Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

Jag är så lättirriterad!

Oj, den här tråden måste jag läsa igenom från scratch. Skulle precis skriva ett inlägg precis som ditt, trådstartaren för jag känner PRECIS likadant. Fattar inte vad som är fel på mig.
    Nygift, två barn, riktigt god ekonomi, fint hus, två bilar, familj o vänner. Vad f--n är jag så grinig över hela tiden. Jag har ju "allt".

• Anonym (Samma här)

Nåt som stämmer in bra här efter att ha läst några sidor ifrån början av denna tråd är att det förmodligen kan ligga lite i släkten. Min mamma är väldigt kort i tonen hela tiden och pustar o stönar så fort det är nåt. Och min pappa brusar upp om han blir arg. Så jag har nog ärvt lite utav båda.

Jag har oxå precis slutat med p-piller efter att ha ätit det i ca 15 år med uppehåll för barnen. Har kopparspiral sedan ett par dagar. Hoppas att det ger lite förändring. Sen har jag provat Rosenrot men det funkar inte tycker jag. Det senaste är faktiskt Johannesört som jag håller på att prova. Det är ju väldigt omtalat som lite antideprisivt och om man är nedstämd och orolig. En artikel i Aftonbladet som jag läste när jag sökte på Johannesört stod det att det i många fall funkar lika bra som receptbelagda psykafarmaka fast med mindre biverkningar.
    Movina som säljs på apotek var ganska dyrt bara (175:-/ca 50tabl) tyckte jag så jag hittade ett företag på nätet (www.topformula.com)som skickade leveransen till nästa dag. Snabbt jobbat!!!! 90 tabl för 99:-. Håller tummarna för att jag ska känna lite ändring i humöret om ett par veckor när dom börjar verka.

• Anonym (Samma här)

Idag är en bra dag för mig. Har inte behövt tjata så mycket på sonen och känner mig ganska pigg faktiskt.

Trådstartaren: Jag har missat vad det är för medicin du börjat med. Vilken???

Jag har tidigare gått på Cipramil då jag varit utbränd pga jobb och ett missfall. Mådde jättedåligt av dem i början men sen funkade dom ju bra. Fast det var mer för panikångest.

• Anonym (Samma här)

Det kan ju ta upp emot två veckor innan man märker av någon direkt skillnad med Johannesört så jag får väl ge mig till tåls ett tag till. Har bara ätit sedan 5 dagar.

• Anonym (Samma här)

Jag tycker att jag håller mig jämnare i humöret och inte lika bitsk som tidigare. Mycket lugnare liksom. Kan ju vara så att Johannesörten börjar verka nu. Har märkt detta i två dagar nu och snart ätit en vecka.

• Anonym (Samma här)

Åh, jag måste bara säga att Johannesört verkligen fungerar på mig. Känner många gånger att det är tillfällen där jag annars hade blivit grinig och brusat upp, men där jag är fullkomligt lugn och ser saken annorlunda. Fast jag har huvudvärk varenda dag nu istället. Vet inte om det kan vara en biverkning av medlet. Nån som vet???

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!