Inlägg från: Anonym (Gnällfia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gnällfia)

Jag är så lättirriterad!

Trodde inte att det fanns så många som mig. Jag är så oerhört lättirriterad och tror att det beror på hur jag mår med mig själv.

Jag har liksom tappat bort mig själv med åren. Vet knappt vem jag är längre, vad jag står för, vad jag tycker om att göra och inte, hur jag ska klä mig, se ut. Känner mig vilsen både över hur jag ser ut och över vem jag är

Ofta så känns det bara som att det är någon annan det är fel på. Typ att jag blir irriterad på min man för precis ingenting. Blir arg för småsaker, känns som att jag ska explodera och jag kan liksom inte låta obetydliga irritationsmoment bara gå förbi. Förr eller senare tar jag upp det ändå.

Vi ska inte ens tala om hur det är när jag har PMS för jag är väldigt, väldigt styrd av hormonerna. Då är dagarna en kamp mot irritationen och jag kan ligga och jaga upp mig för saker även på nätterna. Ofta saker som inte ens hänt!

Jag har gått i KBT förr, för ätstörningar och kan använda mig av en del jag lärde mig där för att hålla mig på mattan något sånär men jag skulle behöva börja om.

Jag vill inte ha mediciner igen för så dåligt mår jag inte nu men jag behöver få ordning på mig själv igen och vem jag är, hitta kärnan igen om någon förstår hur jag menar.

Ska följa tråden, är nyfiken på hur det går för dig TS

• Anonym (Gnällfia)

Svår PMS brukar man ju också kunna behandla med svag dos antidepressiv medicin, så det kan ju vara bra i alla fall.

Jag tror att jag ska pröva att äta johannesört ett tag, kan ju vara värt ett försök.

• Anonym (Gnällfia)

Jag är just nu i min bästa del av menscykeln vilket innebär att vi har det lugnare här hemma. Nu klarar jag oftast att tänka igenom vad jag ska säga och göra innan och på så vis undvika allt för mycket irritationsutbrott. Men det är svårt att bryta mönster också, nu har det ju blivit ett sätt att vara.

Ska nog börja med att ta någon form av PMS-naturläkemedel i stället för Johannesört. Det är ju inte lätt att bli balanserad och komma ifrån ett beteende om hormonerna gör så att man ständigt återfaller.

Samma- vad sa de till dig på VC? Hormoner i obalans, PMS, depression? Tyckte de att du "bara" skulle ta Citalopram?

Samma här- det borde ju stå på förpackningen men jag vet inte riktigt hur det är med naturläkemedel om de skriver ut sånt? Du kanske kan kolla på någon sida för deprimerade, typ "patientföreningssidor" eller vad det heter. Jag hittade en sån för en annan "åkomma" jag har och där fanns massor med info om mediciner, både naturläkemedel och vanliga.

ts- hur går det? Kanske missat att du redan berättat det men jag undrar i alla fall

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!