nätterna och utan sömn blir man ju inget vidare glad precis

hjälpte inte cipramil, eller varför bytte du?
    jag har själv haft den innan - tyckte inte om den själv!
    för jag blev så, ja alldeles FÖR neutral! i mina känslor mot min förra kille och även mot mina vänner!
    men jag hoppas jag slipper antidepressiva ngt mer alltså...
    men rosenrot tog jag innan och det var bra

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!