• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Men "Syster", det låter inte alls bra ju! Det låter som att du mår jättedåligt! Och du verkar ha det jättejobbigt med din sambo, som dels jobbar så mycket, och sen går ut med sina kompisar när han väl är ledig!

Stackars dig! På dig tycker jag det låter som att du är utbränd, eftersom du har hjärtklappning och svettas också... Jag tycker du skulle gå till en läkare istället!

Kram!

• Anonym

Har gått till psykolog, b-vitamin, rosenrot. Men jag är arg ändå. Börjar misstänka att det är min personlighet och att jag helt enkelt är irriterad hemma för jag är den som tar mest ansvar.

• Anonym

(Syster), jo så tror jag att det kan vara... Gå till en läkare och hör vad de tror om det! Så ska du inte behöva må....

Anonym, nej men usch, säg inte så! Så skulle det kunna vara för mig också. Dels har jag kontrollbehov, som gör att jag blir trött och irriterad hemma, och dels har jag "ärvt" min pappas humör, han blir också lätt irriterad... Men jag VILL verkligen inte bara acceptera att man får vara så här, jag VILL att det ska gå att göra något åt det!

Läste just nu i MåBra om rysk rot, det kanske kunde vara värt att prova? Nån som har hört talas om/provat det?

• Anonym

"Jag med", var duktig du var som tog tag i din situation!! Hur länge har du ätit medicinen? Räckte det med ett besök på vc, eller fick du ringa nån annanstans?

Jag har köpt rysk rot idag, så det ska jag börja med imorgon. Jag är egentligen knäpp som experimenterar själv, det skulle säkert varit bättre att gå till en läkare... Men men, nu testar jag rysk rot, och om inte DET funkar, så ringer jag.

• Anonym

"En till...", usch, det lät ju inte alls bra! Skönt att det är bättre nu, men samtidigt så ska man ju inte behöva ANSTRÄNGA sig för att fungera i vardagen... Så känner jag också, OFTA, att jag bara kämpar och kämpar för att vara "som vanligt"... Vad gjorde du sist du mådde dåligt, då det tog ett år att bli frisk? Hade du nån medicinering då?

Har tagit den ryska roten idag, men känner inget särskilt. Idag har jag varit TRÖTT, jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag ska köra på med rysk rot nu, och se vad som händer.

• Anonym

Idag har jag mått mycket bättre! Jag vet ju inte säkert om det beror på rysk rot, men jag hoppas det! Tänk vad skönt att få känna sig så här varje dag...

Men det kan lika gärna bero på att jag har fått mens idag, och då brukar det alltid vara bra (tror jag). Dagarna innan mens är värre.

• Anonym

Vet inte om jag ska säga att jag avundas er eller tvärtom. Jag har precis samma tendenser till irritabilitet MEN får sällan möjlighet att leva ut det eftersom min man inte accepterar sådana "dumheter". (Inte för att han har världens bästa humör själv alltid heller och då är det jag som inte accepterar det.) Jag är uppvuxen med en mamma som letade anledningar att smälla i skåp och höja rösten när hon var på dåligt humör. Om jag gör detsamma blir jag tillsagd att ta en kall dusch eller ta en promenad tills jag lugnat mig och att uppföra mig som folk...

• Anonym

"En till...", bra tips, så måste jag nog också börja tänka! Jag kan bli så arg om saker inte går min väg! Och jag känner verkligen i vilka situationer det är, då kan jag tänka "Jamen, släpp det nu! Det spelar ingen roll!", men jag klarar det inte! Jag måste hålla på att vara arg och irriterad och argumentera vidare. Aaahhh, jag blir så trött! Men tack för tipset, jag ska verkligen försöka tänka mera så!

Idag har vi varit iväg på förmiddagen, vi var utomhus, alla blev svettiga, trötta och hungriga, och då gick det INTE så bra! Men det är bara att börja om på nytt nu, och kämpa på!

Sista Anonym, usch så jobbigt du har det! Det kan inte vara bra att alltid vara tvungen att hålla allt inom sig så!

• Anonym

MonicaH, är det bara här, eller är du irriterad på folk IRL också?

• Anonym

"Jag med", vad skönt det låter! Det verkar ju som att de verkligen lyssnade på dig, och förstod vad det gällde med en gång! Jag tror att jag också får ringa... Märker inte jättestor skillnad av den ryska roten...

Lycka till hos psykologen, det kommer gå jättebra!

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!